..: Železniční koridor z Břeclavi směrem na Slovensko je hotový :..

Ilustrační obrázekLanžhot - Náročná přestavba úseku po státní hranici s 10 mostními konstrukcemi skončila po 2,5 letech včera v Lanžhotě. „Jezdím tudy jednou za čtvrt roku, ale změn jsem si všiml hned. Stanice v Lanžhotě je nová, trať je rošířená a můžu využít podchod. Cestuje se mi příjemně,“ pochvaluje přestavbu Slovák Jiří Horvát, který jel vlakem přes Břeclav. Rekonstrukcí totiž prošly nejen koleje, ale i železniční stanice v Lanžhotě. Cestující mají k dispozici nové ostrovní nástupiště a podchod vybavený výtahy a osvětlením. Nové je i zabezpečovací zařízení, elektrický ohřev výhybek, informační tabule pro cestující a také elektronická požární signalizace.

Petr Kuchár, ředitel společnosti Subterra, která trať přestavěla říká, že město Lanžhot se touto přestavbou stává světovou metropolí. Je začleněno do IV. evropského koridoru, který začíná v Berlíně a pokračuje přes Děčín, Prahu, Brno a Břeclav až do Bratislavy. Největší z 10 mostů na této trati je 67 metrů dlouhý Bratislavský most přes řeku Dyji, stavaři ho rozebrali a nahradili dvěma novými. Několikatunový kolos přes Kyjovku zase specialisté při unikátní operaci posunovali o 4,5 metru.

Na trase z Břeclavi do Lanžhota přibyly také protihlukové stěny a nové výhybky. Projekt zpozdily loňské povodně, kvůli kterým museli stavaři přerušit práce na více než měsíc. Přestavba přišla na 1,45 miliard. 10%přispěla Státnímu fondu dopravní infrastruktury EU. „Směrem na slovenské hranice náš čeká ještě hraniční most přes řeku Moravu, o jehož vlastnictví se dělíme se Slovenskem,“ připomíná poslední úkol náměstek ředitele SŽDC Miroslav Konečný.

zdroj: MF DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 30.4.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Precla 
30.04.2007 (12:23)  
Aspoň jedna část 250-tky se dočkala další změny k dobrému..Myslím, že je to jen dobře :) Jen začínám žárlit, všude samej koridor a na ostatní tratě se s prominutím sere!!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko