Praha - V pořadu Autosalon televize Prima proběhl závod mezi pendolinem a automobilem na trase Praha - Ostrava. Reportéři se rozdělili na 2 skupiny. Ta první vyrazila automobilem ze studia v Horních Počernicích na dálnici D1 a dále do Ostravy. Druhá skupina, v čele se Zbyňkem Merunkou, odjela taxi do Holešovic, kde přestoupila na SC Penodlino. Obě posádky se měly sejít před ostravskou radnicí. Pravidla byla stanovena předem. Posádka automobilu musela dodržovat veškeré dopravní předpisy a během cesty mohla využít pouze 10 minutovou pauzu.
Souboj byl odstartován v pátek ve 12:30 hod. Posádka automobilu měla podle prvotních výpočtů před sebou 398 km a při průměrné rychlosti 100 km/h měla vzdálenost údajně urazit za 4 hodiny. Na místo určení dorazila posádka jedoucí spojem SC 509, odpočatá a posilněná v Bistru, za dobu 4:35 hod. Automobilu se to podařilo o 20 minut později.
Záznam o souboji lze nalézt na stránkách autosalonu TV Prima.
zdroj: Prima,ČD
A co se týče zpomalování pomalejšími auty, už mnohokrát jeli "spěchající manažeři" 150,160 a následně byli nuceni stoupnout na brzdu, kvůli pomalejším autům v obou pruzích. Navíc do kopce. Ve finále to vypadá tak, že po dojezdu stojí max. o 20 aut vpřed na semaforu...
Timto nerikam, co je na trase Pha-Ova lepsi, pohodlnejsi, jen co je rychlejsi... Nemluve o tom, ze Pruhonice-Frydek taky vyjde "trosku" jinak:-)
Nicmene jezdit s Fabii 160-180 kmh muze jet totalne vypatlana krava (zpet totalne vypatlany debil). Tahle totalne vypatlana krava/debil je Xkrat nebezpecnejsi nez jakakoliv motorka nebo cokoliv z Nemecka s dvakrat vetsim motorem...
nejdrive SC (5.26 z holesovic, zpet 17.11 z ovy). cesta pohodlna prijemna, kdyz to mam brat od domova (hostivice) az na nasi firmu v ostrave (ul. Vitkovicka u tramvaje namesti republiky), tak jsem vyrazil autem z domova do holesovic v pul paty rano (holesovicke nadrazi dosazeno ve 4.55, ale radsi jsem si udelal rezervu), v ostrave jsme byli o sedm minut driv oproti predpovedi jizdniho radu, nasledovala desetiminutova cesta tramvaji do firmy. celkovy cas tedy 4.30 - 8.55. zpatky odpoledne obdobne.
ted ve ctvrtek jsme jeli stejnou streku ve trech lidech a kolegyne rozhodla, ze urcite pojede autem, tudiz jsme se v ramci uspory rozhodli svest s ni. ja se presunul svym vozitkem na sraz do Seifertovy ulice, kde jsem presedl do sluzebni fabky juniora. z hostivic jsem vyrazil v 5.30, v seifertce jsem byl 5.50 a po prestupu nasledoval smer brno - olomouc - ova. celou cestu az do Hranic chcalo jaxvine, ale kolegyne se nestydela a tak i v tom marastu drzela 160tku. akorat jsme u Hranic k tomu chytli kolonu tahacu s nejakymi prefa nosniky a neznaje ostravskou aglomeraci z pohledu ridice jsme ji dobyli omylem pres Mosnov s naslednem docela zakufrovanim. Prijezd na firmu byl az cca 10:30. zpatky jsem unavenou kolegyni za volantem vystridal (start 17:30), odpadly kufrovacky, vzal jsem to hned na frydek, hranice atd... Juniorka ve trech lidech do kopcu ztracela, ale z kopce se prehoupla i pres 180 :- ) a i se dvouma zastavkama na benzine vcetne obcerstveni jsem byl zpet na seifertce pred devatou, tudiz pod 3,5 hodiny ve ctvrtecnim podveceru. doma pak v pul desaty.
takze nejrychlejsi mozna trasa autem bez zadrhelu za provozu dalnice akorat mi trvala cesta hostivice - ostrava (vitkovicka) cca 4 hodiny, v pripade zadrhelu (dest, kolona nadmerneho nakladu a kufrovani) trvala o hodinu vic. Pendolinem me to trvalo cca 4,5 hodiny (slo by to zkratit o maximalne pul hodiny, pokud bych chtel do holesovic k vlaku dorazit na krev pred odjezdem.
takze takhle probehl muj test, ktery jsem delal minuly tyden temer nahodou a neplanovane a primu jsem predbehl :- ). zavery ale nedelam, kazde ma neco...
a sorry za tapetu
Naopak D47 (D1) povede z Lipníka v podstatě nejkratší cestou (jako trať).
Úspora kilometrů spočívá také v tom, že cesta přes Prostějov a Olomouc po R46+R35 je delší než plánovaná D1. Je to vidět na první pohled v mapě.
Navíc v úseku Rudná-Hrušov, který budou otevírat v listopadu již bude kilometráž z Prahy, takže např. Exit Klimkovice bude 341 km.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.