..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ čunče  mail  
07.05.2007 (23:53)  
Sharky33: Možná to tak vypadalo, ale dávám si moc velký pozor, abych někoho neobvinil. Protože to musí zjistit vyšetřovatelé. Ne vždy vše je tak, jak to na první, druhý, či třetí pohled vypadá.

Jinak si myslím, že i ČD jako takové + SŽDC mají máslo na hlavě a to ve špatných předpisech (například neoznačování přejezdů (Vraňany) a v instalaci nedostatečně fungující TRSky). To je vždycky slávy, jak se ovysílačkuje nějaká trať, ale že jsou na ní hluchá místa, to nikdo neřeší. Že je dovoleno pouštět na trať i vlaky bez vysílačky, to taky nikdo neřeší. Přitom už v Sovětském svazu na mašinách vysílačky fungovat musely a fírové po nich dostávali pokyny před průjezdem/vjezdem do každé stanice.
07.05.2007 (23:51)  
A když není proud, tak mám pocit, že peršan si to přebere a brzdí stejně, jen né elektrikou ale špalkama...
07.05.2007 (23:50)  
Pokud vim a jak usuzuju z debaty předešlé-jednalo se o vlak lokomotivní, proud byl vypnutej cca 6 min atd...lokomotivní vlak má tuším maximálku 60, vypnutí proudu moc neřeší-mohla spadnout měnírna, ale ta by byla nahozená během chvilky...nikde sem se ňák nedočet, co to bylo za typ, ale z toho el. brždění usuzuju na něco x63/62. s tou elektrikou je to sice pravda, ale to by mu vypadlo jen EDB a když jel takovou dobu bez proudu, musel s tim počítat, navíc mohl brzdit přímočinnou, takže to o el. (ne)brzdění ni připadá jako kravina. Navíc teda (pokud dobře chápu) dojížděl PRÁVĚ k tomuhle přejezdu k telefonu-neznám sklonový poměry ani trať, alle připadá mi to jako vina fíry...
registrovaný užívateľ Kubajs 
07.05.2007 (23:48)  
Sharky33: Jo, četl jsem ho. Proto chci od nějakýho fíry vědět jak to brzdí když není proud. A co to má vlastně společnýho s brzdama?
07.05.2007 (23:43)  
čunče: jenže podle toho jak jsi psal to vypadalo ,že ten strojvedoucí udělal něco špatně.
Kubajs četl jsi ten článek? Psali tam ,že mu to kvůli vypnutí elektriky málo brzdilo.
07.05.2007 (23:36)  
PZ: nezapomeň se ještě před spaním dojít vyčůrat abys to náhodou nepustil do postele a ráno až vstaneš tak si nezapomeň pořádně umýt oči. No a pak si přečti co jsem psal a pak můžeš něco plácat. Já jsem o hasičích nenapsal ani jedno písmeno a ani jsem nepsal ,že ČD jsou bez viny. Ale na druhou stranu máš pravdu ČD jsou opravdu bez viny ,vinu má konkrétní osoba nebo osoby ale ne celá ČD.
registrovaný užívateľ čunče  mail  
07.05.2007 (23:33)  
Sharky33:
Nedělám chytrýho. Jen jsem si pořádně přečetl několik článků v ČD D2. Jinak my se s panem zikmundem vůbec nepřeme o to, jak to skutečně bylo, to totiž nevíme. Ale o to, co se dělat při jízdě proti stůj na AB a co při výpadku napětí v TV, neboli se přeme v teoretické rovině.
registrovaný užívateľ Bubík 
07.05.2007 (23:30)  
PZ:bo ty si nejchytřejší že ano
registrovaný užívateľ PZ 
07.05.2007 (23:25)  
Bubík, Sharky33, Kubajs: Vypnout televizi, vyčistit zuby, zhasnout, do postele a spat. ČD nejsou bez viny a hasiči nejsou zrovna ti, kterým by se mělo srát na hlavu.
07.05.2007 (23:23)  
No čunče myslím ,že ty ze sebe děláš chytrého víc. Ty jsi tam byl a vyděl jsi jak se to stalo? Ty jistě víš přesně jak ke všemu došlo a co kdo udělal a nebo neudělal viď.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko