..: České dráhy si nechají opravit vyřazené slovenské vagony :..

Ilustrační obrázekPraha - Na Slovensku čeká přípojné vagony k motorovým lokomotivám zrušení, ale v ČR budou ještě 20 let jezdit. ČD nakoupily od slovenských železnic asi 10 osobních vagonů řady 053, které projdou kompletní přestavbou a mají jezdit především na motorových rychlících a spěšných vlacích. "Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," objasňuje ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. Přestavbu dělají pro ČD Krnovské opravny a strojírny, práce na každém voze zaberou nejméně 3 měsíce.

"Z původního vozu zůstane jenom skříň, ale i ta se upravuje. Náklady na rekonstrukci se pohybují kolem 8 milionů korun," uvádí ředitel opraven Petr Bezruč. S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák. Podle něj se zatím ČD na Slovensku po dalších vyřazených vozech poohlížet nebudou. Krnovské opravny rekonstruují také tramvaje a nákladní vozy. "Loňské tržby přesáhly 400 milionů korun, zisk by měl být kolem 10 milionů," říká Bezruč. Větší záležitostí je rekonstrukce motorových souprav (řady 810 a 010) na soupravy RegioNova. Po ČR jezdí už přes 20 dvouvozových souprav a v letošním roce začíná firma Pars Nova pro ČD dodávat také třívozové soupravy RegioNova. "Letos jich bude asi 7 a budou jezdit v Libereckém a Jihomoravském kraji," potvrzuje Novák.

zdroj: Novinky a Pars Nova


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
05.05.2007 (21:44)  
mrkvko: 814-914 ti nestačí?
registrovaný uživatel mrkvo  mail  
05.05.2007 (21:30)  
a proc se nerekonstruujou 810ky?
05.05.2007 (21:29)  
Taky si myslím, že nejlepší bude, když se budou ČD snažit rekonstuovat starší vozy. Ale je třeba, aby to probíhalo mnohem rychleji než nyní, kdy to navíc ČD prezentují jako obrovský úspěch. Dneska jezdí po tratích spousta vozů 053 a čeká na svoji rekonstrukci, takže trochu nechápu, proč ČD nakupují další. Ale budiž. Jen doufám, že se 054 dostanou i na tratě, kde jezdím já....:-)
05.05.2007 (21:19)  
Také se mi tento krok líbí, ale mohli by také přestavět některé své vozy a nemyslím jen Béčka, ale třeba i Bmx. Ty jsou možná těm dobytčákům ještě podobnější :-)
registrovaný uživatel Tužka  mail  
05.05.2007 (21:11)  
Kompletní přestavba vozů 053 znamená rekostrukci na 054? Jinak tenhle současný trend ČD hodnotím také pozitivně.
05.05.2007 (20:49)  
Fajn, souhlasím se Sovou. Takto si představuji, že bych s pár kámošema začal provozovat nějakou odepsanou lokálku a neměl zrovna po ruce sponzora formátu Billa Gatese.
Ale jestliže tohle prezentuje celostátní dopravce jako úspěšný obchod, tak to si fakt začnu šetřit na novou C5break, která jediná z gumokolů jezdí pohodlně.
registrovaný uživatel Sova 
05.05.2007 (20:40)  
Docela rozumný krok:-)
nicméně 10vozům se nedá říkat obnova parku:-(
registrovaný uživatel Flexo 
05.05.2007 (20:27)  
Co to znamená "asi 10" osobních vagonů řady 053?
registrovaný uživatel Semík  mail  
05.05.2007 (20:19)  
"Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," Dotaz. Kdo v současnosti vyrábí podobný vůz jako je 053 a kolik stojí?
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
05.05.2007 (19:55)  
béčka, to je to nejshnilejší a nejzavšivenější, co u nás jezdí... chtělo by to ještě přeznačit béčka po baníkovcích (něco jako B-ban), aby jsme v nich mohli vozit vysoké vládní čunitele
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko