..: Na drážní vozidla půjdou miliardy korun :..

Ilustrační obrázekPraha - Česká republika má šanci získat v programovacím období let 2007 až 2013 z evropských fondů až 245 milionů eur (6,85 miliardy korun) na obnovu drážních vozidel pro hromadnou dopravu. Prohlásil to Jaroslav Souček z ministerstva dopravy. Hlavním zájemcem o evropské dotace bude největší český dopravce na železnici - společnost České dráhy. Průměrné stáří jejích vozů jezdících na regionálních spojích přesahuje 25 let.

„Modernizace a obnova vozového parku je jednoznačnou prioritou rozvojových záměrů Českých drah. Zkušenosti z okolních zemí hovoří o tom, že pokud se na lince objeví nové vozidlo, stoupne počet cestujících o 12 až 20 procent,“ řekl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah Jiří Kolář.

zdroj: Týdeník Profit


mates111 | 24.4.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
24.04.2007 (20:14)  
Snad nechceš,aby u čd myslel??? Sice s tou ropou máš pravdu,ale stejně pochybuji,že by ten spalovák vydržel oněch 30 let.vozidlo s největší pravděpodobností ano,ale motor??? Pochybuji :( .Jinak nejni zas takový problém dosadit jiný agregát,třeba na biolíh či bioplyny nebo třeba na dřevo :DDDD
24.04.2007 (20:13)  
to xAnri05: Nerekl bych, ze navazuje na 843, ta ma totiz elektrodynamicky prenos vykonu, kdezto DM12 ma hydrodynamicky (tuzid navazuje spise na 842:). Co se tyce severskych parametru, tak jde spise o to, ze DM12 byla delana na zakazku finskych drah, tudiz nemusi odpovidat predstavam CD (na udrzbu apod.). Ta predimenzovana izolace na teploty -40 by asi moc nevadila. Je ale otazka zda by Cd byly ochotny za takovou jednotku platit. Prece jen tech nekolik uprav kvuli mistu urceni ji o neco prodrazuje.

Nizkopodlaznost zdalena neni urcena jen invalidum. Nizkopodlaznost se casto kloubi s dvoukridlovymi dvermi, celkove zajistuje pohodlnejsi a hlavne rychlejsi nastup a vystup cestujicich. Krome invalidu a matek s kocarky pomuze i cestujicim s vetsimi zavazadly, nemocnym a take starsim lidem. Tudiz sve opodstatneni ma a netyka se par procent cestujicich, ale dobre tretiny cestujicich.

Nevim proc bychom meli nakupovat nove nenizkopodlazni vozy a pak za par let opet hledat zpusob jak je znizkopodlaznit.

Co se tyce uprav DM12 na nizkopodlazni, jak tu nekteri psali, tak pridat ridici vuz by jiste slo, nicmene to uz by byla dost kapacitni jednotka, nehlede na to, ze ten vuz by musel nekdo vymyslet. Pokud uz budu konstruovat ridici vuz, tak rovnou muzu priplatit za od pocatku nizkopodlazni jednotky a nehledat polovicata reseni. Samotne znizkopodlazneni DM12 je "nemozne", ma motor pod podlahou, kam byste ho dali? Premistit ho by znamenalo pravdepodobne zmenu na elektrodynamicky prenos vykonu, coz v podstate znamena stavbu zcela nove jednotky. Nekteri jedinci maji dost naivni predstavy o konstrukci zeleznicnich vozu.

At se na to divam odkud chci, tak vyvoj nove jednotky mi pripada lepsi. V soucasne dobe uz se ve velke mire vyuzivaji dily a zkusenosti z predchozich staveb, tudiz se nemusime bat, ze by se nezurocily zkusenosti s vyrobou a konstrukci DM12. A lepsi o neco pozdeji lepsi jednotku, nez ted koupit par DM12 a za par let dalsi radu.
24.04.2007 (20:01)  
Nasadím vám do hlavy brouka: "Má v dnešní době ještě smysl velký nákup motorových jednotek na naftu?", protože ropa vystačí na 20-30 let a jednotky mohou jít do šrotu. To je možná jeden z důvodů proč zvolit rekonstrukce... :-(((

(I když by se mi desira líbila ;o) )
registrovaný uživatel happy 
24.04.2007 (19:50)  
Já myslím,že by až zase tak moc práce nedalo udělat z Dm 12 nízkopodlažní vůz.jde jen o to,jak to koncipovat.Ano může tu být něco po vzoru 843+043+943 či 854+054+954,nebo tu taky může být něco po vzoru Desiro a to vše při troše snahy ve vývoji.(čím větší snaha,tím větší peníze za vývoj).Takže těch mutací na variaci Dm 12 je skutečně nepřeberné množství.V zásadě preferuji nízkopodlažní vozidlo alá Desiro-čili jednotku a ne slepenec všech možných vozů (X43).A je už fuk,jestli to bude tříčlánkové nebo dvou.Více článkové ne-to už jsou zase lepší variace dvoupodlažní X71.Jinak velmi zajímavý návrh má v šuplíku škodovka-myslím tím design.
24.04.2007 (19:39)  
k té nízkopodlažnosti: taky jsem si říkal, že je k ničemu, dokud jsem si nezlomil nohu. teď přemýšlím, jestli zvládnu nastoupit do Bt z nízkého nástupiště, nebo mám radči na zkoušky jet autobusem
24.04.2007 (19:23)  
Já souhlasim co napsal xAnri05.Ty DM12 by byly skvělé a určitě na nich by byly vychytané mouchy z 843.Ta nízkopodlažnost no udělaly by se k tomu vlečnáky nízkopodlažní případně řidičák DM12 a je to supr.
To že když to šlo do Finska že by se nehodili v ČR proboha přemýšlejte,hici +30 maj v létě i ve skandinávii a to že tam mrzne -30 je výhodou,páč kdyby u nás na 14 dnů v zimě přišli mrazy tak by tomu jako teplýmu kundolínu nezamrzly cederomy vrata apod.
registrovaný uživatel happy 
24.04.2007 (19:18)  
1. Když už by se povedlo získa z EU ty peníze + naše,které musíme taky dát,aby EU vůbec hnula brvou,potom musí být zřetelná kontrola nad čd,za co ty prachy utrácí!Ono by se taky mohlo stát,že si nakoupí pendolínka a bude je provozovat v exkluzivních relacích na svoje triko a na regionální a dálkovou dopravu R,Ex se vůbec nedostane.
2.Měl by se vytvořit dlouhodobý plán obnovy.Tj. které vozy na které tratě.Aby se nestávalo,že by se zlíňáci tlačili v regionohách a kolem děčína a Brna pendlovaly vozidla,které pamatují ještě Zápotockého.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
24.04.2007 (19:06)  
Mimochodem - daly by se k tomu udelat nizkopodlazni vlozene a ridici vozy 044 a 944 a bylo vse uplne OK.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
24.04.2007 (19:01)  
Deadeye: souhlasim temer se vsim. Tu DM12 mam na srdci hlavne pro to, ze je ceska a ze je hotova. Ne jen na papire. Navic je to nastupce uz dnes osvedcenych 843. To je duvod padny, ne? Tak proto me stve, ze jezdime soustavne v 831, 850 apod. a pritom kdybychom slevili z (pro me trochu nepochopitelne) nizkopodlaznosti, mohli bychom jiz za rok mit treba 20ks 844 v podobe DM12. Chapu, ze nizkopodlaznost je pro nekoho dulezita, ale myslim, ze 100% ji dosahneme tak za 30 let a plosina uz nyni by stacila. Jak nekdo psal, zase tolik potrebych, aby kazde vozidlo muselo byt nizkopodlazni, nejezdi. Pravdou ale je, ze EU by na "vysokopodlazni" vozidla asi neprispela. I kdyz, kdo vi...

Jo a ty severske parametry - to snad nevadi, dalo by se to nasadit treba do depa Sumperk a Krnov a v Jesenikach by se to urcite neztratilo. Nebo na Sumavu. Volarske trate by to ocenili :)
registrovaný uživatel mrkvo  mail  
24.04.2007 (19:01)  
Deadeye: sry, mladi blbecci sou v tom includovani taky
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko