Varšava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.
"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.
Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.
zdroj: Pendolino.cz, ČD
1.Dnešní Vindobona má 2x 1. třídu, restauraci, a 6,5 2. třídy a jezdí celkem plná
Pinďa má 2x 1. třídu, bistro a 4x 2 třídu.
2. V dnešním složení Vindobony si cestující může vybírat mezi vozy tří společností, kupé a velkoprostorem
3. Pendolino je komfortní, ale pokud nesedím u stolku, tak sedím mnohdy v dost stísněném prostoru a cestovat v Pinďových sedačkách více jak 3 hodiny je pro mne pak nepříjemné- bolí mě zadek.
Takže Pinďa na trase Wien- Hamburg by reálný byl, kdyby jezdil např. mezi spoji EC, nebo dvojče :-))
No samotné pendolino by zvládlo nejspíše jen úsek Pha- Hamburg, na Wien-Hamburg si myslím, že by bylo komplet vyprodané.
Není však vyloučeno, že by bylo lepší 5 jednotek od Siemensu, než 7 od Alstomu, ale také bych sáhl po 7 jednotkách, takže mě nekamenujte, to byla fakt jen úvaha.
Závěrem chci dodat, že Pendolino je můj oblíbený dopravní prostředek a přeji mu 1000x lepší budoucnost, než je jeho smutná, dlouhá a kostrbatá minulost.
A do Německa může? To mi asi uniklo.
Připravily se o 3 jednotky, což je dost, ty 3 jednotky mají hodnotu cca 1,5 miliardy, no mysleli si, že ztrátu kapku srovnají kategorií SC... no nevím...
A není to spíš tak že ČKD podhodnotilo svůj návrh a díky tomu vyhrálo soutěž o rychlovlaky. Alstom a Siemens nabídli reálný návrh s tím že Si za stejnou cenu by dal 5 souprav a Alstom 7 souprav.
Alstomu uvédst jednotky do provozu, v době, kdy mělo/a být Pendolino/a v ČR nebyla hotova ani bočnice vozu... myslíš že když ti někdo zadá výrobu auta tak druhý den budeš brázdit silnice? Je to tak že poté co ČKD ukončilo práci na Pendolinu, teprve potom se hledalo náhradní řešení
Sova: Pokud vím tak 162 pro provoz v Polsku dostali akorát jiné obložení na jednom z sběračů, asi mají i nějakou jinou VZ, ale rozhodně to nejsou žádné zásadní úpravy.
A 371 taky nejsou nijak extra překopávané pro Polsko.
Takže v úpravě 680 nevidím nijak velký problém. Jediným problémem je počet jednotek
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.