..: Dráhy zacílily na kraje a cestovní ruch :..

Nová síťová jízdenka REGIONetKraje ČR - Zatímco při 2. změně JŘ 2006/2007 nedochází k rozsáhlým změnám v jízdním řádu (pouze minutové posuny v regionální dopravě, zavedení 2 párů nových vlaků v úseku Kadaň - Kaštice v letní sezoně a minimální změny v dálkové dopravě), tak dochází k významným změnám v TR10. České dráhy připravovanými novinkami chtějí zacílit na kraje a podporu domácího cestovního ruchu. Od 10.6.2007 tak začne platit nová koncepce síťových jízdenek ČD.

REGIONet

Středočeská RegionovaNa území jednotlivých krajů začne platit krajská síťová jízdenka REGIONet, která zapadá do konceptu Vlakem Vaším krajem. Cena jízdenky pro 1 osobu je 130 Kč a pro skupinu 2 až 5 osob 260 Kč. S REGIONetem je možné cestovat ve 2. třídě osobních a spěšných vlaků na všech tratích daného kraje a na vybraných tratích okolních krajů (např. z Prahy a Středočeského kraje je možné s touto jízdenkou cestovat až do Tábora, Písku, Blatné, Rokycan, Žatce, Loun, Roudnice n. L., Doks, Turnova, Kopidlna, Chlumce n. C., Přelouče, Třemošnice a Světlé n. S., které se nacházejí již na území jiného kraje). Tuto jednodenní síťovou jízdenku mohou využít cestující v libovolný den, bez omezení věku.

ČD net

Celorepubliková jízdenka ČD net pro 1 osobu za 390 Kč a pro skupinu 2 až 5 osob za 780 Kč platí pro celou Českou republiku ve vlacích kategorie, Os, Sp, R a Ex. Po zaplacení síťového příplatku IC/EC za 60 Kč ji lze využít i ve vlacích IC/EC, pro cestování spojem SC je nutné mít zakoupenu povinnou místenku. Síťový příplatek pro vlaky IC/EC za 60 Kč je platný po celý den ve všech vlacích vyšší kategorie IC a EC.

Kromě výše uvedených nově zaváděných síťových jízdenek nadále zůstavají v platnosti síťové jízdenky Klasik (dvoudenní, týdenní, měsíční, čtvrtletní) a In-Gold.

SoNe+ v jiné podobě

Síťová jízdenkaKe změně podmínek dochází v důsledku nových typů síťových jízdenek u víkendové jízdenky SoNe+. Zde dochází ke zlevnění ve variantě pro Os a Sp ze 160 na 130 Kč a naopak ke zdražení ve variantě pro R a Ex o 30 Kč na 390 Kč. Již nebude nutné zakupovat místenky pro vlaky IC/EC, ale bude možné cestovat se síťovým příplatkem IC/EC. Všeobecně lze říci, že tato jízdenka bude v sobotu a v neděli o polovinu levnější pro skupiny oproti ČD netu.

K výrazným změnám dochází při cestování v příhraničních oblastech Německa, kde bude od 10.6.2007 platit tato jízdenka jen do první příhraniční stanice na německém území, tak jako je tomu v Rakousku, Polsku a na Slovensku. Pro cestování do Německa bude možné zakoupit jízdenku SoNe+DB za 230 Kč (pro Os a Sp na území ČR) a ve variantě za 460 Kč (pro R a Ex na území ČR), přičemž platnost jízdenky bude shodná jako dosud na vybrané části území spolkových zemí Sasko a Bavorsko. V krajích Libereckém, Ústeckém, Karlovarském a Plzeňském bude zároveň možné zakoupit jízdenku REGIONet+DB. Ta bude pro jednotlivce stát 200 Kč a pro skupinu 2 až 5 cestujících 400 Kč. "Tento model není konečným produktem. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2008 bude ČR součástí Schengenského systému, počítáme s tím, že přeshraniční cestování nabyde na popularitě a my se budeme snažit rozšířit síťové jízdenky i do ostatních sousedních zemí," uvedl na dnešní tiskové konferenci Aleš Ondrůj, ředitel marketingu v osobní dopravě.

Dráhy usnadní cestování cykloturistům

Ilustrační obrázekV rámci projektu Vlakem za cykloturistikou zavádějí ČD od 10.6.2007 nový jednodenní síťový doklad pro jízdní kolo. Ten přijde na 50 Kč a v daném dni bude moci cestující použít vlaky ČD k přepravě jízdního kola jako spoluzavazadla. Tento síťový doklad rozšíří stávající nabídku kombinovaných dokladů pro jízdní kolo (60 Kč - dvoudenní, 80 Kč - třídenní, 120 Kč - pětidenní, 150 Kč - sedmidenní).

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 28.5.2007 (16:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
30.05.2007 (15:49)  
ajowan: Ve svém předchozím příspěvku jsem nenapsal jediné slovo o práci Vás konkrétně. Pokud jste to pochopila jinak, pak promiňte, ale pochopila jste to špatně. Pokud dělát to, co tu píšete, pak se Vám klaním a děkuji Vám. Ale ruku na srdce, co si zaslouží níže uvedený výpravčí, který neumí vystavit jednoduchou jízdenku do našeho hlavního města?? Co si mám myslet o pokladní, která neví, že existuje jízdenka Libnet+, i když o ní naproti pokladně visí velký leták?? To je bohužel jen malinká část mých zkušeností.

A na závěr několik referencí: za poslední tři roky jsem podle svých statistik ujel vlakem 161 800 km. Založil jsem diskusní fórum www.interrail.brejlovec.net, kde řešíme levné cestování vlakem do zahraničí (většina diskuzí však probíhá spíš po mailu). Problematice se věnuji ve svém volnu docela dost.
registrovaný uživatel M 
30.05.2007 (14:03)  
Mne by tak nak zajimalo, jestli ten sitovy EC priplatek bude stylem co clovek, to priplatek nebo jeden listek, jeden priplatek. Ale snad se to casem dozvime. Vzdyt minule ceniky byly take jen se zpozdenim nekolika tydnu:-)))
registrovaný uživatel pekař 
30.05.2007 (13:26)  
Chápu to dobře,že síťovka Junior/ISIC bude platiti i nadále?A když si koupím příplatek na IC nebo EC tak mi bude platit celý den?
registrovaný uživatel ajowan 
30.05.2007 (7:57)  
Pro Vojtěch Hrubý: Je jednoduché se podívat do TR 10, ale když opravné listy přijdou až 3 - 10 dní po zavedení změny tak je mi to p... platné, a TR 10 a KC 1 mám na stole denně také SPPO, HF3, K4/I a mnoho dalších a dalším důkazem schánění informací je moje účast zde a na cd.cz a intranetu cd, atd., Jak jsem již psala, své práci "hovím" a své zkušenosti a vědomosti předávám dál, nejen kolegům ale také studentům, kteří k nám chodí na praxi a také doučuji k odborným zkouškám, tvořím sama pomůcky a vzory pro práci v pokladně, které předávám dál, chodím na dobrovolné konzultace s osobní přepravy ve vsém voném čase (pokud nějaký ještě mám, pracuji také v odborech), tak si myslím že osočování, že nepoužívám a nevyhledám potřebné informace pro svoji práci není zrovna na místě. Je jednoduché někoho předem odsoudit, když neznáte celé pozadí problému.Kritice se nebráním a uvítám každou diskusi.
Pro Frava : Děkuji za doplnění o formě školení v květnu, přesně takový postup jsem zažila na školení dne 10.05. a znovu jdu na školení v pátek 1.6., pevně doufám, že nám budou předloženy potřebné a hlavně podrobné informace. Mimochodem, také bych měla doplnit, že forma školení 1x za půl roku na 5hodin, je také výstižná sama o sobě, kdysi jsme měli 1x za měsíc po 2hodinách, ale to je další téma k diskusi.
29.05.2007 (22:57)  
No já budu asi obdivovat pokladní, která mi nabídne nejvýhodnější nabídku, protože ta se zákonitě liší vzájemně závisle na trase i na počtu a "druhu" cestujících. Dalo by se s trochou nadsázky říct, že co cestující a cesta, to individuální cena. Jistě, stroj to spočítá, dokonce i v IDOSu by na to mohli zavést přidruženou aplikaci (ale kdo by se tam s tim za státní příspěvek dělal, že - není dosud ani pořádná mapa). Stejně by mi přišlo jednodušší než vymyslet džungli a potom vymýšlet, jak se v ní orientovat, vymyslet něco jednoduchého a přehledného...
A s tím Německem ne zadarmo - no jo, to je sice hezké se na to takhle dívat, ale dokud se za silnice nebude platit stejně jako za tratě a za německé v přepočtu na eura, každá nabídka (nejlépe jednoduchá) lákající lidi na mezinárodních trasách do vlaků bude dobrá.
29.05.2007 (21:37)  
Nevím, jestli přímo balíček, ale nějaké změny budou od 22.září, tj. za tři a půl měsíce. Např. bude zrušena dvoudenní síťovka Klasik.

Jinak pár lidí už se mi svěřilo, že dostali SONE+ místo dražší jízdenky, a to i na hlavním v Praze. Takže pokladní si už na to docela zvykli. V Kladně jsem to viděl dokonce během prvního měsíce platnosti: rodinka chtěla dva celé a dva poloviční na Karlštejn, po kladné odpovědi na otázku, zda pojedou jenom osobákem, dostali SONE+ s tím, že na to mohou jet i zpátky.
registrovaný uživatel jihad 
29.05.2007 (21:24)  
Mno tak pokud bude u nás v KV, fungovat souběžně egronet(stojí sto korun a de se s ním dojet až do zwickau busem, vlakem či MHD a kolo je zdarma) tak to sem zvědavej jak se budou chovat pokladní, budou asi aktivně nabízet REGIOnet za 30 korun navrch dostanete mnohem min muziky a zadek si muzete vozit jenom v sukafonech namisto desir :D
registrovaný uživatel JK ml. 
29.05.2007 (21:14)  
Tady jsem se vlastně dočetl, že ledva na nábřeží vymysleli jedny změny tarifu, další balíček změn se chystá za 7 měsíců. Pochopil jsem to správně? A co děvčata pokladní, budou sedět jen na školení, nebo se za okýnkem taky někdo občas objeví? :-))) A další úředníky tyhle změny musí zaměstnávat na ministerstvu financí, bo tam ty drážní výplody musí někdo schválit. Tož sú celý šťastný, že v tym našem státě ta nezaměstnanost enem klesá :-)
29.05.2007 (21:02)  
Pozor,některé "síťovky" nemusí pokladní aktivně nabízet,(abych nekecal min ČDnet),resp. nebude popotahován když ji náhodou cestující nenabídne ikdyž bude levnější.
registrovaný uživatel Frava  mail  
29.05.2007 (20:13)  
Kareš: No jo pokladní na hl.n. to jsou vždycky numera.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko