..: Železniční koridor z Břeclavi směrem na Slovensko je hotový :..

Ilustrační obrázekLanžhot - Náročná přestavba úseku po státní hranici s 10 mostními konstrukcemi skončila po 2,5 letech včera v Lanžhotě. „Jezdím tudy jednou za čtvrt roku, ale změn jsem si všiml hned. Stanice v Lanžhotě je nová, trať je rošířená a můžu využít podchod. Cestuje se mi příjemně,“ pochvaluje přestavbu Slovák Jiří Horvát, který jel vlakem přes Břeclav. Rekonstrukcí totiž prošly nejen koleje, ale i železniční stanice v Lanžhotě. Cestující mají k dispozici nové ostrovní nástupiště a podchod vybavený výtahy a osvětlením. Nové je i zabezpečovací zařízení, elektrický ohřev výhybek, informační tabule pro cestující a také elektronická požární signalizace.

Petr Kuchár, ředitel společnosti Subterra, která trať přestavěla říká, že město Lanžhot se touto přestavbou stává světovou metropolí. Je začleněno do IV. evropského koridoru, který začíná v Berlíně a pokračuje přes Děčín, Prahu, Brno a Břeclav až do Bratislavy. Největší z 10 mostů na této trati je 67 metrů dlouhý Bratislavský most přes řeku Dyji, stavaři ho rozebrali a nahradili dvěma novými. Několikatunový kolos přes Kyjovku zase specialisté při unikátní operaci posunovali o 4,5 metru.

Na trase z Břeclavi do Lanžhota přibyly také protihlukové stěny a nové výhybky. Projekt zpozdily loňské povodně, kvůli kterým museli stavaři přerušit práce na více než měsíc. Přestavba přišla na 1,45 miliard. 10%přispěla Státnímu fondu dopravní infrastruktury EU. „Směrem na slovenské hranice náš čeká ještě hraniční most přes řeku Moravu, o jehož vlastnictví se dělíme se Slovenskem,“ připomíná poslední úkol náměstek ředitele SŽDC Miroslav Konečný.

zdroj: MF DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 30.4.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
30.04.2007 (17:22)  
To je fakt máme to tady v Lanžhotě moc krásné,škoda jen,že nám tu nestaví více vlaků a je špatná dostupnost na Brno,ale jinak je to tu moc hezké a vydařené,fakt super
registrovaný uživatel Precla 
30.04.2007 (16:54)  
zdenek84 Až budu mít cestu, vyzkouším to. =)
30.04.2007 (16:53)  
Těch narvanejch EC, IC, Ex je celkem dost, stejně jako rychkíků, záleží kdy, kde a kam. Ono mít infrastrukturu, která je relativně ve standardnim stavu co se týče průměru Evropy je základ, bez infrastruktury nejezděj lidi -> nejezděj vlaky -> nejsou prachy -> de to všechno do kopru. Mít infrastrukturu, aspoň tu základní, je základ...
registrovaný uživatel Precla 
30.04.2007 (14:42)  
Yop, to máš pravdu, neviděl. =) Tak netvrdím, že to není nemožné, ale fakt sem ještě neviděl a to cestuju hodně =) Pořád je víc lidí co radši jezděj dýl a levnějc, jako v rychlícíh mezi Brnem a Olomoucí v pátek odpoledne, otom radši nemluvit...
30.04.2007 (14:40)  
Precla: zkus někdy v neděli odpoledne jaroslava haška z břeclavi do prahy. pokud nebudeš ušlapán, budeš dlouho vzpomínat
30.04.2007 (14:23)  
Precla) Ty jsi asi ještě neviděl pořádně 111% narvané ECko :) jinak by jsi toto netvrdil.

Jinak trať Kúty Gr. - Břeclav je skutečně perfektní, jel jsem po ní nedávno s R Slovan, paráda!
registrovaný uživatel Precla 
30.04.2007 (13:12)  
crash151: Nj máš recht, nejsou prachy, ale pak na koridorech jezděj IC/EC, který nejsou ani z poloviny plný :)
registrovaný uživatel LokoN 
30.04.2007 (13:10)  
Petr Kuchár, ředitel společnosti Subterra, která trať přestavěla říká že město Lanžhot se touto přestavbou stává světovou metropolí.

Jojo Petr Kuchár, to je panečku eufemik =)
30.04.2007 (13:06)  
Nj, peněz je málo, nejdřív se musí něco udělat s prioritníma tratěma, pak se může něco cpát do těch ostatních. mě to taky štve, sám jezdim na trati, která vzhledem k počtu lidí který tam jezděj neni rozhodně lokálka a podstatně lepší spojení by si zasloužila, ale když chybí money, tak se těžko něco staví, bohužel :-/. Můžeme bejt rádi aspoň za ty koridory
registrovaný uživatel happy 
30.04.2007 (12:47)  
jo alespoň někde to jde......
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko