..: Jackpot pro Alstom Transport :..

Ilustrační obrázekBelfort - Prezidentka SNCF Anne-Marie Idrac včera oznámila, že společnost objedná 80 TGV Duplex s opcí na dalších 40 kusů. Odhadnutá cena zakázky je přes 3 miliardy €. V každém případě je třeba ještě vyčkat několik dní, než bude tento obrovský obchod oficiálně potvrzen oběma stranami.

25 milionů EUR za jednotku

Toto oznámení okamžitě vzbudilo ohlasy ve všech 3 regionech, kde má Alstom své aktivity. Lokomotivy jsou vyráběny ve městě Belfort, řídící vozy v alsaském Rechishoffen a zbylé vložené vozy jsou kompletovány v La Rochelle. Alstom již nyní pracuje na výnosném kontraktu na 100 TGV Duplex, který byl uzavřen dříve, a který má být dokončen na konci roku 2008. Továrna v Belfort momentálně chrlí dvojici lokomotiv každých 14 dní. Tempo bude muset být navýšeno. Alstom potvrdil, že se cena jedné kompletní jednotky TGV Duplex blíží částce 25 mil. EUR. Je to nyní již téměř 3 desetiletí, co SNCF rozběhla projekt TGV. První kus rychlovlaku pro trať Paris Sud-Est byl odebrán v červenci 1978. Nyní je TGV již zaběhnutým standardem nejen ve Francii, ale i v řadě dalších zemí v zahraničí.

560 jednotek v provozu

109 jednotek denně zabezpečuje spojení s pobřežím Středozemního moře, 105 jednotek míří k Atlantiku. Produkty na bázi TGV jezdí ve Španělsku, Belgii, Velké Británii, Nizozemí a Jižní Koreji. A v žádném případě nevypadá, že by se tato šňůra úspěchu mohla zastavit. Již tuto neděli 10.6.2007 zahájí provoz TGV Est, které bude jezdit rychlostí 320 km/h. Soupravy jsou vybaveny silnější a výrazně lehčí motorizací, což přinese zlepšení jízdních vlastností a výrazné snížení nákladů.

Anne-Marie Idrac rovněž oznámila, že SNCF podepíše s Alstomem kromě smlouvy o zakázce na TGV také smlouvu na dodávku regionálních vlaků v období 2008 a 2009. Alstom zažívá na konci tohoto desetiletí vskutku období žní. V roce 2010 přenechá TGV místo zcela nové generaci vlaku o velmi vysoké rychlosti AGV, který by měl ještě více zkrátit vzdálenosti a díky ještě nižší energetické náročnosti rověž snížit náklady. Alstom Transport nyní ovládá 20,8% železničního trhu na světě. Je přítomna v 60 zemích světa a zaměstnává 26.000 lidí. V říjnu 2006 vešla v platnost smlouva na výrobu 500 nákladních lokomotiv pro Čínu formou společného projektu.

zdroj: L'Est Républicain


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 8.6.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.06.2007 (21:43)  
Neni to nejak priserne malo? Nechci zase srovnavat s Pindoulinym, i kdyz to se asi ani neda srovnavat, o polovinu vyssi rychlost, kapacita, pravdepodobne i komfort...
Divne.
registrovaný uživatel Tom  mail  
08.06.2007 (20:38)  
Tak tomu se říkají hezká čísla...škoda, že u nás aspoň tak nechrlí oprvané vozy když už nic..
Ale je to hezké, že se tak ta železniční doprava rozvíjí ve všech zemích, kde skoro každý má auto a dost peněz na financování jeho jízd...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
08.06.2007 (19:19)  
jk: Vem v potaz množstevní slevu a dosavadní obchody...pak ti ten příměr nepřijde tak relevantní ;o)
registrovaný uživatel jk 
08.06.2007 (19:15)  
25 milionu euro za jednotku je solidni cena. Nase Pendolina vysla pri dnesnim kurzu v prepoctu na 23 milionu euro za jednotku...

Addams: To bych nesouhlasil, "na bazi TGV" jsou vyrabene AVE S-100 (Spanelsko), KTX (Korea), BR řada 373 (VB, Belgie), Thalys (Francie, Belgie, Nizozemi, omezene Nemecko), TGV (Francie, omezene Svycarsko, Italie). Ten vycet v clanku je v podstate v poradku.
08.06.2007 (19:05)  
Továrna v Belfort momentálně chrlí dvojici lokomotiv každých 14 dní. Tempo bude muset být navýšeno.
:)) To naše vagonka, raději no cement.
08.06.2007 (18:52)  
Addams, teda ja dufam, ze tym zabojadom neutecie ta Argentina tak ako im zdrhol Thajwan. :-))))

Rail-2005, nic si z toho nerob, to je len nas lupista Addams.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
08.06.2007 (18:49)  
Addams: Já jsem si to nevymyslel. Přeložil jsem článek z novin a tam to takto stálo. Nicméně je třeba rozlišovat, zda je v té či oné zemi nějaká společnost přímo provozovatelem nebo zda tam vlak pouze zajíždí.
registrovaný uživatel Addams 
08.06.2007 (18:15)  
"Produkty na bázi TGV jezdí ve Španělsku, Belgii, Velké Británii, Nizozemí a Jižní Koree." - spravne znenie:
"TGV jazdi v krajinach: Franc., Špan., Tal., Švajč., Nem., Belg., Hol., Lux., USA a J.Korea, onedlho aj Argentina."
registrovaný uživatel Dery 
08.06.2007 (18:08)  
souhlasím z Eightym
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
08.06.2007 (18:04)  
Nezbývá než gratulovat k parádnímu byznysu :o)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko