..: Ve Vídni vyroste nové hlavní nádraží :..

Ilustrační obrázekVídeň - V hlavním městě Rakouska se již tento rok zahájí stavba nového hlavního nádraží. Jedná se o zvláštní model spojení budov, s názvem Bahnhofcity, kde jsou vedle nádražních hal také kanceláře, byty, ale i obchody. S těmito tipy nádraží se již můžeme setkat například v Hannoveru, Lipsku nebo v Kolíně nad Rýnem. Ve Vídni se navíc vyřeší dlouhotrvající problém s dopravou.

Celý areál vznikne nedaleko zámku Belvedere. Jedná se o spojení dvou nádraží, jižního Südbahnhof, kam v současnosti přijíždějí i vlaky z Česka, a východního Ostbahnhof. Projekt má být dokončen do roku 2015 a bude stát devět set milionů eur.

Wien Hbf, zdroj: ÖBB Hotz/Hoffmann-Wimmer, Compress PrahaNávrh nového Hlavního nádraží schválila Dozorčí rada ÖBB a souhlasila s plánem pro jeho výstavbu. Okolo nádraží vznikne celá nová městská část, ve které bude nejen nákupní středisko o ploše 20 tisíc metrů čtverečních, ale i půl miliónu metrů čtverečních kancelářských prostor a pět tisíc nových bytů. Celkové náklady projektu budou činit 886 mil.€ (25 miliard korun). Rakouské spolkové dráhy chtějí se stavbou začít ještě na jaře, v roce 2015 má být nádraží v plném provozu.

zdroj: ihned.cz


PETR Poslat mail autorovi | 26.4.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
30.04.2007 (4:20)  
Tak to by mozna meli uvadet aji koleje v Brne, protoze tam je to ze sedmyho na ctvrty taky lan cesty:-)
27.04.2007 (20:42)  
Bohužel není podstatného co si myslíte vy (kdokoli jiný), ale to co si myslí hófráti na direkci ÖBB.
Rakouský kursbuch uvádí mezi peroný 1-19 > 21 & 22 přestupní dobu 10 minut. Z "prvního vozu" se to dá stihnout za polovic …
Z dopravního hlediska jsou to dva samostatné obvody …
registrovaný uživatel vacica  mail  
26.04.2007 (18:15)  
ad Miroslav Zikmund:
S tím S-Bahnem by to byl asi fakt problém, ale co se týká těch dob pro přesun, tak si myslím, že není potřeba je uvádět, protože např. přesun v Praze hl. n. z 1. na 7. nástupiště rozhodně netrvá kratší dobu než přesun z některé části Sudbahn. na jinou.
26.04.2007 (17:01)  
Kdysi (konkrétně v roce 1980) byla v kursbuchu skutečně uváděna dvě nádraží Ostbahnhof a Südbahnhof. Koukal jsem na to poněkud překvapeně, o deset let později to už bylo v kursbuchu jedno nádraží…

ad Vacica :

Ano ve vyhledávačích je to na třikrát, IDOS bere data ze zahraniční a v rakouských i německých datech je to taky 3x. Podobně se 3x uvádí Berlin HBF apod.
Má to svoje důvody, především je třeba nějak odlišit místa, kam vlaky přijedou a pak definovat doby na pěší přesun mezi jednotlivými body pro přestupy.
Ono to sesypat do jednoho pytle prostě nejde. Vídeňský S–Bahn obsahuje zajímavé okružní jízdy > vlak vyjede z Wien Südbf Ostseite, objede "půl" Vídně a zhruba po hodině projede tunelem Wien Südbf nástupiště 21 & 22 … čili na jiném místě téhož nádraží … jakpak byste chtěl řešit tenhle problém …
registrovaný uživatel M@ra 
26.04.2007 (13:45)  
Tady by se nemusely snad objevovat bludy z HN jako je Ostbahnhof - dnes je to přece jen východní část Jižního nádraží, kam přijížějí vlaky od Břeclavi.
26.04.2007 (13:17)  
Všude se staví, Praha, Vídeň, i ta Břeclav bude mít nové nádraží. Jen skanzen debility a politického hašteření Brno, bude navždy mimo hru!!!
registrovaný uživatel vacica  mail  
26.04.2007 (13:01)  
Já stejně nechápu, proč je to nádraží ve všech vyhledávačích spojení rozděleno na 3 samostatné části, ikdyž ve skutečnosti je to jedna stanice. Pro člověka, který neví, z které části jeho vlak jezdí, nebo na kterou přijíždí je pak vyhledávání spojení docela problém, hlavně, když tam má přestupovat. Podle mne by tam všude mělo být napsáno prostě Wien Sudbahnhof.
26.04.2007 (12:16)  
Sued a Ost Bahnhof tvori areal zhruba pismene L, a mezi konci prochazi prujezdna trat smerem na Meidling... v podstate se zrusi stavajici nastupiste a postavi se novy okolo te prujezdne trati.
Technicka poznamka - vlaky z Ceska prijizdeji na Ost - neboli Ostseite. Ostbahnhof jako takovy neexistuje.
Westbahnhof vzhledem k poloze zustane koncovym nadrazim, jenom budovu zrekonstuuji/prestavi.
registrovaný uživatel JnR 
26.04.2007 (11:30)  
ARpír: Směr Sankt Pölten bude napojen novým tunelem (Lainztunel, tzv. tunel velkého kance), ale mimo Západní nádraží.
registrovaný uživatel gissi 
26.04.2007 (10:48)  
Pro ARpeer:
Předpokládám, že ano! Nevím sice, jak chtějí spojit Südbf. s OstBf., nabízí se spíš spojení Südbf. a Westbf., které jsou dnes z hlediska dopravní obslužnosti z pohledu obyvatel Vídně těmi důležitými, ale to mají Rakušané jistě vymyšlené.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko