..: Desná se elektrifikace nejspíš nedočká :..

Ilustrační obrázekŠumperk - Ještě před několika měsíci se mohli cestující těšit na výrazné novoty připravované na soukromé Železnici Desná. Novinkou měla být zejména její elektrifikace a s ní zcela nový vozový park. To vše ale bude nejspíš pouhým snem. Uskutečnění projektu téměř s jistotou pohřbily nelítostné ekonomické výpočty.

Původní plán bývalého rapotínského starosty Ondřeje Koppa počítal s tím, že motorové vozy (řady 810) mohou v budoucnu vystřídat tiché a ekologické elektrické vlakové soupravy, které by pak mohly zajíždět až do Olomouce. S novými vlaky i elektrifikací železnice je ale nejspíš konec. „Dřívější projekt posuzoval odbor ministerstva dopravy, který se zabýval zejména ekonomickými hledisky celé této záležitosti. Bohužel však ekonomické ukazatele nedopadly pro záměr této elektrifikace dobře.“ vysvětluje hlavní důvod očekávaného zmrazení projektu předseda Sdružení obcí údolí Desné Vladimír Mikulec. Podle posudku by byla investice nerentabilní.

Obrovské náklady na celou akci zřejmě zabrání i původně zamýšleným plánům na získání peněz z Evropské unie. „Jen samotná elektrifikace by si vyžádala zhruba půl miliardy korun. Dalších pět set miliónů by pak spolklo nakoupení nových vozů,“ dodává Mikulec. Obrat k lepšímu by mohl přinést jen velký nárůst železnicí přepravených lidí.

zdroj: Týden na severu


tony | 30.4.2007 (16:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Sova 
02.05.2007 (16:03)  
Je ještě jedno zajímavé řešení:-)
Koupit od slováků odstavené 420.95,tedy jestli ještě existují,měli jich 18 a 3 by měly zůstat jako provozní záloha,pro ty kdo neví co mluvím je tu odkaz na foto:
http://spz.logout.cz/album/sk/sk_zsr4209.html
Ale když už by se to koupilo tak by to chtělo předělat,tak to bych rovnou předělal z 1500V ss na 3000V ss.Dále bych dal sedadla stejné jako v 854.A bylo by docela slušné a docela levné vozidlo:-)
Samozřejmě celé neproveditelné,pokud se to nepodaří předělat na rozchod 1435mm
Registered user waszyn 
02.05.2007 (14:06)  
to Frantisek:
souhlasim s tim udelat z toho tramvaj. bohuzel se to tak nikdy nedelalo, takze to je pro hodne lidi nepredstavitelne a blaboli tady neco o elefantech:) ona ale existuji i jina vozidla se smetakem. pokud se nevyrabi u nas tak to jeste neznamena ze neexistuji...
Registered user Sova 
02.05.2007 (13:49)  
Frantisek
V tom je podstat modernizací:-)
Že ten motor nechaj "vláčet" elektromotor s akumulátorem,dokonce postavili na tomto principu posunovací lokomotivu TA436.0501.Místo seriové výroby však byla prodána na východ:(
Ale uspory byly značné!
02.05.2007 (13:34)  
waszyn: kde by se vzalo těch 500%? Překládkou na vlak? Určitě ne. Navíc pokud by cena stoupla, pak nejen v Jesníku - potraviny už se dnes vozí přes celý svět. Ale to je jiná kapitola. Tunel pro vlak by měl ten smysl, že by se trať mohla stát páteří dopravní obsluhy, zatímco pokud bude tunel pro auta a vlak skončí tak kde dnes, tak tu ta šance není.

Smysl elektrického pohonu vozidel pomocí troleje je zejména v možnosti rekuperace - tuto ekologickou službu vám neudělá žádný spalovací motor, ledaže byste ho nechali s sebou navíc vláčet elektromotor s akumulátorem. Také umožňuje rychlejší rozjezd. Zejména při častějším zastavování je rekuperace významná z hlediska úspor, a rychlejší rozjezd z hlediska krácení jízdních dob. Nákup tramvajových vozidel s úpravou pro drážní provoz se mi tedy jeví jako jedna z perspektiv pro místní tratě, jak z hlediska úspor, tak získání nových cestujících.
Registered user waszyn 
02.05.2007 (13:17)  
to DJ:
myslíte že ty špalíry kamionů tam jezdí proto, že tam není železniční tunel? že bychom udělali železniční tunel a kamiony POVINNĚ překládali pod sedlem na vlak? to by asi obyvatele okresu Jeseník měli radost až by jim např. stouply ceny potravin o 500% :)))
Registered user Sova 
02.05.2007 (13:14)  
Miroslav Zikmund
Nevim co se kolem toho řešilo,ale víc jak 6jednotek už by bylo mimo opci kterou měli
Registered user Etienne  mail  
02.05.2007 (12:40)  
Není větší blbost než elektrifikovat takové lokálky, když už neví co s prachama, ať si nakoupí Desira a maj to lepší než celou elektrifikaci. Stejné, jako se teď šíří zaručené fámy o elektrifikaci Olomouc-Uničov. Naprosto zbytečné, většina souprav tam jezdí 851+bix, na navazujícím úseku Uničov-Šumperk je to už jak na lokálce, a ne jak na celostátní trati II. řádu
Registered user DJ 
02.05.2007 (11:15)  
Trošku se divím, že si neudělali nejdřív tu ekonomickou kalkulaci a až pak že by svůj záměr zveřejnili. Takhle to vypadá divně.
Kdyby jezdili opravdu všichni obyvatelé Petrova, Velkých Losin, Koutů atd. vlakem a nezatěžovali silnice vedoucí středy těchto obcí, dalo by to klidně na CityElefant.
Za současných poměrů má ale záměr elektrifikace "ŽELEZNICE DESNÁ" jedině za předpokladu železničního tunelu pod Červenohorským sedlem. I když, ani ten nemá za "současných poměrů" šanci. To ať tam radši jezdí špalíry kamionů, a to opět přes uvedené obce...
02.05.2007 (10:27)  
Ví někdo jak plná jezdí ta jedna 810? A jezdí tam nějaký náklady? Mě se zdá plán na elektrifikaci jako naprostá utopie.
Registered user MIRO  mail  
02.05.2007 (0:44)  
Sova: BIO-NAFTA (ani BIO-PLYN) ale není BIO-MASA :-)
BIO-NAFTA se pro auta dělá už hezkou chvíli, dokonce na ní jezdila tuším i Jizerská Dráha s 810...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko