..: Ve stanici Benešov u Prahy začala rekonstrukce :..

Ilustrační obrázekBenešov - Cestující na benešovském vlakovém nádraží jsou zmatení. Polovina kolejí je vytrhaná, funkční je jen 2. nástupiště. Pracovníci ČD neustále vysvětlují, odkud vlaky jezdí. Začala totiž rekonstrukce nádraží, která je součástí IV. koridoru v části Benešov u Prahy – Strančice a bude trvat asi 6 měsíců. „Je to hrůza, všude prach nebo bahno. Nejdřív jsem ani nevěděl, kudy se na druhé nástupiště dostanu, ale pak jsem si všiml cedule. Ještě že sem jezdím jen jednou za měsíc,“ říká si Petr Sýkora z Prahy. „Nejezdím vlakem často, tak mi nějaké zpoždění nevadí. Když pak bude nádraží lepší, tak se to musí vydržet,“ doplňuje ho cestující, která do Benešova přijela z Prahy.

Některé vlaky nejezdí

U téměř každého spoje na nádraží zní: „Vlak z Tábora má asi 10 minut zpoždění.“ Podchod na 2. nástupiště je uzavřený a na peronu chybí stříška a některé vlaky nejezdí vůbec. Dva rychlíky naopak mimořádně zastavují i v Čerčanech, aby nahradily osobní spoje. „Bohužel nejsme schopní rekonstruovat nádraží bez výluk. Každý měsíc tu bude kontrolní den, cestující budou o výlukách informováni, jak na nádraží, tak prostřednictvím svých starostů,“ uvádí Jan Komárek, ředitel SŽDC, která projekt platí. Rekonstrukce nádraží bude rozdělena do 2 etap, aby se provoz na železnici nezastavil úplně. Nové pak budou 4 hlavní dopravní koleje, zabezpečovací zařízení, opraví se výhybky, trakční vedení, překládají se inženýrské sítě. „Pro cestující pak bude nádraží moderní, cestovat se jim bude pohodlněji, protože bude především bezbariérové a upravené i pro nevidomé,“ vysvětluje Miroslav Rykl, zástupce ředitele SŽDC. Nástupiště zůstanou na svých místech, jen budou zvýšena a zastřešena. Nový bude také i informační systém a osvětlení nádraží. Rekonstrukce nádraží komplikuje život i řidičům, kteří kolem projíždějí. Podél tratě se totiž staví protihlukové stěny a některé silnice musí být na čas uzavřené. „Odbor dopravy umožňuje objížďky a snažíme se, aby silnice nebyly uzavřené celé, ale aby jeden směr fungoval,“ uvádí starosta Benešova Petr Kouba.

Chtějí prodloužit podchod

Město chce v budoucnu na bezbariérové nádraží navázat prodloužením podchodu pod kolejemi a pod silnicí až na autobusové nádraží. Cestující by tak nemuseli přecházet frekventovanou silnici. „Provoz na silnici je velký, většina lidí nejde ani po přechodu. Myslím, že by podchod přivítali,“ poznamenává Kouba. Město si akci začlenilo do výhledu investic na dobu 6 let s tím, že by na několikamilionovou stavbu využilo dotace z EU. Železniční koridor Benešov – Strančice bude letos upraven od Benešova k Čerčanům, což vyjde asi na miliardu korun, z toho je asi 700 milionů na nádraží. Celý koridor až do Strančic vyjde na 4,6 miliardy korun. Náklady hradí Státní fond dopravní infrastruktury, ale mohla by i EU. „Čekáme na schválení nového evropského operačního programu Doprava, ze kterého bychom mohli získat 2,5 miliardy korun. Zřejmě to bude na konci srpna,“ říká Jiří Novák ze Státního fondu dopravní infrastruktury s tím, že letos mají na stavbu 1,6 miliardy korun. Modernizace trati Benešov - Strančice potrvá do května 2010.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 10.5.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
14.05.2007 (13:13)  
tak se třeba podívejte na úsek staňkov - blížejov, tam jsou protihlukové stěny také. a to byla pouze rekonstrukce trati, včetně sanace žel. spodku atd.... kolik měsíců nevim, ale jelikož jsou betonové, tak jim to bude chvilku trvat.....
no, tak za prvé, čtyřkoly jsou pouze zastávka a né stanice. za druhé nástupiště nevyhovala normám, výška nad tk byla pouze 0,3 m, desky nebyly délky 2,3 m ale pouze 1,45 m, atd.... spíše by se dalo říci, že to byla samo doma.... narozdíl od zastávek ostrá, čelákovice-jiřina.....
14.05.2007 (12:29)  
Jenže tady nejde o údržbu. Tu vůbec ale vůbec nezpochybňuju, i když pokud se musí sahat úplně na vše, tak se asi něco zanedbávalo...
Ta protihluková vyhláška dovedená do absurdna je úlet. Pokud se bez toho nedá udělat ta "bezodkladná" údržba, tak se asi budeme muset s velkou částí železnic rozloučit. Kolik měsíců bezúdržbového provozu ty zdi vydržej? Nebo se po rekonstrukci nechaj tiše rozpadnout?

Taková maličkost - stanice Čtyřkoly byla otevřena v roce 1995. To byl také takový neudržovaný stavební zmetek, že se musí po 12 letech zbourat a postavit o kousek jinde?
14.05.2007 (10:02)  
borovička: pokud si myslíte, že když už jednou koleje leží, tak už se nikdy nemusí opravovat, to jste pěkně na omylu. a že by stačilo pouze dodělat perony a zab zař? tohle může napsat jen dítě z prvního stupně základní školy. bohužel zádná trať není bezúdržbová a to co se dělo zde, bylo katastrofální..... prakticky žádná údržba. co se týče phs, tak bohužel se musí dodržovat vyhláška o ochraně proti hluku. a s tím nikdo nic nenadělá.
poborskii: ano i před strančicema, ale v benešově pouze jeden...:-)
12.05.2007 (17:03)  
Problém toho katastrofálního svršku je právě v ještě horším železničním spodku. Co pár set metrů, to jiná konstrukce různé únosnosti, s různým odvodněním atd. Např. začátkem 80. let provedlo vesměs železniční vojsko mohutnou rekonstrukci spodku a svršku téměř celé trati (z důvodu havarijního stavu na její velké části!), jejíž dlouhodobá kvalita byla bohužel tak žalostná, že cca po deseti letech se některá místa musela zcela předělat, protože se spodek i svršek rozpadnul. Co se týká trakčního vedení, když vynechám, že již byla překročena jeho životnost, tak např. sloupy TV byly na mnoha místech tak špatně založeny, že jsou úseky, kde nenajdete jediný sloup svislý. Jsou místa, kde jsou sloupy různě přivázány k sobě, či dokonce k okolním stromům, aby nespadly.
registrovaný uživatel Koudy 
12.05.2007 (15:29)  
Borovička: podle Vás by tedy stačilo nové zab. zař+perony? Viděl jste někdy, v jakém stavu je tam svršek a trakční vedení? Jako docela dobrý příklad je přechod při jízdě z Uhříněvsi na Říčany z nového na starý svršek - to si člověk občas říká, jetsli už neskáčem po pražcích.
11.05.2007 (20:39)  
bambino: jeden podjezd ve Strančicích a jeden podjezd v Benešově
11.05.2007 (18:03)  
A ještě jsem tady odněkud opsal vyjádření určitě většího odborníka než jsem já k Novému spojení. I když v případě NS se sním zrovna neshoduji, kdyby totéž prohlásil o trati 221, tak by červík zda ta odborářská figurka nemá pravdu, zahlodal. Také mu jde o zastavení provozu?

„Nové spojení považuji za nejhloupější investici, jaká tu kdy byla,“ prohlásil rezolutně předseda OSŽ Ing. Jaromír Dušek. Podle Duška nemá miliardová investice pro České dráhy žádný přínos, respektive její přínos je nulový. „Hrozně rád bych viděl ty desítky schválených projektů, které mají přínos pro České dráhy, které mají skutečný přínos v ušetřených nákladech, v jízdních dobách, respektive v lepším tranzitu do budoucna. Vždyť je to k smíchu,“ řekl doslova. Jak dodal, mají stavby typu Nové spojení největší přínos pro stavební firmy. „Dnes si výluky diktují stavební firmy, které pouze touto cestou chtějí proinvestovat miliardy korun. Vůbec jim nejde o to, co potřebují České dráhy, a. s.“

S nulovým přínosem NS je mimo, no z hlediska odborů a modré zaměstnanosti vychází jakákoliv modernizace vždy superzáporně. Ale dodělat na 221 peróny a dát nové zab. zařízení jako kdysi Praha - Kralupy by možná v přepočtu na peníze (pravda bez penězovodu z EU) bylo efektivnější.
11.05.2007 (17:27)  
bambino: kdo chcet rušit trať? Já spíše říkám, že koridorizace se vším všudy je neadekvátní tomu, co od modernizace trati chceme. Opravdu je nutné např. obehnat 60% trati zdí? Nejsme trochu jinde? Ostatní zbylé tratě při takovém hospodaření opravdu budeme muset zrušit. Ta futuristika ve Strančicích také není moc funkční atd.
Ale samozřejmě jsem jen laik, odborník jako vy mi vysvětlí, že jedině tak je to správně.
11.05.2007 (17:07)  
poborski: že těch podjezdů v benešově ale je, co.....:-)
11.05.2007 (17:06)  
á, pán borovička je odborník na slovo vzatý..... pokud do toho nevidíte, tak raději nic nepiště nebo se nakonec dozvíme, že celou trať můžeme zfleku zrušit......
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko