Vídeň - V hlavním městě Rakouska se již tento rok zahájí stavba nového hlavního nádraží. Jedná se o zvláštní model spojení budov, s názvem Bahnhofcity, kde jsou vedle nádražních hal také kanceláře, byty, ale i obchody. S těmito tipy nádraží se již můžeme setkat například v Hannoveru, Lipsku nebo v Kolíně nad Rýnem. Ve Vídni se navíc vyřeší dlouhotrvající problém s dopravou.
Celý areál vznikne nedaleko zámku Belvedere. Jedná se o spojení dvou nádraží, jižního Südbahnhof, kam v současnosti přijíždějí i vlaky z Česka, a východního Ostbahnhof. Projekt má být dokončen do roku 2015 a bude stát devět set milionů eur.
Návrh nového Hlavního nádraží schválila Dozorčí rada ÖBB a souhlasila s plánem pro jeho výstavbu. Okolo nádraží vznikne celá nová městská část, ve které bude nejen nákupní středisko o ploše 20 tisíc metrů čtverečních, ale i půl miliónu metrů čtverečních kancelářských prostor a pět tisíc nových bytů. Celkové náklady projektu budou činit 886 mil.€ (25 miliard korun). Rakouské spolkové dráhy chtějí se stavbou začít ještě na jaře, v roce 2015 má být nádraží v plném provozu.
zdroj: ihned.cz
1 2 | Zpráv na stránku: |
Rakouský kursbuch uvádí mezi peroný 1-19 > 21 & 22 přestupní dobu 10 minut. Z "prvního vozu" se to dá stihnout za polovic …
Z dopravního hlediska jsou to dva samostatné obvody …
S tím S-Bahnem by to byl asi fakt problém, ale co se týká těch dob pro přesun, tak si myslím, že není potřeba je uvádět, protože např. přesun v Praze hl. n. z 1. na 7. nástupiště rozhodně netrvá kratší dobu než přesun z některé části Sudbahn. na jinou.
ad Vacica :
Ano ve vyhledávačích je to na třikrát, IDOS bere data ze zahraniční a v rakouských i německých datech je to taky 3x. Podobně se 3x uvádí Berlin HBF apod.
Má to svoje důvody, především je třeba nějak odlišit místa, kam vlaky přijedou a pak definovat doby na pěší přesun mezi jednotlivými body pro přestupy.
Ono to sesypat do jednoho pytle prostě nejde. Vídeňský S–Bahn obsahuje zajímavé okružní jízdy > vlak vyjede z Wien Südbf Ostseite, objede "půl" Vídně a zhruba po hodině projede tunelem Wien Südbf nástupiště 21 & 22 … čili na jiném místě téhož nádraží … jakpak byste chtěl řešit tenhle problém …
Technicka poznamka - vlaky z Ceska prijizdeji na Ost - neboli Ostseite. Ostbahnhof jako takovy neexistuje.
Westbahnhof vzhledem k poloze zustane koncovym nadrazim, jenom budovu zrekonstuuji/prestavi.
Předpokládám, že ano! Nevím sice, jak chtějí spojit Südbf. s OstBf., nabízí se spíš spojení Südbf. a Westbf., které jsou dnes z hlediska dopravní obslužnosti z pohledu obyvatel Vídně těmi důležitými, ale to mají Rakušané jistě vymyšlené.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.