..: Siemens se postará o údržbu ruských vysokorychlostních vlaků :..

Ilustrační obrázekMoskva - Společnosti Siemens a Ruské dráhy podepsaly smlouvu na údržbu vysokorychlostních vlaků v hodnotě přes 300 milionů Euro. Jedná se o 8 vysokorychlostních vlaků společnosti Siemens, které budou jezdit na trase mezi Moskvou a Petrohradem.

Smlouvu na údržbu vysokorychlostních vlaků Velaro RUS v hodnotě přes 300 milionů Euro podepsali dne 23.4. předseda představenstva divize Transportní systémy společnosti Siemens pan Hans.M. Schabert a prezident Ruských drah (RZD) pan Vladimír Jakunin v Moskvě. Siemens převezme údržbu těchto vlaků na dalších 30 let. Smlouvu na dodávku 8 vysokorychlostních vlakových jednotek v hodnotě 276 milionů Euro uzavřely obě společnosti loni v květnu. Jedná se o další krok v rámci strategického partnerství obou společností, které bylo uzavřeno v listopadu 2005.

Nové vlaky jezdící rychlostí až 250 km/hod budou nasazeny na trase Moskva-Sankt Petěrburg. Koncept rychlovlaků pro Rusko s názvem Velaro RUS je založen na platformě společnosti Siemens pro vysokorychlostní vlaky typu Velaro, jejichž vývoj započal u rychlovlaku ICE 3 určeného pro Německé dráhy (DB AG). Mezi výhody platformy Velaro se řadí například technologie pohonu: Trakční výzbroj je umístěna pod podlahou vozu, takže při stejné délce vlaku nabízí Velaro oproti jiným vozidlům až o 20 % více míst k sezení. Část vlaků bude vybavena pro provoz na tratích se stejnosměrných a střídavým proudem. Desetivozové vlakové jednotky měří 250 metrů a nabízejí místo pro více než 600 cestujících. Budou uzpůsobeny pro ruskou širokorozchodnou síť a budou tedy zhruba o 33 cm širší než německé vysokorychlostní vlaky typu ICE 3. Loni podepsané smlouvě na dodávku vlaků předcházel kontrakt na jejich vývoj v hodnotě 40 mil. eur uzavřený v dubnu 2005. Vývojové a konstrukční práce provedou závody společnosti Siemens v Erlangenu a Krefeld-Uerdingenu. Poslední vlaky by měly být dodány do roku 2010.

V současnosti probíhá projektování vlaků a zpracování komponentů. Výroba prvního vlaku začne v závodě společnosti Siemens Krefeld-Uerdingen v Německu pravděpodobně v červenci. Velaro RUS patří mezi nejmodernější vysokorychlostní vlakové jednotky podobné jako například vlaky ICE 3, které provozují Německé dráhy, nebo Velaro E, které dodávané Siemensem španělským drahám RENFE. Díky uzavření smlouvy na údržbu a servis vysokorychlostních vlakových jednotek Velaro RUS posiluje Siemens svou pozici globálního hráče na poli služeb v kolejové dopravě. Podobné dlouhodobé servisní smlouvy uzavřela společnost na údržbu regionálních vlaků ve Velké Británii nebo vysokorychlostních vlakových jednotek ve Španělsku. Údržba vozů Velaro RUS bude probíhat v závodě RZD.

zdroj: Siemens


JRtrain Poslat mail autorovi | 3.5.2007 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Rusko


  1 2      Zpráv na stránku:   
03.05.2007 (18:08)  
koffr: svezl si se někdy tím rychlovlakem který tu kritizuješ. Servis nadstandartní za cenu "firemního" vlaku.... Design také velmi hezký.... Můžeš rovnat třeba s Pendolinem ale podívej se na rok výroby! 30 Let rozdíl!
03.05.2007 (17:57)  
Tak jestli se o ně bude starat jak český Siemens o vozy Ampz, Bmz, tak se mají na co těšit.
registrovaný uživatel koffr 
03.05.2007 (17:12)  
koukam ze se tihle primitivni asiati nezmuzou ani na vlastni rychlovlak, kdyz se ten jejich doslova rozpadl pri jizde :-) i kdyz to neni zadna novinka, co rusove neukradli to nemeli, kdyby KGB nezkopirovala navod na vyrobu zapalek tak tam jeste tedka kresaj sutrama o sebe.

a podivuju se, ze burgan nezna CS200, za kterou vyrobni zavod skoda znarodneny (ukradeny) komousi nedostal ani rubl. hlavne ze tu do krve obhajoval CME3 :-)
registrovaný uživatel Vampir  mail  
03.05.2007 (16:33)  
Ať už jezdí
03.05.2007 (11:19)  
No dobrý dávat sem zprávu ve 4 hodiny ráno,tady asi někdo nemoh spát.Ale jo ocenuji autora.Přijde mi to celkem dost drahý asi siemens netáh RZD.
Trainman:"Něvskij Expres" s ČS 200 v čele a vozy s osmdesátých let ( přesto max.200 km/h !!!) co foto abysme jsme věděli o co jde.
03.05.2007 (11:58)  


ČS 200 je dvoudílná elektrická lokomotiva z produkce Škoda dodáváné do tehdejšího SSSR po roce 1975. Nápadně se podobá našim lokomotivám E499.2 / ES499.0. Foto zde : http://spz.logout.cz/gif1/cs200009.jpg
registrovaný uživatel Jugy  mail  
03.05.2007 (9:13)  
To je článek přeložený z němčiny nebo ruštiny? Pobavily mě dva výrazy: "vlakové jednotky měří 250 metrů" a "údržba vozů bude probíhat v závodě RZD".
03.05.2007 (9:58)  


to je tisková zpráva Siemensu
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
03.05.2007 (9:11)  
Dokázal by někdo z čtenářů ZELPAGE srovnat cenu za jeden produkt Pendolino pro ČD a jednotku Velaro RUS pro RŽD ? Předpokládám, že cena za vývoj 40 mil. EUR zahrnuje úpravy odolnosti vlaků na ruskou zimu, rozchod kolejí, apod.
03.05.2007 (6:42)  
Konečně!!!!! Protože "Něvskij Expres" s ČS 200 v čele a vozy s osmdesátých let ( přesto max.200 km/h !!!) už mě přestal bavit.....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko