Karlovy Vary - Přes 800 tisíc korun ročně může Karlovarský kraj ušetřit do konce roku 2010 na dotacích do dopravní obslužnosti na železnici mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi. O tuto částku se sníží dotace, které platí dopravci, firmě Viamont, na pokrytí prokazatelné ztráty z dopravy. Kraj měl původně Viamontu přispívat téměř 26 miliony korun za rok. Úspory přitom neohrozí frekvenci dopravy mezi lázeňskými městy.
Kraj letos Viamontu zaplatí necelých 25,3 milionu korun. Snížení dotace se podařilo docílit především vnitřními opatřeními ve společnosti Viamont. Od 10. června upraví jízdní řády na regionální trati tak, aby namísto tří vlakových souprav mohla využívat pouze dvě. "Jedná se pouze o drobné úpravy v čase, které by cestující neměli výrazně pocítit. I nadále bude jezdit mezi oběma městy osm párů vlaků denně. Lepší organizací a vyladěním jízdního řádu ale budou stačit dopravci pouze dva vlaky místo tří," vysvětlil první náměstek hejtmana Jan Zborník.
V letech 2008 až 2010, kdy Viamontu smlouva končí, bude krajská dotace představovat zhruba 24,9 milionu korun ročně. Podle Jana Zborníka je letos částka vyšší, protože úprava je provedena až od poloviny roku. Není ale vyloučeno, že by se nově domluvené dotace mohly v příštích letech mírně měnit. Ze smlouvy vyplývá, že celkový roční příspěvek lze upravovat směrem nahoru či dolu o deset procent.
Další peníze ušetří kraj od změny jízdních řádů na trati mezi Kraslicemi na Sokolovsku a hraničním přechodem do Německa. Tam dopravu také zajišťuje Viamont. Kraj měl za tři páry vlaků denně Viamontu původně platit do konce roku přes 1,1 milionu korun. Viamont nebude nadále objednávat od německé společnosti Vogtlandbahn vlaky Regiosprinter a nasadí standardní soupravy. Tak kraj ušetří do konce roku kolem 800.000 korun.
Zralé pro UHOS …
Jsem zvědavý jak se bude zvládat jízdní doba s 810+010. Díky RS a organizaci dopravy dokázal Viamont zkrátit jízdní doby oproti ČD o 20 minut na MRL-KVR.
pro spoustu lidi je rozhodujici: jede/nejede, a neresi, jestli je to 810 nebo regionova nebo regiosprinter. pokud mi vlak jede, tak do nej nasednu a pojedu, kdyz spoj neni, tak jedu autem nebo busem
Takže tvé povídání o nějakém lákání, držte hubu a kdesi cosi, je dost zcestné. Pokud měl Viamont dostat do konce roku 1,1M a za ježdění Regiosprinterem a kraj chce ušeteřit 800k (čili platit cca 300k), tak je logické, že za čtvrtinovou dotaci tam bude jezdit plečka.
Tak jako kdybys měl autodopravu, za kilometr ujetý novou Avií si účtoval 100Kč a zákazník přišel s tím, že chce platit jenom 25Kč. No tak co by ne, pokud máš v garáži žebřiňák, zapřáhneš osla a za těch 25Kč/km mu to odvezeš na žebřiňáku.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.