..: Kapsch vybuduje digitální síť GSM-R pro ÖBB :..

Ilustrační obrázekWien - Rakouské spolkové dráhy vymění svůj telekomunikační systém za moderní síť GSM-R od Nortelu. ÖBB uzavřely se společností Kapsch CarrierCom kontrakt v ceně 40 milionů eur (1,2 miliardy Kč) a již během letošního roku bude GSM-R nasazeno v pilotním projetu na 80 kilometrů dlouhém úseku mezi městy Wels a Passau.

zdroj: Sdělení ÖBB, Tisková zpráva Kapsch


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 24.7.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

25.07.2007 (17:04)  
Jo, a celkem dost informací o rádiích na tratích Česka je na webu SŽDC: http://www.szdc.cz/radsit.php
25.07.2007 (16:58)  
GSM-R u nás:
- v provozu (ale spíše jen symbolickém, protože nejsou vybaveni dopravci a ani s tím vybavováním moc nespěchají, protože to zatím po nich nikdo nějak moc nechce - to Němci jsou jinačí kofři, ti se s tím ne..mažou: nemáš GSM-R? Dobře, nepojedeš!) je pilotní projekt Děčín st.hr. - Praha - Koulín, asi 40 základnovek a dneska asi 40 vozidlovek, z nichž se ale některé na tuto trať dostanou jednou za uherák...
- na jaře proběhla veřejná obchodní soutěž na pokračování GSM-R na I. NŽK z Koulína přes Českou Vepřovou a Brno do Břeclavě, bude zřízeno asi 60 základnovek a asi 20 opakovačů (svitavské a blanenské údolí, tunely), dokončení stavby 2008
- zpracovává se přípravná dokumentace pro II. NŽK z Břeclavě přes Přerov do Petrovic u Karviné, 2009
- pak by mělo následovat Ostravsko, tedy od Opavy přes Těšín na slovenské hranice a možná spojnice Česká Vepřová - Přerov, snad taky 2009
- pak by měl být na řadě pravý labský břeh Děčín východ - Lízá nad Labem - Koulín,
- a pokračování Koulín - Havlbrod - Brno,
- a tak dále: Praha - Plzeň - Cheb, Plzeň - Furt v lese, Praha - Budějice - Rakósko (na Gmündu i na Summerau), Plzeň - Budějice, Ústí nad Labem - Cheb, Velký Osek - HrKr - Letohrad, Ústí pro změnu nad Orlicí - Lichkov, Hranice na Moravě - Púchov, Brno - Přerov, celkem asi 2800 km do roku 2013 (když Pán Bůh a Brusel dají...)
- v další fázi, jejíž načasování neleží snad ani ve hvězdách, by mělo být GSM-R na ostatních drahách celostátních a některých regionálkách, odhadem by tedy GSM-R mělo být celkem na 5400 km tratí, tedy asi na 60 % sítě.

Jo, a kdybyste chtěli, tak tu o těch třech zlatých vlasech Děda Vševěda umím taky... ;-)
registrovaný uživatel astray 
25.07.2007 (14:09)  
Jak jsme na tom s GSM-R u nás? Už jsem o tom celkem dlouho neslyšel ani slovo.
24.07.2007 (22:40)  
Ad Rail-2005: Článek se zabývá telekomunikačním systémem, nikoliv zabezpečovacím zařízením.

K článku je třeba doplnit, že Rakušané nemění svůj železniční telekomunikační systém, ale jen svůj systém traťového rádiového spojení, takže se to netýká třeba služební telefonní sítě.

Dnes mají Rakušáci na většině sítě analogový rádiový systém 450 MHz dodávaný (rovněž) firmou Kapsch. Podobný produkt si nechali dovézt a bohužel i instalovat naši slovenští bratia (a dodneška toho litují).

Jinak pro další informaci: již dnes mají Rakušané vybaveno takřka 900 lokomotiv duálními radiostanicemi pro spojení jak ve své staré analogové síti (a s malými úpravami i v našem analogovém TRSu - viz Taurusy na tratí Horní Dvořiště - Budějice), tak i v síti GSM-R, aby s nimi mohli brázdit Německo.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.07.2007 (12:45)  
Mělo by tam být standardně INDUSI jako téměř všude na hlavních tratích v Německu a Rakousku. LZB tuším na této trati není. Ale na některých místech v úseku Linz Hbf - Wien Wbf se vyskytuje.
24.07.2007 (12:28)  
A co tam vlastně mají teď? Ví to někdo?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko