Plzeň - Za 38 dní bude otevřena nová trať TGV Est, po které budou francouzské rychlovlaky uhánět mezi Paříží a Německem. Od nového jízdního řádu by měla být trať prodloužena až do Mnichova. Úsek dlouhý 900 km do bavorské metropole pak 4x denně zvládnou soupravy TGV za 6 hod a 10 minut. Čeští cestující mohou jen závidět. Spojení Prahy s Mnichovem zajišťují 3 vlaky denně.
Do cílové stanice dorazí za 6 hodin, ovšem na poloviční trase dlouhé 400 km. A to není určitě důvod k radosti. Odborníci současný stav železniční dopravy mezi Českem a Německem kritizují. "Praha je stále orientována na Východ. Na cestě do Evropy i nadále funguje socialistická železná opona," zlobí se Jiří Kalčík, člen dopravní komise Plzeňského kraje. Namísto rychlejší trati přes Domažlice do Mnichova se postaví nové koleje za desítky miliard korun do Chebu a Norimberku.
Výstavba koridoru z Prahy do Chebu začala vloni, skončit má v roce 2016. Ani dokončení obřího projektu za 55 miliard korun nepřinese nejrychlejší možné spojení se západní Evropou. Namísto kratší trasy přes Domažlice a Řezno na Mnichov, totiž německý koridor povede do Chebu a odtud na Norimberk. Podle SŽDC, která výstavbu koridoru koordinuje, však Němci nemají zájem o rychlejší trasu a to zdůvodu velkých investic na jejich území. Byly by totiž zapotřebí obrovské investice do zastaralé trati Mnichov - Řezno a v podstatě by šlo o výstavbu zcela nové tratě v úseku Regensburg - Furth im Wald. Naopak Plzeňský kraj již od svého vzniku podporuje výstavbu koridoru přes Domažlice, což by zkrátilo jízdní dobu z Prahy do Mnichova na 3 hod. při nasazení pendolina a na 4 hod. v klasické soupravě.
Do tohoto sporu se nyní vložilo i ministerstvo dopravy, které nyní začalo pracovat na prosazení rychlejšího spojení přes Domažlice. To uvedl úředník ministerstva, který si nepřál být jmenován. Jiná je situace v úseku mezi Prahou a Plzní. Vlakové spojení zde výrazně zrychlí po dokončení koridoru. Z hlavního města pojede vlak jen 35 minut namísto dnešních 90. Z Prahy do Berouna pak jen 18, namísto 38 minut. Razantní zrychlení umožní především nejdelší český tunel, jehož délka dosáhne 25 km. Je naplánovaný mezi Prahou a Berounem. Jeho stavba by měla trvat 4 roky. Projektanti počítají s nasazením dvou razicích strojů. Budování tunelu začne v roce 2011 a dokončen by měl být o 5 let později. Kromě samotné ražby zabere stavařům čas betonování a pokládka kolejí. Náklady na tunel by se měly pohybovat mezi 20 až 30 mld. Kč.
zdroj: Plzeňský deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
Pinda cca 4kWh/100km/os. Pri prepoctu na naftu neco pres 1l/100km/os
Diky (a omlouvam se, ze jsem liny to hledat...)
Faktem je, že na trati Plzeň-Domažlice se rekonstruují úseky pro větší rychlost (Staňkov-Blížejov, zhlaví výh. Radonice), ale výrazné zrychlení zatím nepřinesou.
Na velikost spotřeby nemá vliv typ lokomotivy.
U motorové trakce se dá počítat jako horní hranice spotřeba nafty 10 l / 1000 tkm.
1 tkm = hmotnost jedné tuny přepravená na vzdálenost 1 km.
VRT má vést Praha - před Plzeň a za Plzní před Norimberk.
Do Mnichova má vést Donau - Moldau Bahn (Praha) - Plzeň - Domažlice - FiW - mimo Schwandorf - Regensburg - Mnichov.
ČTĚTE ZDE: http://bwb.webgarden.cz/budoucnost-prestavba
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.