Vysočina - Propojení veškerých dopravních složek na Vysočině se zatím nechystá. Rada kraje rozhodla, že v současné době nebude na Vysočině zavádět integrovaný dopravní systém (IDS). Pod pojmem IDS se rozumí takový způsob zajištění veřejné dopravy v území, v němž jednotlivé druhy dopravy vzájemně spolupracují a vytvářejí tak přehledný a jednoduchý systém vzájemně provázaných linek s jednotným tarifem, přepravními podmínkami a pravidelnými intervaly mezi spoji.
Vedení kraje se tak rozhodlo na základě studie, kterou si nechalo vypracovat. „Nepřineslo by to žádnou větší změnu, nesnížilo náklady na dopravu ani nezvýšilo kvalitu,“ poznamenal Třebíčskému deníku hejtman Miloš Vystrčil a dodává: „Nyní počkáme na novou studii ministerstva dopravy, která bude dokončena na konci roku 2008, a na jejím základě se rozhodneme. Nevylučujeme zavedení systému v některých částech kraje.“ Na Vysočině jsou poněkud odlišné podmínky oproti jiným krajům. Neexistuje zde totiž jedno spádové centrum, kam by směrovala veškerá veřejná doprava. Takovýchto center je v kraji rovnou pět a to situaci komplikuje.
Pro zavedení a podporu IDS jsou České dráhy, jak potvrdil vrchní přednosta stanice Jihlava Miroslav Novotný. „Domnívám se, že České dráhy by IDS určitě uvítaly a už nyní jej podporují. Zjednodušilo by se tarifní odbavení pro cestující a byla by větší provázanost spojů,“ vidí výhody Novotný.
zdroj: Třebíčský deník
Mohl bys uvést příklad? Cena 12 Kč/hod (nedávno 10) ti přijde moc?
Jihlavský Vystrčil je stejný demagog jako ústecký Šulc. Např. jeho vystupování v případě HB nemocnice a "heparinového výlupka" bylo a je nekutečné …
A nejen v tohle případě.
Prohlášení, že v kraji je pět spádových center je naopak důvod k tomu, aby se IDS co nejrychleji vybudoval.
A to nemluvím o katastrofálním trasování trolejbusů v Jihlavě a ceně MDH.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.