..: Karlovarský kraj ušetří na dotacích do dopravní obslužnosti :..

Ilustrační obrázekKarlovy Vary - Přes 800 tisíc korun ročně může Karlovarský kraj ušetřit do konce roku 2010 na dotacích do dopravní obslužnosti na železnici mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi. O tuto částku se sníží dotace, které platí dopravci, firmě Viamont, na pokrytí prokazatelné ztráty z dopravy. Kraj měl původně Viamontu přispívat téměř 26 miliony korun za rok. Úspory přitom neohrozí frekvenci dopravy mezi lázeňskými městy.

Kraj letos Viamontu zaplatí necelých 25,3 milionu korun. Snížení dotace se podařilo docílit především vnitřními opatřeními ve společnosti Viamont. Od 10. června upraví jízdní řády na regionální trati tak, aby namísto tří vlakových souprav mohla využívat pouze dvě. Ilustrační obrázek"Jedná se pouze o drobné úpravy v čase, které by cestující neměli výrazně pocítit. I nadále bude jezdit mezi oběma městy osm párů vlaků denně. Lepší organizací a vyladěním jízdního řádu ale budou stačit dopravci pouze dva vlaky místo tří," vysvětlil první náměstek hejtmana Jan Zborník.

V letech 2008 až 2010, kdy Viamontu smlouva končí, bude krajská dotace představovat zhruba 24,9 milionu korun ročně. Podle Jana Zborníka je letos částka vyšší, protože úprava je provedena až od poloviny roku. Není ale vyloučeno, že by se nově domluvené dotace mohly v příštích letech mírně měnit. Ze smlouvy vyplývá, že celkový roční příspěvek lze upravovat směrem nahoru či dolu o deset procent.

Ilustrační obrázek

Další peníze ušetří kraj od změny jízdních řádů na trati mezi Kraslicemi na Sokolovsku a hraničním přechodem do Německa. Tam dopravu také zajišťuje Viamont. Kraj měl za tři páry vlaků denně Viamontu původně platit do konce roku přes 1,1 milionu korun. Viamont nebude nadále objednávat od německé společnosti Vogtlandbahn vlaky Regiosprinter a nasadí standardní soupravy. Tak kraj ušetří do konce roku kolem 800.000 korun.

zdroj: Hejtmanské listy Karlovarského kraje


JRtrain Poslat mail autorovi | 24.5.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.05.2007 (10:54)  
waszyn:to co dělají ČD, dělá takhle Viamont,OKD a spol.Jo a nejhorší soukromník je railtrans,kterej ani nevyjede a tudíž neexistuje.Tady je jedno jestli vim větší kulový než ty nebo ne.
24.05.2007 (10:51)  
No tak jestli se nasazením méně jednotek zhorší JŘ oproti současnosti, tak bychom se možná mohli těšit na to, že v Mariánských Lázních konečně nebudeme muset dlouho čekat ;).
24.05.2007 (10:49)  
Akorat jde videt, ze se u nas modernejsich souprav asi nedockame. Jak je z napsaneho patrne, tak kraj kvuli usetreni penez je ochotny zhorsit kvalitu dopravy (viz. nepouzivani regiosprinteru).
registrovaný uživatel waszyn 
24.05.2007 (9:20)  
Venca Burgán:
zhruba takto jak jste popsal presne funguji Ceske Drahy, tzn.prelivani prostredku mezi dotovanou, nedotovanou a nakladni dopravou.
Z jakych staveb by si ale proboha bral Viamont penize?
A proc by mel delat dumping kdyz ma byvaleho sefa ve vlade?
To by kdyz uz spise mel zdrazovat a stat mu sypat ne?
Kdyz necemu nerozumim, tak je nekdy lepsi drzet hubu...
Fakt jsou super lidi co musi napsat prispevek i kdyby o problematice vedeli uplne kulovy.
24.05.2007 (9:16)  
Přijde mi to celé takové paradoxní. Dopravce sníží náklady, ale výsledný efekt je takový, že tyto peníze neušetří on sám, ale kraj. To podle mě není příliš motivující systém.
Celý zákon o financování dopravní obslužnosti by chtěl změnit....
24.05.2007 (9:06)  
To je jasný viamont, když má šéfa ve vládě dělá dumping si ty prachy vzal ze staveb a nákladky kraj tak ušetří nějakej pětnik a viamont bude doufat,že mu kraj přidělí hlavní tah 140.
Jinak teda jenom dva motory je málo,no jestli se kvůli tomu změní o dost JŘ k horšímu a bude mín lidí jen aby se ušetřilo tak efekt bude opačný.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko