..: Pendolinem až do Varšavy :..

Ilustrační fotoVaršava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.

"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.

Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.

zdroj: Pendolino.cz, ČD


JiříK. | 21.5.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel sersa  mail  
21.05.2007 (20:05)  
Podle me je blbost v tuhle chvili kupovat dalsi pendolina - spis by podle me bylo daleko rozumnejsi zmenit jejich zarazeni na mezistatni EC/IC a na vnitro koupit nejaky bastl typu 675 - je skoro skoda pouzivat trisystemovou jednotku na 3kV - krom toho na Ostravu by to bylo urcite i kapacitne zajimavejsi - hlavne patky a nedele jedna 680 proste nestaci...
21.05.2007 (19:32)  
Josef Petrák: Oběh se určitě překopávat nebude, spíš přibudou další soupravy...
21.05.2007 (19:31)  
Miroslav Zikmund: Mno, nevím, na co jednotku s Vmax 330 km/h, která nakonec jede pomaleji než to pendolino teď? Navíc, kdyby byl ten siemens tak levný, tak proč tehdá nabízeli jen 5 těch souprav?!?
registrovaný uživatel Qaws 
21.05.2007 (19:23)  
Jak je to tedy s Pinďourama v Německu? Myslím, že by jednotky z Vídně nemusely končit v Holešovicích, ale mohly by zajíždět alespoň do Drážďan. Stačilo by si jen trošku pohrát s oběhama souprav =)
21.05.2007 (19:20)  
Od Siemense lze zakoupit vícesytémové ICE3 BR 406 DB s kapacitou o 100 míst vyšší, konstrukční rychlostí o 100 km vyšší, cenou o 100 milionů Kč nižší – ale bez naklápění. Jezdí "kuplované", několik souprav zakoupily NS, údržbu provádějí DB. U každého dvojsedadla i ve II. třídě k dispozici zásuvka 230 V.
Sedadla pohodlnější, prostor pro zavazadla větší …
Pro "pana Siemense" by jistě nebyl problém opatřit vícesystémovou elektrickou výzbrojí i jednotky ICE-T s naklápěním… Pro zajímavost naklápěcí podvozky jsou od stejného výrobce jako mají Potěmkiny a stejné mají i švýcarská "Pendolina" (řada 500 SBB).

Lok 371/372 ČD & 180 DB nepotřebují schválení na území PKP, protože jezdí jen v režimu "příhraniční doprava".
21.05.2007 (19:17)  
Souhlas s Pepou.Já bych raději viděl pendolíno na Pha-Blava-Budapest,s tou Varšavou taky souhlasím,ikdyž bych řekl že jeden pár je málo.Až bude 4.koridor tak bych dal nějaký místo Plečky nebo aspon Salzburk-Linz.
Další pendolína ne jsem pro Bmz.Aspoň by jich za ty peníze bylo víc.
21.05.2007 (19:01)  
Tady se ukáže, jak dál naložit s kategorií SC a soupravami řady 680. Výlety Praha-Ostrava byly dočasné řešení. Do Vídně a Bratislavy to už zajíždí, teď se hold bude muset předělat oběh na další zahraniční destinace...
registrovaný uživatel Sova 
21.05.2007 (18:58)  
Je prostě potřeba více jednotek,aspoň takových 30 a pokrýt původní určení,tedy Vídeň-Praha-Berlín,dále pak určo Praha-Ostrava a pokud by něco zbylo tak ještě Slovesnkou Strelu:-)
Jakuza:
Aha tak to nic no,ale stejně by mohli zaplatit nové soupravy
21.05.2007 (18:53)  
aha, tak to sorry... ...asi jsem si spletl číslo, ale pendolino má stejně jen 331 plus 2 invalidní
21.05.2007 (18:41)  
ECčka Praha - Berlín - (Hamburk) mají 454 míst k sezení.....
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko