Šumperk - Ještě před několika měsíci se mohli cestující těšit na výrazné novoty připravované na soukromé Železnici Desná. Novinkou měla být zejména její elektrifikace a s ní zcela nový vozový park. To vše ale bude nejspíš pouhým snem. Uskutečnění projektu téměř s jistotou pohřbily nelítostné ekonomické výpočty.
Původní plán bývalého rapotínského starosty Ondřeje Koppa počítal s tím, že motorové vozy (řady 810) mohou v budoucnu vystřídat tiché a ekologické elektrické vlakové soupravy, které by pak mohly zajíždět až do Olomouce. S novými vlaky i elektrifikací železnice je ale nejspíš konec. „Dřívější projekt posuzoval odbor ministerstva dopravy, který se zabýval zejména ekonomickými hledisky celé této záležitosti. Bohužel však ekonomické ukazatele nedopadly pro záměr této elektrifikace dobře.“ vysvětluje hlavní důvod očekávaného zmrazení projektu předseda Sdružení obcí údolí Desné Vladimír Mikulec. Podle posudku by byla investice nerentabilní.
Obrovské náklady na celou akci zřejmě zabrání i původně zamýšleným plánům na získání peněz z Evropské unie. „Jen samotná elektrifikace by si vyžádala zhruba půl miliardy korun. Dalších pět set miliónů by pak spolklo nakoupení nových vozů,“ dodává Mikulec. Obrat k lepšímu by mohl přinést jen velký nárůst železnicí přepravených lidí.
zdroj: Týden na severu
Bohuže se toto dalo očekávat.Jinak pokud chce spolek ušetřit a být ekologický,tak doporučuji nahradit naftový agregát(i kvůli stáří) za jiný,který bude spalovat alternativní paliva (plyn,ethanol,bionafta apod.).A vůbec bych se nebránil tomu,aby tyto vozidla poslali na regiošukizaci.Těch variant je dost ;)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.