..: Přímé noční spojení Vídně s Paříží končí :..

Ilustrační obrázekVídeň - Od 9.6.2007 se změní jízdní řád nočního vlaku spojujícího Vídeň s Paříží. Oblíbený noční vlak kategorie EuroNight EN 264 Orient-Express ukončí na francouzském území svou jízdu již ve Štrasburku, kde bude zajištěn přípoj vlakem TGV do francouzské metropole. Jízdní doba se tak zkrátí o 44 minut. ÖBB budou nabízet jízdenky SparSchiene od 29€ (1 osoba jedním směrem) pro trasu Vídeň - Štrasburk, až do Paříže bude jízdenka stát 39€. Až 50% slevu obdrží skupiny od 6 osob z příslušného tarifu (ceny platné pro 1 osobu ve skupině: k sezení - 45€, lehátko 6 míst - 55€, lehátko 4 místa - 60€, lůžko - 70€).

Vlak EN 264 odjede z žst. Wien Westbahnhof ve 20:28 hod. a do Štrasburku přijede v 6:43 hod. Vlak TGV 2410 odjíždí v 7:15 hod. a do Paříže dorazí v 9:34 hod. Na zpáteční cestu je možné využít spoj TGV 2375 s odjezdem z žst. Paris Est v 19:24 hod. a příjezdem do Štrasburku ve 21:43 hod. Vlak EN 265 odjíždí ve 22:20 hod. a do Vídně přijede druhý den ráno v 8:51 hod.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB


CSPSV | 16.5.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Rakousko Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.05.2007 (11:21)  
Ad ICN a Milda - je to bohužel smutný trend všude tam kde se provozují rychlovaky TGV a Thalys. Před několika lety byl např. zrušen (resp. zkrácen) velmi oblíbéný přímý noční vlak Vídeň - Brusel. Dnes se musí v Kolíně n. Rýnem přestupovat na Thalys. Tím si myslím, že přišla železnice o mnohé cestující na této trase. Jak chce tak proboha železnice konkurovat nízkonákladovým leteckým přepravcům ?
registrovaný uživatel ICN 
16.05.2007 (11:08)  
ad MildaIV:
Souhlasím s názorem, že zákaznicky příjemnější je přímý noční vlak, byť pomalejší.
ad Rail-2005:
Spíše se obávám, že tento počin, schovaný za časovou úsporu pofidérních 44 min.(s rezervou 32 min. na přestup), je výrazem obavy, že by naopak vlakem TGV (nejen) z cestujících vlaku EN nikdo nejel. Již vidím ty nadšence, přející si ráno v 6:15 buzení, mytí, oblékání, balení a přestupování...
Současně se jedná o pokračující preferenci národních železničních systémů před mezinárodními (EU sem, EU tam...). Uvidíme, jak dlouho bude trvat, než LGV Paris - Strassburg překročí hranice směr Stuttgart...
Svou roli hraje i pokračující národní pojetí mezinárodní dopravy, kdy se na hranicích mění dopravce místo toho, aby se pouze měnil poskytovatel dopravní cesty (a ev. trakční energie) a řízení provozu a dopravce zůstal tentýž.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
16.05.2007 (10:28)  
6:43 ve Štrasburku, to je celkem dobré. I ta rezerva pro případné zpoždění tam je. Na odjezdu ve 22:20 také nevidím nic špatného, není to ještě tak pozdě, třeba současný noční vlak na Frankfurt odjíždí z Paris-Est až ve 22:58.

Jde také o to, že by s tím právě kvůli TGV po francouzském území skoro nikdo nejezdil.
16.05.2007 (10:15)  
Než v noci přesedat, to bych těch 44minut rači oželel. Teda ne že bych tím někdy jel.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko