..: Jackpot pro Alstom Transport :..

Ilustrační obrázekBelfort - Prezidentka SNCF Anne-Marie Idrac včera oznámila, že společnost objedná 80 TGV Duplex s opcí na dalších 40 kusů. Odhadnutá cena zakázky je přes 3 miliardy €. V každém případě je třeba ještě vyčkat několik dní, než bude tento obrovský obchod oficiálně potvrzen oběma stranami.

25 milionů EUR za jednotku

Toto oznámení okamžitě vzbudilo ohlasy ve všech 3 regionech, kde má Alstom své aktivity. Lokomotivy jsou vyráběny ve městě Belfort, řídící vozy v alsaském Rechishoffen a zbylé vložené vozy jsou kompletovány v La Rochelle. Alstom již nyní pracuje na výnosném kontraktu na 100 TGV Duplex, který byl uzavřen dříve, a který má být dokončen na konci roku 2008. Továrna v Belfort momentálně chrlí dvojici lokomotiv každých 14 dní. Tempo bude muset být navýšeno. Alstom potvrdil, že se cena jedné kompletní jednotky TGV Duplex blíží částce 25 mil. EUR. Je to nyní již téměř 3 desetiletí, co SNCF rozběhla projekt TGV. První kus rychlovlaku pro trať Paris Sud-Est byl odebrán v červenci 1978. Nyní je TGV již zaběhnutým standardem nejen ve Francii, ale i v řadě dalších zemí v zahraničí.

560 jednotek v provozu

109 jednotek denně zabezpečuje spojení s pobřežím Středozemního moře, 105 jednotek míří k Atlantiku. Produkty na bázi TGV jezdí ve Španělsku, Belgii, Velké Británii, Nizozemí a Jižní Koreji. A v žádném případě nevypadá, že by se tato šňůra úspěchu mohla zastavit. Již tuto neděli 10.6.2007 zahájí provoz TGV Est, které bude jezdit rychlostí 320 km/h. Soupravy jsou vybaveny silnější a výrazně lehčí motorizací, což přinese zlepšení jízdních vlastností a výrazné snížení nákladů.

Anne-Marie Idrac rovněž oznámila, že SNCF podepíše s Alstomem kromě smlouvy o zakázce na TGV také smlouvu na dodávku regionálních vlaků v období 2008 a 2009. Alstom zažívá na konci tohoto desetiletí vskutku období žní. V roce 2010 přenechá TGV místo zcela nové generaci vlaku o velmi vysoké rychlosti AGV, který by měl ještě více zkrátit vzdálenosti a díky ještě nižší energetické náročnosti rověž snížit náklady. Alstom Transport nyní ovládá 20,8% železničního trhu na světě. Je přítomna v 60 zemích světa a zaměstnává 26.000 lidí. V říjnu 2006 vešla v platnost smlouva na výrobu 500 nákladních lokomotiv pro Čínu formou společného projektu.

zdroj: L'Est Républicain


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 8.6.2007 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user hnatikk  mail  
13.06.2007 (21:47)  
Mno pokud budou všichni slepý jak dneska tak si na hlavu srát necháme ještě tak těch 10 let....ale o sem steně nepatří:)))
10.06.2007 (13:09)  
hnatikk: myslíš, že za 10 let bude topolánek pořád premiérem?
Registered user hnatikk  mail  
10.06.2007 (11:08)  
Uš vidim jak pan Premier Topolánek říká do rozhlasu: Začíná
nová éra cestováni po vysokorychlostní želznici ve 21 století.....Vláda ODS se rozhodla vybudovat páteřní vysokrychlostní tratě spojující prahu z se západní evropou díky 30let starým jednotkám TGV pač nemáme na nový....:)))
Registered user Rail-2005  mail  
09.06.2007 (11:06)  
řídící vozy pardon, omlouvám se všem, to je chyba překladu, má to být krajní vůz. Tento vůz vždy z jedné strany přiléhá k lokomotivě a má zesílenou ocelovou konstrukci s deformačními zónami, aby mohl absorbovat deformační energii v případě srážky. Vložené vozy TGV Duplex jsou převážně z hliníku.
09.06.2007 (10:34)  
Mám jeden dotaz: o jakých řídících vozech je tu řeč?
TGV by mělo mít lokomotivu na obou koncích, za ní transformátorový vůz + xx vložených vozů s hnacími podvozky. Takže kam nacpat ten řídící vůz to mi zůstává záhadou, ovšem nevylučuji možnost, že se konstrukce a uspořádání se mohlo změnit, přeci se to za těch xx let upgradovalo a oranžový vláček z encyklopedie už mi asi nebude stačit :D
Registered user Vampir  mail  
09.06.2007 (10:19)  
Dyť tento typ téževka stojí stejně jako 680Pendolino a provozní i konstrukční rychlost má asi dvojnásobek
08.06.2007 (22:36)  
sersa: I kdyby to byla polovina ceny... Ty prachy aspon natecou zpatky do kapes frantikum:-(
Registered user bazala68  mail  
08.06.2007 (22:20)  
Musíme si tady uvědomit,že pendolino dodané pro ČD je vlastně výběhový typ a výrobce ho záhy pro jiné zákazníky mahradil modernější verzí.Pokud jsem kdesi správně četl,jednotky pro ČD byly před tím odmítnuté jiným zákazníkem.TGV v této podobě u nás opravdu nemůžou mít uplatnění.
Registered user sersa  mail  
08.06.2007 (21:58)  
imisa: No popravde je hodnota soupravy TGV jinde nez pendolino a rozhodne to neni ty 2mil Eur. Je to proste tim ze CD kupovaly v podstate kusovky zatimco tohle je velka serie - a to klidne muze hodit polovinu ceny.
Georgo: zlaty zpravy o regionovach - taky tam muze byt zprava typu: Rychlik XXX dojel dnes poprve od zavedeni JR vcas. Drazni inspekce tento incident vysetruje.
Os vlak YYY dnes poprve disponoval tekouci vodou. Za skvele zlepseni sluzeb budou odevzdany premie vedeni CD za skvelou praci....
Takze zlaty regionovy :D
08.06.2007 (21:52)  
A druhá správa večera je o nasadení nových RegioNov v Zlínskom kraji. Tomu hovorím kontrast :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko