Peking - Dne 14.4.2007 vstoupil v Čínské lidové republice v platnost nový jízdní řád. Maximální rychlost na hlavních tratích byla pošesté zvýšena, tentokrát na 200 km/h. Je dostupná na 6.003 km tratí. Vysokorychlostní provoz zajišťuje 140 rychlovlaků CHR. Od zvýšení rychlosti si čínské ministerstvo dopravy slibuje nasazení více spojů a tím i větší kapacitu vlaků. Čína má k dispozici čtyři typy rychlých vlaků CHR, vyráběných za pomoci zahraničních firem: 20 kusů CHR-1 - Bombardier Regina, 60 kusů CHR-2 - Šinkansen E2, CHR-3 - Alstom Velaro, 60 kusů CHR-5 - Alstom Pendolino. Nasazení nejrychlejších CHR-3 se plánuje do konce roku 2007.
zdroj: China Daily, Wikipedia
Ono stačilo když Číňani museli vstřebat kulturní revoluci.
výraz human rights:
normální google 416 000 000 výsledků
china google 1 120 000 výsledků
http://opennet.net/google_china/search.php?se=google.com&q1=&q2=site%3Anews.bbc.co.uk
I kdyz je cina moderni stat s moderni zeleznici, tak je to presto totalita. Zkuste si v cine zalozit kriticky blog nebo treba vlastni noviny. Moc dlouho nevydrzite.
Mit 6000km trati na 200km/h je sice pekne, ale jsou i dulezitejsi veci. Cekal bych, ze Cesi takove veci jako je svoboda slova a tisku oceni. Prece jenom to neni tak davno, kdy i v Cesku to vypadalo podobne jak dnes v Cine.
Hlavně je ovlivněný Velký kormidelníkem.
Jinak by mě zajímalo,že to má takové všední označení.V této oblasti je zvykem dávat jména jako např. Dlouhý pochod a jiné podobně uvědomělé označení.
Znáte jejich historii? Abychom se nedivili, s výjimkou 18 - 20 století byla Čína rozvinutější než zbytek světa! Jejich "komunismus" je natolik ovlivněný Konfuciem, že by jej Evropan pomalu nepoznal!
Po posledních událostech u nás uvažuju, jestli se nemám učit čínsky. Takže Kladeňáku a Zdeňku - opatrně.
A železnice budují tisícovky nových kilometrů (kde jinde na světě), vlaky jezdí permanentně přeplněné - kde jinde na světě, ale pozor také občas jen sotva 2x denně. Třeba vám na pekingském severním nádraží v neděli řeknou, že příští vlak jede až zítra. V roce 1999 otvírali na jihu moderní trať se skoro nově vyrobenými parními lokomotivami ale klimo vagóny. Jenže ty relativně nové páry jsou dnes díky překotné modernizaci nenávrtatně pryč a v okolí velkých měst se objevují vysokorychlostní - no tím myslí vše co jede víc než 120 .-) - moderní soupravy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.