Praha - Česká republika má šanci získat v programovacím období let 2007 až 2013 z evropských fondů až 245 milionů eur (6,85 miliardy korun) na obnovu drážních vozidel pro hromadnou dopravu. Prohlásil to Jaroslav Souček z ministerstva dopravy. Hlavním zájemcem o evropské dotace bude největší český dopravce na železnici - společnost České dráhy. Průměrné stáří jejích vozů jezdících na regionálních spojích přesahuje 25 let.
„Modernizace a obnova vozového parku je jednoznačnou prioritou rozvojových záměrů Českých drah. Zkušenosti z okolních zemí hovoří o tom, že pokud se na lince objeví nové vozidlo, stoupne počet cestujících o 12 až 20 procent,“ řekl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah Jiří Kolář.
zdroj: Týdeník Profit
Nízkopodlažností se hlavně docílí rychlejšího nástupu a výstupu cestujících v zastávkách a tím pádem ke zkrácení pobytu a jízdních dob a tím pádem je možnost otočit trať vícekrát.
České dráhy si mohou dovolit postupně vybudovat vozový park pro evropské vlaky, ale "luxus" vytvářet další četné samostatné skupiny si dovolit nemohou.
Modernizaci interiéru spojednou s dosazením uzavřeného okruhu WC si zaslouží i vozy Beer, které byly jedním z produktů modernizačního programu ČD na začátku 90.let minulého století.
Modernizaci potřebují i Ampz a Bmz "první série" od Siemense, dosazením rozvodů 230 V pro PC.
Podle čeho usuzuješ, že když se na trať nasadí modernější vozidlo, že se počet cestujících nezvýší? Naopak osobně si myslím, že nová vozidla zvyšují atraktivitu železnice mnohem více než modernizace tratí. Je třeba si přiznat, že až na koridory se nikde výrazně rychlost nezvyšuje a proto je třeba se zaměřit především na nákup nových vozidel.
A zde souhlasím s Deadeyem, že ze státních peněz by se měli pořizovat vozy především na Ex, R, Sp a Os. Vozy na IC, EC a SC ať si zařizují ČD sami. Přece nemůžeme chtít, aby všechny vozy, které po českých železnicích jezdí, kupoval stát.
Ona je vůbec chyba v systému. ČD si dlouhodobě účtuje nízké ceny a přitom si nechává od státu kupovat nové vozy. Tím pak znemožňuje příchod konkurenci. Je třeba v tomto udělat pořádek.
A peníze z EU jdou dnes v první řadě do staveb a modernizací tratí. Nelze chtít, aby EU zaplatila vše. Přece je tu ještě stát a v neposlední řadě i ČD, kteří chtějí přilákat lidi do vlaků. Nejde pořád brečet, že peněz je málo, ale je třeba s nimi umět hospodařit...
Nevím co po mě chces. Ano přiznávám zmýlil jsem se, vlaky Liberec-Dresden jezdí pod taktovkou ČD. Tečka...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.