..: České dráhy si nechají opravit vyřazené slovenské vagony :..

Ilustrační obrázekPraha - Na Slovensku čeká přípojné vagony k motorovým lokomotivám zrušení, ale v ČR budou ještě 20 let jezdit. ČD nakoupily od slovenských železnic asi 10 osobních vagonů řady 053, které projdou kompletní přestavbou a mají jezdit především na motorových rychlících a spěšných vlacích. "Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," objasňuje ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. Přestavbu dělají pro ČD Krnovské opravny a strojírny, práce na každém voze zaberou nejméně 3 měsíce.

"Z původního vozu zůstane jenom skříň, ale i ta se upravuje. Náklady na rekonstrukci se pohybují kolem 8 milionů korun," uvádí ředitel opraven Petr Bezruč. S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák. Podle něj se zatím ČD na Slovensku po dalších vyřazených vozech poohlížet nebudou. Krnovské opravny rekonstruují také tramvaje a nákladní vozy. "Loňské tržby přesáhly 400 milionů korun, zisk by měl být kolem 10 milionů," říká Bezruč. Větší záležitostí je rekonstrukce motorových souprav (řady 810 a 010) na soupravy RegioNova. Po ČR jezdí už přes 20 dvouvozových souprav a v letošním roce začíná firma Pars Nova pro ČD dodávat také třívozové soupravy RegioNova. "Letos jich bude asi 7 a budou jezdit v Libereckém a Jihomoravském kraji," potvrzuje Novák.

zdroj: Novinky a Pars Nova


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
06.05.2007 (22:55)  
Luxian i když jsou ty sedačky "jen" potažený tak to není stejný jako v 053. Přeci jen je rozdíl jestli sedíš na kožence nebo ne.
registrovaný uživatel Sova 
06.05.2007 (18:46)  
No tak dveře je to poslední podle čeho bych to poznal:-)
Díky:-)
06.05.2007 (18:14)  
Sova, Páňula
Podle dveří to jsou 054.
06.05.2007 (17:19)  
Váženým kritikům modernizace :
ráči se podívat na rakouské vozy Bmz v "šedém" kabátě, které jezdí na 202, 203, 540, 541 nebo Bmpz na 172, 173. Jde o vozy po modernizaci a rekonstrukci. Mnohé vozy jsou staré nějakých 25 - 30 let. V mnohém převyšují komfort "luxusního" Pendolina …
Řada vozů DB jezdících přes Česko na EC pochází z konce šedesátých let a po rekonstrukci jezdí 200 km/h (Hamburg – Berlín).
Mnohé velkoprostorové DB na regionálních vlacích mají na výrobním štítku rok výroby 1962, jsou staré "jen" 45 let … a uvnitř "omládly" rekonstrukcí …
registrovaný uživatel Luxian  mail  
06.05.2007 (16:44)  
Sharky33: Venca Burgán tentokrát nesmysly neplácá, ty sedačky jsou skutečně stejené, akorát jsou potažené semišem (nebo co je to za tkaninu).
06.05.2007 (15:43)  
Tom nemám proč tě seřvávat. Mě je jedno jestli radši jedeš 054 nebo 854. Ono je to skoro stejný.
registrovaný uživatel Sova 
06.05.2007 (13:21)  
Paňula
já se v tom ještě nevyznám:-(
Jen jsem říkal že by to mohly být i 042:-)
06.05.2007 (13:18)  
Sova:
Číslo na vagóně není těžké poznat...
registrovaný uživatel Tom  mail  
06.05.2007 (12:39)  
ty sedačky jsou v poho,aspoň že mají "uši"..Proto bych jel raději tady v 054 než v 854..Ale za to mě teď Sharky33 určitě seřve...
06.05.2007 (11:57)  
Venca Burgán zase plácáš nesmysli tady se můžeš podívat jak ty sedačky vypadají http://www.843krnov.fscr.cz/054_vagon/strana%201.htm
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko