Lanžhot - Náročná přestavba úseku po státní hranici s 10 mostními konstrukcemi skončila po 2,5 letech včera v Lanžhotě. „Jezdím tudy jednou za čtvrt roku, ale změn jsem si všiml hned. Stanice v Lanžhotě je nová, trať je rošířená a můžu využít podchod. Cestuje se mi příjemně,“ pochvaluje přestavbu Slovák Jiří Horvát, který jel vlakem přes Břeclav. Rekonstrukcí totiž prošly nejen koleje, ale i železniční stanice v Lanžhotě. Cestující mají k dispozici nové ostrovní nástupiště a podchod vybavený výtahy a osvětlením. Nové je i zabezpečovací zařízení, elektrický ohřev výhybek, informační tabule pro cestující a také elektronická požární signalizace.
Petr Kuchár, ředitel společnosti Subterra, která trať přestavěla říká, že město Lanžhot se touto přestavbou stává světovou metropolí. Je začleněno do IV. evropského koridoru, který začíná v Berlíně a pokračuje přes Děčín, Prahu, Brno a Břeclav až do Bratislavy. Největší z 10 mostů na této trati je 67 metrů dlouhý Bratislavský most přes řeku Dyji, stavaři ho rozebrali a nahradili dvěma novými. Několikatunový kolos přes Kyjovku zase specialisté při unikátní operaci posunovali o 4,5 metru.
Na trase z Břeclavi do Lanžhota přibyly také protihlukové stěny a nové výhybky. Projekt zpozdily loňské povodně, kvůli kterým museli stavaři přerušit práce na více než měsíc. Přestavba přišla na 1,45 miliard. 10%přispěla Státnímu fondu dopravní infrastruktury EU. „Směrem na slovenské hranice náš čeká ještě hraniční most přes řeku Moravu, o jehož vlastnictví se dělíme se Slovenskem,“ připomíná poslední úkol náměstek ředitele SŽDC Miroslav Konečný.
zdroj: MF DNES a Deník
Jake rychlosti se uvazuji z Breclavi do Prespurku? Ja bych cekal, ze kdyz nekde za bolsevika bylo 140, tak dnes tam muze byt nejmin 160...
Rasken:copak ty připravujeě přípravnou dokumentaci že tu máš na Zykyho tyhle kecy.
Prostoru je tam dost, od vjezdového návěstidla od Kútú je to ke krajní výhybce cca 500 metrů, od Břeclavi cca 300 metrů, takže "výmluva" na nedostatek místa sem nepatří. Při takovém objemu finančních prostředků je už cenový rozdíl mezi výhybkami pro 50 a 100 km/h směšná částka …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.