..: Desná se elektrifikace nejspíš nedočká :..

Ilustrační obrázekŠumperk - Ještě před několika měsíci se mohli cestující těšit na výrazné novoty připravované na soukromé Železnici Desná. Novinkou měla být zejména její elektrifikace a s ní zcela nový vozový park. To vše ale bude nejspíš pouhým snem. Uskutečnění projektu téměř s jistotou pohřbily nelítostné ekonomické výpočty.

Původní plán bývalého rapotínského starosty Ondřeje Koppa počítal s tím, že motorové vozy (řady 810) mohou v budoucnu vystřídat tiché a ekologické elektrické vlakové soupravy, které by pak mohly zajíždět až do Olomouce. S novými vlaky i elektrifikací železnice je ale nejspíš konec. „Dřívější projekt posuzoval odbor ministerstva dopravy, který se zabýval zejména ekonomickými hledisky celé této záležitosti. Bohužel však ekonomické ukazatele nedopadly pro záměr této elektrifikace dobře.“ vysvětluje hlavní důvod očekávaného zmrazení projektu předseda Sdružení obcí údolí Desné Vladimír Mikulec. Podle posudku by byla investice nerentabilní.

Obrovské náklady na celou akci zřejmě zabrání i původně zamýšleným plánům na získání peněz z Evropské unie. „Jen samotná elektrifikace by si vyžádala zhruba půl miliardy korun. Dalších pět set miliónů by pak spolklo nakoupení nových vozů,“ dodává Mikulec. Obrat k lepšímu by mohl přinést jen velký nárůst železnicí přepravených lidí.

zdroj: Týden na severu


tony | 30.4.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
16.05.2008 (21:27)  
Vyhozené peníze
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
20.02.2008 (12:54)  
Pánové já bych byl pro elektrifikaci, vlakotramvaje by asi byly dobré. Ale já bych navrhoval po elektrifikaci, aby si ta dráha koupila elektrické Desiro ( nebo v lepším případě nejakou podobnou jednotku, ale domácí výroby;-)), s kterým by jezdily třeba až do olomouce.
registrovaný uživatel Sova 
03.05.2007 (9:47)  
Miroslav
No tak to byl špatný nápad,kdybych věděl že tam není WC...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
02.05.2007 (20:33)  
Muj nazor je asi takovy:
- elektrizace takove lokalky ma mezi ceskymi eletrizacemi prioritu asitak -10 :)
- tunel smer Jesenik je u ledu jak pro auta, tak pro vlaky
- rekuperace je hezky pojem, ale v realnem prostredi spatne pouzitelny - vracet vykon do prenosove soustavy je velmi velmi obtizne
- trat potrebuje nova vozidla, ale pokud vim, Vagonka neco pro ZD pripravuje
02.05.2007 (20:17)  
Ad Sova > kupovat vozidlo staré 38 - 42 let … ????? A provádět modernizaci … Tím spíše, že se většinou vozidla stala potravou "Kovošrotu"
Vozidlová skřín je užší, takže smyslupné uspořádání sedadel by bylo 1 + 2. Pokud mne pamět neklame, nebylo tam WC.
I teoreticky by to bylo "oživování mrtvoly".
02.05.2007 (16:35)  
Nejjednodušší a asi i nejlevnější by byla drátizace tramvajového typu a nasazovat vozidla tramvajového typu, například nově vyráběné Vario LF 1/2/3 upravené pro obousměrný provoz.
registrovaný uživatel Sova 
02.05.2007 (16:20)  
Nevim,proto jsem doufal že sem někdo napíše aspoň odhad:-)
registrovaný uživatel happy 
02.05.2007 (16:12)  
ad Sova:víte,co by stála úprava podvozků???
registrovaný uživatel Sova 
02.05.2007 (16:10)  
happy
Vlakotramvaj bude asi nejlepší řešení:-)
registrovaný uživatel happy 
02.05.2007 (16:08)  
No ono je celkem dobré se podívat na mapu a pak velmi rychle člověk zjistí,že trať vede poměrně obydlenou oblastí s velkým počtem zastávek,kterých by mohlo být ještě více.potom by lehká tramvajová drátizace měla smysl.Takže bych se myšlence vlakotramvají nebránil,či snad lehkých vlakových souprav a jejich výrobců je málo??? Nikoliv :) Jen to zaplatit....
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko