..: Rozhovor: Tiskový mluvčí by rád rozšířil komunikační spektrum ČD :..

Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD Praha — Od 1. 5. 2007 vykonává pozici tiskového mluvčí Českých drah Ondřej Kubala, který v této funkci nahradil Aleše Ondrůje. Ten v současné době zastává pozici ředitele Odboru marketingu v osobní dopravě. Před ním působil na pozici tiskového mluvčí Petr Šťáhlavský, který je v současné době ředitelem Kanceláře náměstka pro osobní dopravu ČD.

1) Pane Kubalo, proč jste se rozhodl odejít od novinařiny v Českém rozhlase na pozici tiskového mluvčí ČD?

Železnicí a vším kolem ní jsem se zabýval už dlouho před tím, než jsem začal pracovat na Radiožurnálu. Po dobu, kdy jsem měl v rádiu na starosti ekonomické vysílání, jsem často pracoval na železničních tématech, ať už to byla stavba koridorů, úvěry přes Eurofimu, investice do vozového parku nebo výběrová řízení na provozování rychlíkové dopravy z Liberce do Pardubic a z Mostu do Plzně. Když jsem byl jednou osloven, jestli bych nechtěl dělat tiskového mluvčí Českých drah, neváhal jsem.

2) Co obnáší práce tiskového mluvčí u ČD? Myslíte si, že je náročnější než u jiných společností?

Práce tiskového oddělení Českých drah je specifická v tom, že kromě klasického PR a snahy prodat jméno i produkty společnosti co nejlépe, řeší mluvčí také situace, jako jsou nehody, spadané stromy nebo sněhové kalamity. Jestli je to práce náročnější, nebo méně náročná, si netroufnu porovnat. Rozhodně je to ale práce, která nekončí po osmi a půl hodinách. Vlastně nekončí nikdy – uvědomíte si to o to víc, když ve tři hodiny ráno volá hlavní dispečer kvůli nehodě.

3) Kterou zatím z absolvovaných akcí (prezentace vozů, tiskové konference apod.) považujete za nejúspěšnější? Kolik takových akcí uspořádáte během jednoho měsíce?

Josef Bazala, generální ředitel a předseda představenstva ČD a Ondřej Kubala na tiskové konferenciNa hodnocení po tak krátké době je příliš brzy. A kolik plánujeme akcí s novináři? Na měsíc to nebudu přepočítávat, každý bude jiný. Třeba na začátku června plánujeme tiskové konference ve všech krajských městech ke změnám jízdního řádu a novým produktům, budeme předávat další Regionovy – včetně třívozových, každý týden zastavuje Galerijní vlak v jiném městě, pokračuje také Kinematovlak… zkrátka, není toho málo a tento trend rozhodně nezvolní.

4) Na co se chcete soustředit při vykonávání práce? Plánujete nějaké změny ve stylu práce tiskového oddělení?

Prací mluvčího Českých drah je především komunikace s médii a aktivní PR politika. Rozhodně nečekejte, že přijdu a řeknu: „Od teď se bude dělat všechno jinak“. Zlepšování image Českých drah je neustálá a dlouhodobá práce, která musí mít kontinuitu. Jinak nebude mít smysl. Mám představu o tom, jak komunikační spektrum ještě rozšířit, na její prezentování je ale zatím ještě brzy.

5) Cestujete vlakem často? Jakých slev jste využíval před nástupem na ČD? Využíval jste i pro cesty do zahraničí vlak? Co si všeobecně myslíte o železniční dopravě?

Nejsem pravidelný cestující ve smyslu každodenního dojíždění do práce. Jsem „rekreační cestující“ a člověk, který si nenechá ujít železniční zajímavost. Často jezdím vlakem s kolem a párkrát týdně z pražských Modřan do centra. Hodně jsem využíval Junior pas ISIC, pak KMB a zpáteční slevu. Z cest do zahraničí pro mě byla nejzajímavější cesta z rumunského Rumnicu Vilcea, kdy uprostřed hor nevydržela lokomotiva a všechny přípoje směrem na Česko vzaly za své. Zajímavá byla i cesta do černohorského Baru. Osobně považuji železniční dopravu především za velmi ekologickou alternativu vůči ostatním způsobům přepravy a čím větší bude mít na dopravním trhu podíl, tím lépe.

Děkujeme za rozhovor!


CSPSV | 15.5.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Rozhovory

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PES38 
15.05.2007 (12:55)  
No, na začátek to není zlý. Mluví docela rozumně...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko