..: Desná se elektrifikace nejspíš nedočká :..

Ilustrační obrázekŠumperk - Ještě před několika měsíci se mohli cestující těšit na výrazné novoty připravované na soukromé Železnici Desná. Novinkou měla být zejména její elektrifikace a s ní zcela nový vozový park. To vše ale bude nejspíš pouhým snem. Uskutečnění projektu téměř s jistotou pohřbily nelítostné ekonomické výpočty.

Původní plán bývalého rapotínského starosty Ondřeje Koppa počítal s tím, že motorové vozy (řady 810) mohou v budoucnu vystřídat tiché a ekologické elektrické vlakové soupravy, které by pak mohly zajíždět až do Olomouce. S novými vlaky i elektrifikací železnice je ale nejspíš konec. „Dřívější projekt posuzoval odbor ministerstva dopravy, který se zabýval zejména ekonomickými hledisky celé této záležitosti. Bohužel však ekonomické ukazatele nedopadly pro záměr této elektrifikace dobře.“ vysvětluje hlavní důvod očekávaného zmrazení projektu předseda Sdružení obcí údolí Desné Vladimír Mikulec. Podle posudku by byla investice nerentabilní.

Obrovské náklady na celou akci zřejmě zabrání i původně zamýšleným plánům na získání peněz z Evropské unie. „Jen samotná elektrifikace by si vyžádala zhruba půl miliardy korun. Dalších pět set miliónů by pak spolklo nakoupení nových vozů,“ dodává Mikulec. Obrat k lepšímu by mohl přinést jen velký nárůst železnicí přepravených lidí.

zdroj: Týden na severu


tony | 30.4.2007 (16:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Precla 
30.04.2007 (17:38)  
Happy Opravit vozidla, trať která je nerentabilní elektrizovat ne :)
Registered user happy 
30.04.2007 (17:14)  
ad Precla: předválečné tendence elektrizací bechyňky a lipenky byly z plezíru dle vás??? NE! Kvůli úspoře a kvůli lepším trakčním možnostem.Takže není nic špatného,když se elektrizuje tramvajovou drátizací i nějaká ta lokálka.Akorát se mně zdá,že ty ceny jsou přitažené za vlasy :(
Registered user tony 
30.04.2007 (17:14)  
Pavel Q.: o kolaudaci zatím žádné nové info neproběhly (pokud vím), ani velký bratr google nic neví.
Registered user Precla 
30.04.2007 (17:02)  
Ta elektrifikace si myslím, že by tam byla zbytečná.. Jak už dole bylo řečeno.. "trať s dvěma šukafony denně" :D Ale jinak pěkná představa.
Registered user happy 
30.04.2007 (16:58)  
trať nechaly čd pro její nerentabilnost.Ovšem spoleku obcí se to nelíbilo a tak vznikla železnice Desná.Obce tuto trať vytáhly z popela.Za další tam nejezdí jen dva vlaky denně ,jak zde někdo napsal,příště si radši optevřete jízdní řád a nemelte hlouposti a uvidíte,že jízdní řád je v celku plný a nemusela by se za něj stydět ani kdejaká hlavní trať.
Bohuže se toto dalo očekávat.Jinak pokud chce spolek ušetřit a být ekologický,tak doporučuji nahradit naftový agregát(i kvůli stáří) za jiný,který bude spalovat alternativní paliva (plyn,ethanol,bionafta apod.).A vůbec bych se nebránil tomu,aby tyto vozidla poslali na regiošukizaci.Těch variant je dost ;)
30.04.2007 (16:51)  
Venca Bugár) Prosím, česky. Děkuji. Jinak trať kraj nezruší. Tu může uzavřít provozovovatel aktem, že nebude vypravovat žádné spoje. A to evidentně Železnice Desná udělat nechce.
30.04.2007 (16:41)  
Ted ještě řekne kraj,že tam nikdo nejezdí a místo aby tam jezdila jednotka elektrická pro 100-150 Desiro se trat zruší a bude kámen
Registered user koffr 
30.04.2007 (16:06)  
proc trat s dvema sukafony denne elektrifikovat??? IMHO by jim stacily moderni motorove jednotky, ktere neni sebemensi problem nechat vyrobit.
30.04.2007 (16:02)  
Tak asi by opravdu bylo zbytečné elektrifikovat lokálku, ale cena půl miliardy mě překvapuje. Opravdu by to nešlo udělat levněji? BTW, dopadla už kolaudace?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko