..: Pendolinem až do Varšavy :..

Ilustrační fotoVaršava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.

"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.

Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.

zdroj: Pendolino.cz, ČD


JiříK. | 21.5.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
21.05.2007 (18:33)  
Do Německa nemůže jezdit pendolino proto, že v Německu je tuším nějaké pravidlo, že vlaky vyšší kvality (EC, IC) musí mít minimálně 500 míst k sezení. Kategorii SC by tam uznali asi jako v Rakousku... Takže jezdit do Německa jako kategorie R nebo Ex ČD sotva dovolí a na 2 spojené soupravy je málo pendolin...
registrovaný uživatel RIS  mail  
21.05.2007 (17:39)  
No Pendolino např. na trase Wien- Brno- Praha- Dresden- Hamburg Altona (EC 172 a 173) by špatné nebylo, ale:

1.Dnešní Vindobona má 2x 1. třídu, restauraci, a 6,5 2. třídy a jezdí celkem plná

Pinďa má 2x 1. třídu, bistro a 4x 2 třídu.

2. V dnešním složení Vindobony si cestující může vybírat mezi vozy tří společností, kupé a velkoprostorem

3. Pendolino je komfortní, ale pokud nesedím u stolku, tak sedím mnohdy v dost stísněném prostoru a cestovat v Pinďových sedačkách více jak 3 hodiny je pro mne pak nepříjemné- bolí mě zadek.

Takže Pinďa na trase Wien- Hamburg by reálný byl, kdyby jezdil např. mezi spoji EC, nebo dvojče :-))

No samotné pendolino by zvládlo nejspíše jen úsek Pha- Hamburg, na Wien-Hamburg si myslím, že by bylo komplet vyprodané.
registrovaný uživatel lada 
21.05.2007 (17:30)  
Pokud by na tom CD dokazaly generovat mensi ztratu nez dnes a zaroven bych si mohl zadek vozit misto tohoto "rychlovlaku" v Bmz, pak proc ne.
registrovaný uživatel Dery 
21.05.2007 (17:23)  
Jirka Panther: mužu se tě zeptat odkud seš?
21.05.2007 (17:17)  
Hele, do Polska si kupte za poloviční cenu Pinďi bez střídavé výbavy. Kvůli tomu jsme vyplázli takový prachy a teď si vozíte trafa do Ostravy jen na přehlídku. Do Varšavy stačí přeci ty normální taliánský a nemuseli jsme tam cpát ty skopčácký systémy. Kdyby to aspoň jezdilo do Drážďan, nebo do KVarů, když se to tam s tou slávou zadrátovalo a zvedla rychlost ze 70 na 70. Pinďa by tam jel aspoň 85.
21.05.2007 (17:02)  
Kolik stoji dve velke zlute retro style lampy na kazdy konec? :)
registrovaný uživatel RIS  mail  
21.05.2007 (16:46)  
No asi tak, celá éra o Pendolinech ČD je velice diskutabilní, od začátku do konce.Jediné štěstí je, že jednotku nedělalo ČKD, to by dopadlo asi stejně, jako tramvaje RT6N1. Já si myslím, že Pendolino je celkem moderní vůz a chlouba ČD, ale když jsme sledovali to prodlužování, tak jsme s některýma chalapa ani nevěřili, že Pendolino bude někdy brázdit české koleje.

Není však vyloučeno, že by bylo lepší 5 jednotek od Siemensu, než 7 od Alstomu, ale také bych sáhl po 7 jednotkách, takže mě nekamenujte, to byla fakt jen úvaha.

Závěrem chci dodat, že Pendolino je můj oblíbený dopravní prostředek a přeji mu 1000x lepší budoucnost, než je jeho smutná, dlouhá a kostrbatá minulost.
registrovaný uživatel ATS 
21.05.2007 (16:39)  
"...protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže,"
A do Německa může? To mi asi uniklo.
21.05.2007 (16:32)  
Teď už na počtu opravdu záleží...
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
21.05.2007 (16:01)  
Ris:
Připravily se o 3 jednotky, což je dost, ty 3 jednotky mají hodnotu cca 1,5 miliardy, no mysleli si, že ztrátu kapku srovnají kategorií SC... no nevím...

A není to spíš tak že ČKD podhodnotilo svůj návrh a díky tomu vyhrálo soutěž o rychlovlaky. Alstom a Siemens nabídli reálný návrh s tím že Si za stejnou cenu by dal 5 souprav a Alstom 7 souprav.

Alstomu uvédst jednotky do provozu, v době, kdy mělo/a být Pendolino/a v ČR nebyla hotova ani bočnice vozu... myslíš že když ti někdo zadá výrobu auta tak druhý den budeš brázdit silnice? Je to tak že poté co ČKD ukončilo práci na Pendolinu, teprve potom se hledalo náhradní řešení

Sova: Pokud vím tak 162 pro provoz v Polsku dostali akorát jiné obložení na jednom z sběračů, asi mají i nějakou jinou VZ, ale rozhodně to nejsou žádné zásadní úpravy.
A 371 taky nejsou nijak extra překopávané pro Polsko.

Takže v úpravě 680 nevidím nijak velký problém. Jediným problémem je počet jednotek
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko