Beroun - Dne 6.6.2007 byl vypraven mimořádný vlak společnosti Veolia Transport na trase Zittau (Žitava) - Liberec - Turnov - Mladá Boleslav - Nymburk hl. n. - Lysá nad Labem - Praha Mas. n. Ranní vlak byl opožděn oproti jízdnímu řádu cca o 25 minut. Ostatní spoje jely již dle grafikonu. Z Masarykova nádraží vyjel vlak se skupinou odborníků na trasu přes Hostivici a Rudnou do Berouna a zpět. Stejná trasa byla určena v odpoledních hodinách pro širokou veřejnost s tím rozdílem, že vlak vyjížděl a přijel na pražské hlavní nádraží. Odtud vlak odjel stejnou trasou do Žitavy.
Jízda zvláštního vlaku se uskutečnila v rámci prezentace projektu „Nová koncepce příměstské železniční dopravy na trati Praha hl. n. – Rudná – Beroun“ a při příležitosti konání semináře „Železnice jako součást veřejné dopravy v Praze“. Společnost předala svou nabídku na provozování železniční dopravy na trati 173 zástupcům ROPIDu a Středočeského kraje. Moderní vlaky s kratším intervalem by se tu mohly rozjet od 1.1.2009. Společnost Veolia Transport počítá s tím, že by na trať nasadila plně klimatizované motorové jednotky švýcarské výroby STADLER RegioShuttle RS-1 a zajišťovala by perfektní palubní služby pro širokou cestující veřejnost.
Společnost v rámci propagace provozu moderních kolejových vozidel na území ČR má zájem provozovat od 15.12.2007 pravidelný sobotní spoj na trase Praha hl. n. – Rudná u Prahy – Beroun. Toto víkendové spojení s odjezdem v dopoledních a návratem v odpoledních hodinách bude vedeno motorovou jednotkou Siemens Desiro. Spoj nebude provozován v režimu úhrady prokazatelné ztráty, veškeré náklady ponese dopravce na své riziko.
zdroj: Jízdní řád vlaku (formát pdf), Tisková zpráva Veolia Transport
- služby (občerstvení) = obchod "nekoho jiného" = Catering, JLV, nájemce atp.
- odpisová doba mašinky, vagonku (skupina 3) je 10 let. Vydělává se na účetně odepsaném zařízení. Takže M152/810 již sice několik pětiletek "nevytváří" odpisy, zato jede-li na vytíženém spoji který pokryje její variábly i osobní náklady obsluhy, má docela fajn příspěvek na úhradu fixních nákladů "hospodářské jednotky".
Nejde mi o Desiro, Talent, nebo jak se ty různé Regioswingery jemnují. 810 je funkčně schopná, morálně přežitá. ČD hospodaří. Asi se jí vyplatí postvit SC/IC/EC do konkurence klimatizovaným autobusum na tratích, kde se "to dá trochu rozjet". Jinde nee.
Krome toho zizen se da dostat aji za pul hodiny...
AD 6360: Celkem jsem se pobavil u věty: " Například drobné občerstvení za jízdy bude samozřejmostí a lze očekávat i další palubní služby, jaké známe z některých luxusních autobusových linek." Ne že bych tomu nefandil, ale myslím si, že je to na tak krátkou vzdálenost zbytečné.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.