..: Karlovarský kraj ušetří na dotacích do dopravní obslužnosti :..

Ilustrační obrázekKarlovy Vary - Přes 800 tisíc korun ročně může Karlovarský kraj ušetřit do konce roku 2010 na dotacích do dopravní obslužnosti na železnici mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi. O tuto částku se sníží dotace, které platí dopravci, firmě Viamont, na pokrytí prokazatelné ztráty z dopravy. Kraj měl původně Viamontu přispívat téměř 26 miliony korun za rok. Úspory přitom neohrozí frekvenci dopravy mezi lázeňskými městy.

Kraj letos Viamontu zaplatí necelých 25,3 milionu korun. Snížení dotace se podařilo docílit především vnitřními opatřeními ve společnosti Viamont. Od 10. června upraví jízdní řády na regionální trati tak, aby namísto tří vlakových souprav mohla využívat pouze dvě. Ilustrační obrázek"Jedná se pouze o drobné úpravy v čase, které by cestující neměli výrazně pocítit. I nadále bude jezdit mezi oběma městy osm párů vlaků denně. Lepší organizací a vyladěním jízdního řádu ale budou stačit dopravci pouze dva vlaky místo tří," vysvětlil první náměstek hejtmana Jan Zborník.

V letech 2008 až 2010, kdy Viamontu smlouva končí, bude krajská dotace představovat zhruba 24,9 milionu korun ročně. Podle Jana Zborníka je letos částka vyšší, protože úprava je provedena až od poloviny roku. Není ale vyloučeno, že by se nově domluvené dotace mohly v příštích letech mírně měnit. Ze smlouvy vyplývá, že celkový roční příspěvek lze upravovat směrem nahoru či dolu o deset procent.

Ilustrační obrázek

Další peníze ušetří kraj od změny jízdních řádů na trati mezi Kraslicemi na Sokolovsku a hraničním přechodem do Německa. Tam dopravu také zajišťuje Viamont. Kraj měl za tři páry vlaků denně Viamontu původně platit do konce roku přes 1,1 milionu korun. Viamont nebude nadále objednávat od německé společnosti Vogtlandbahn vlaky Regiosprinter a nasadí standardní soupravy. Tak kraj ušetří do konce roku kolem 800.000 korun.

zdroj: Hejtmanské listy Karlovarského kraje


JRtrain Poslat mail autorovi | 24.5.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.05.2007 (18:15)  
Pokud se nemýlím, tak podmínky soutěže stanovily nízkopodlažní vozidlo a Viamont tyhle podmínky splnil. Jakmile Viamont nasadí trvale jiný typ vozidla, neplní to, co bylo podmínkou soutěže a na základě čeho vyhrál, čili KV kraj by měl okamžitě smlouvy zrušit a vypsat nové výběrové řízení … nebo oslovit soutěžícího, který se umístil na dalším místě.
Zralé pro UHOS …
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.05.2007 (16:02)  
Problém je, že Viamontu ČD žádné vozidlo neprodá! I s těmi nájmy je to výrazný problém. Jsou rádi za to co se podařilo usmlouvat. Získat 810 ze Slovenska či Maďarska sice není lehké, ale jako krizový scénář by to bylo možná realizovatelné. Jednodušší je opravdu se domluvit s Vogtlandbahn na zapůjčení RS. Ale když tu máme na Kraji bandu debilů, kteří nechtějí RS (byť jeho provoz je dražší), ale jedná se o výrazně kvalitnější vozidlo. Český nýmand si raději koupí krabicové víno (mimochodem to chemicky není ani víno), protože stojí 20 Kč místo kvalitní láhve řekněme za 200 Kč. A tak je to všude!...

Jsem zvědavý jak se bude zvládat jízdní doba s 810+010. Díky RS a organizaci dopravy dokázal Viamont zkrátit jízdní doby oproti ČD o 20 minut na MRL-KVR.
registrovaný uživatel mah 
24.05.2007 (12:52)  
sharky33 - prece si nemyslis, ze v reginalni doprave nekdo dokaze "nalakat lidi" na nejaky jiny, lepsi typ vlaku.
pro spoustu lidi je rozhodujici: jede/nejede, a neresi, jestli je to 810 nebo regionova nebo regiosprinter. pokud mi vlak jede, tak do nej nasednu a pojedu, kdyz spoj neni, tak jedu autem nebo busem
registrovaný uživatel Ferii  mail  
24.05.2007 (12:48)  
Tak přátelé co já vím Viamont se do žádných úprav nechystá a ani nemá z čeho leda že by nakoupil nějaké staré 810 např od Máv či Slováků.Viamont základně v chemičce v Sokolově má v pronájmu od Čd chebskou 810 566 a tři nebo čtyři přívěšáky 010,tudíž to vidím na 810+010 a 720 604+2x010 či 742 507+2x010,poněvadž lego s přívěšákam jsem na 145 nikdy neviděl a jsem zvědav co budou dávat na trasu Zwickau-Vary dolní..Problematika úspor je bezesporu vážná ale když jsme u toho šetření,proč kraj dotuje např. na trase Cheb-Vary autobusovou dopravu paralelně s železniční když jejich trasy jsou téměř shodné proč to neudělat systémem půlnapůl,či vlak+ bus.přípoje nebo podobně..... je to lehké takhle odsuzovat ale chtělo by to nějaké řešení jako například němci....
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
24.05.2007 (12:46)  
Sharky33: Viamont jezdil Regiosprinterem potud, pokud mu za to kraj platil. Když na něho kraj tlačí, ať jde dolů s cenou, nezbývá než ušetřit na kvalitě.

Takže tvé povídání o nějakém lákání, držte hubu a kdesi cosi, je dost zcestné. Pokud měl Viamont dostat do konce roku 1,1M a za ježdění Regiosprinterem a kraj chce ušeteřit 800k (čili platit cca 300k), tak je logické, že za čtvrtinovou dotaci tam bude jezdit plečka.

Tak jako kdybys měl autodopravu, za kilometr ujetý novou Avií si účtoval 100Kč a zákazník přišel s tím, že chce platit jenom 25Kč. No tak co by ne, pokud máš v garáži žebřiňák, zapřáhneš osla a za těch 25Kč/km mu to odvezeš na žebřiňáku.
registrovaný uživatel happy 
24.05.2007 (12:16)  
ať si Viamont sežene nějaká 810 a 010 a může je překopat a je jedno,jestli podle vzoru čd nebo zssk (812,812,813,814...)
registrovaný uživatel happy 
24.05.2007 (12:15)  
To je zajímavé.Tady se dupe po Viamontu,Viamont se snaží šetřit.Že taky někdo neprotestuje proti čd??U ní je běžné měnit soupravy ze dne na den a nikdo tu neřve.Kraj Vysočina přidal na dotacích čd a čd na oplátku snížili počet ujetých kilometrů!!Toto je silně demotivující pro kraj.Za více peněz méně muziky,toť čd
24.05.2007 (12:15)  
Tak ono je to těžké... Na jednu stranu žijeme v zemi, kde většina lidí při nákupech preferuje cenu před kvalitou a na druhou stranu po úřednících chceme něco jiného.... Přece jenom při rozhodování, jestli pojedu Regiosprintrem za 50 nebo 810 za 30 by většina lidí preferovala 810. A jenom kvůli tomu, že se prvotně nejedná o moje peníze, ale o krajské chceme něco jiného...
24.05.2007 (11:54)  
Nezbývá mě nic jiného než tentokrát souhlasit s mojim velkým obdivovatelem Vencou Burgánem. Viamont nalákal lidi na Regiosprintery ,no a teď jim tam nasadí v rámci šetření staré 810 a držte huby a buďte rádi ,že vůbec jezdíme.
24.05.2007 (11:06)  
Viamont nebude nadále objednávat od německé společnosti Vogtlandbahn vlaky Regiosprinter anasadí standartní soupravy-zdroj:Hejtmanské listy. Takže stará dobrá 810 opět přijde ke cti,ale personál bude hůř placený než u ČD a úspory půjdou do statisíců.Tomu říkám kapitalistické podnikání v dopravě!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko