..: Karlovarský kraj ušetří na dotacích do dopravní obslužnosti :..

Ilustrační obrázekKarlovy Vary - Přes 800 tisíc korun ročně může Karlovarský kraj ušetřit do konce roku 2010 na dotacích do dopravní obslužnosti na železnici mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi. O tuto částku se sníží dotace, které platí dopravci, firmě Viamont, na pokrytí prokazatelné ztráty z dopravy. Kraj měl původně Viamontu přispívat téměř 26 miliony korun za rok. Úspory přitom neohrozí frekvenci dopravy mezi lázeňskými městy.

Kraj letos Viamontu zaplatí necelých 25,3 milionu korun. Snížení dotace se podařilo docílit především vnitřními opatřeními ve společnosti Viamont. Od 10. června upraví jízdní řády na regionální trati tak, aby namísto tří vlakových souprav mohla využívat pouze dvě. Ilustrační obrázek"Jedná se pouze o drobné úpravy v čase, které by cestující neměli výrazně pocítit. I nadále bude jezdit mezi oběma městy osm párů vlaků denně. Lepší organizací a vyladěním jízdního řádu ale budou stačit dopravci pouze dva vlaky místo tří," vysvětlil první náměstek hejtmana Jan Zborník.

V letech 2008 až 2010, kdy Viamontu smlouva končí, bude krajská dotace představovat zhruba 24,9 milionu korun ročně. Podle Jana Zborníka je letos částka vyšší, protože úprava je provedena až od poloviny roku. Není ale vyloučeno, že by se nově domluvené dotace mohly v příštích letech mírně měnit. Ze smlouvy vyplývá, že celkový roční příspěvek lze upravovat směrem nahoru či dolu o deset procent.

Ilustrační obrázek

Další peníze ušetří kraj od změny jízdních řádů na trati mezi Kraslicemi na Sokolovsku a hraničním přechodem do Německa. Tam dopravu také zajišťuje Viamont. Kraj měl za tři páry vlaků denně Viamontu původně platit do konce roku přes 1,1 milionu korun. Viamont nebude nadále objednávat od německé společnosti Vogtlandbahn vlaky Regiosprinter a nasadí standardní soupravy. Tak kraj ušetří do konce roku kolem 800.000 korun.

zdroj: Hejtmanské listy Karlovarského kraje


JRtrain Poslat mail autorovi | 24.5.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Burák 
30.05.2007 (18:52)  
pro Sharky33
Tak hele, to není žádná bouda, žádného pána. Ty toho pána asi osobně neznáš že ? Páč kdybys ho znal tak víš jak to je, navíc to neni žádnej člověk v kvádru, ale člověk kterej jezdil na sergejích, a ted jezdí na sví 745. Žádnej namyšlenej úředníček. Tak doufám, že si ty svoje keci příště odpustíš.
26.05.2007 (0:03)  
to Burák
Ty jsi nějak dobře informovaný. Kam na ty tvoje keci chodíš? Ten RTExpres je jenom bublina jednoho pána. On věděl moc dobře ,že nebude mít loko a přesto ze sebe dělá chudáka ,že ho nenechají jezdit.
registrovaný uživatel Burák 
25.05.2007 (18:04)  
Pro Venca Burgán: Vaše reakce na waszyn akorát potvrzuje že pokud je někdo neinformovaný je lepší držet hubu, to co tvrdíte o soukromnících není zdaleka pravda. Co mě ale opravdu pobouřilo je zdělení o Railtransu. Co to je za nesmysl, že ani nevyjede ? Vždyť to není apsolutně pravda. A jestli myslíte RTExpresi tak zato může neschopnost drážního úřadu, který neschválil lokomotivy. Opravdu souhlasím s waszyn. Pokud o dané věci nic nevím, je lepčí mlčet.
registrovaný uživatel DJ 
25.05.2007 (15:36)  
Hm, tak Karlovarský kraj ušetří za dotace na trati Karlovy Vary-Mariánské Lázně! Tak to by mohl z těch ušetřených peněz přispět na nedávno diskutovaný provoz z Kraslic ke státní hranici. Ale samozřejmě se tak nestane.
Jinak, myslím, že hodně lidem to jedno není, jestli jedou 810+010 nebo Regiosprinterem, přece jenom jedno z toho je z doby socialismu a je to na tom vidět a to druhé je poměrně moderní.
24.05.2007 (20:16)  
to MZ: Precetl jste si vubec ten clanek? Pokud by se to melo posuzovat tak, jak rikate Vy, tak podminky prvni prousil kraj, protoze chce davat mene penez, nez bylo dohodnuto. To jako nic neznamena?
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
24.05.2007 (20:01)  
MZ: Takže kraj zkrátí dotace, dopravce úměrně tomu sníží kvalitu souprav a tobě se jednání dopravce nelíbí? :-D
registrovaný uživatel maty 
24.05.2007 (18:54)  
Miroslav Zikmund: co pořád všichni blbnete s jinými vozidly mimo stanovené podmínky. Viamont bude 810+010 používat jen na trati do Kraslic a to jen díky tomu, že úředníci jsou opravdu idioti. Prostě nadále budem protěžovat zasrané autobusy i když jezdí jednou tak déle, ale holt loby je loby.
registrovaný uživatel maty 
24.05.2007 (18:52)  
Rail -2005: jak jsi přišel na to, že na trati ML-KV budou jezdit 810+010, tady RS 1 zůstává.
registrovaný uživatel maty 
24.05.2007 (18:51)  
Ferii: na trati Zwickau - Karlovy Vary bude nadále jezdit RS 1, ale jen v sobotu tam a zpátky.
24.05.2007 (18:29)  
Miroslav Zikmund: Podmínka nízkopodlažních vozidel se ale týkala pouze trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně, ne?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko