Varšava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.
"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.
Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.
zdroj: Pendolino.cz, ČD
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-20471.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-18797.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-22075.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-15458.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-4891.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-61493.html
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4178262.html
Sova: Poláci ne chtějí vaše pendolína. ČD má příliš málo souprav, aby mohlo ješte jezdit do Polska.
PKP Intecity zanedlouho vyhlási tendr pro nákup ucelených souprav (ETR / ICE) pro koridor E65 a E20.
"Když zaplatí tak polovinu ceny jednotek 680 upravených pro provoz do Polska + zaplatí úpravu i těch zbylých nevidím v tom problém..." - je to žert? Kto zaplati za Slovenskou Strelu? ;)
Klasicka souprava v PR vs. Pedo v ČR (zdroj - IDOS) ;)
Warszawa Centralna - Katowice 316 km / 2,5 h = 126,4 kmph (EC Polonia, EC Sobieski)
Praha Holešovice - Břeclav 314 km / 2 h 55 m = 107,65 kmph (SC 73, SC135)
Praha Holešovice - Ostrava Svinov 351 km / 3 h 09 m = 111,43 kmph
Zdravim ;)
Na vnitrostatni doprave se to nema sanci zaplatit uz vubec, tam se evidentne nevejde ani slusny uklid oken a WC, natoz rekonstrukce kozenkovych B. Pendolino je nakladove o nekolik radu mimo tyto uvahy. Ano, mohlo by tam jezdit, ale v zivote se nema sanci zaplatit. A dotace / garance pujcek se daji pouzit jinak a lepe...
Jinak pro obrázek, co by se dalo s těmi 14 soupravami vyjezdit se můžete mrknout zde:
http://ukazto.com/?img=Pendolino-szw1.xls
Jiné návrhy najdete ve zdejší diskuzi...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.