Praha - Česká republika má šanci získat v programovacím období let 2007 až 2013 z evropských fondů až 245 milionů eur (6,85 miliardy korun) na obnovu drážních vozidel pro hromadnou dopravu. Prohlásil to Jaroslav Souček z ministerstva dopravy. Hlavním zájemcem o evropské dotace bude největší český dopravce na železnici - společnost České dráhy. Průměrné stáří jejích vozů jezdících na regionálních spojích přesahuje 25 let.
„Modernizace a obnova vozového parku je jednoznačnou prioritou rozvojových záměrů Českých drah. Zkušenosti z okolních zemí hovoří o tom, že pokud se na lince objeví nové vozidlo, stoupne počet cestujících o 12 až 20 procent,“ řekl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah Jiří Kolář.
zdroj: Týdeník Profit

Nizkopodlaznost zdalena neni urcena jen invalidum. Nizkopodlaznost se casto kloubi s dvoukridlovymi dvermi, celkove zajistuje pohodlnejsi a hlavne rychlejsi nastup a vystup cestujicich. Krome invalidu a matek s kocarky pomuze i cestujicim s vetsimi zavazadly, nemocnym a take starsim lidem. Tudiz sve opodstatneni ma a netyka se par procent cestujicich, ale dobre tretiny cestujicich.
Nevim proc bychom meli nakupovat nove nenizkopodlazni vozy a pak za par let opet hledat zpusob jak je znizkopodlaznit.
Co se tyce uprav DM12 na nizkopodlazni, jak tu nekteri psali, tak pridat ridici vuz by jiste slo, nicmene to uz by byla dost kapacitni jednotka, nehlede na to, ze ten vuz by musel nekdo vymyslet. Pokud uz budu konstruovat ridici vuz, tak rovnou muzu priplatit za od pocatku nizkopodlazni jednotky a nehledat polovicata reseni. Samotne znizkopodlazneni DM12 je "nemozne", ma motor pod podlahou, kam byste ho dali? Premistit ho by znamenalo pravdepodobne zmenu na elektrodynamicky prenos vykonu, coz v podstate znamena stavbu zcela nove jednotky. Nekteri jedinci maji dost naivni predstavy o konstrukci zeleznicnich vozu.
At se na to divam odkud chci, tak vyvoj nove jednotky mi pripada lepsi. V soucasne dobe uz se ve velke mire vyuzivaji dily a zkusenosti z predchozich staveb, tudiz se nemusime bat, ze by se nezurocily zkusenosti s vyrobou a konstrukci DM12. A lepsi o neco pozdeji lepsi jednotku, nez ted koupit par DM12 a za par let dalsi radu.
(I když by se mi desira líbila ;o) )
To že když to šlo do Finska že by se nehodili v ČR proboha přemýšlejte,hici +30 maj v létě i ve skandinávii a to že tam mrzne -30 je výhodou,páč kdyby u nás na 14 dnů v zimě přišli mrazy tak by tomu jako teplýmu kundolínu nezamrzly cederomy vrata apod.
2.Měl by se vytvořit dlouhodobý plán obnovy.Tj. které vozy na které tratě.Aby se nestávalo,že by se zlíňáci tlačili v regionohách a kolem děčína a Brna pendlovaly vozidla,které pamatují ještě Zápotockého.
Jo a ty severske parametry - to snad nevadi, dalo by se to nasadit treba do depa Sumperk a Krnov a v Jesenikach by se to urcite neztratilo. Nebo na Sumavu. Volarske trate by to ocenili :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











