..: Na drážní vozidla půjdou miliardy korun :..

Ilustrační obrázekPraha - Česká republika má šanci získat v programovacím období let 2007 až 2013 z evropských fondů až 245 milionů eur (6,85 miliardy korun) na obnovu drážních vozidel pro hromadnou dopravu. Prohlásil to Jaroslav Souček z ministerstva dopravy. Hlavním zájemcem o evropské dotace bude největší český dopravce na železnici - společnost České dráhy. Průměrné stáří jejích vozů jezdících na regionálních spojích přesahuje 25 let.

„Modernizace a obnova vozového parku je jednoznačnou prioritou rozvojových záměrů Českých drah. Zkušenosti z okolních zemí hovoří o tom, že pokud se na lince objeví nové vozidlo, stoupne počet cestujících o 12 až 20 procent,“ řekl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah Jiří Kolář.

zdroj: Týdeník Profit


mates111 | 24.4.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.04.2007 (17:18)  
ad Happy : proboha a jak byste to v provozu dělal. Sestavovat oběhy souprav podle dotovaných a nedotovaných. Kraj si objedná "školní vlak" pro který budete mít dvouhodinový výkon a zbytek dne a o prázdninách by souprava měla stát ???? A současně budou stát vozy jen pro spoje v "podnikatelském zájmu ČD" … ? Něco tak nehospodárného si nedovolí ani nejbohatší železnice a klidně na školní osobní vlak nasadí ECčkovou soupravu …
26.04.2007 (14:42)  
Upravit DM12 na nízkopodlažní vozidlo není problém. Stačily by pouze dveře a prostor mezi nima. A u vložených a řídících vozů taky, vždyť všechny evropské nízkopodlažní jednotky a vozy jsou takto řešené.

Nízkopodlažností se hlavně docílí rychlejšího nástupu a výstupu cestujících v zastávkách a tím pádem ke zkrácení pobytu a jízdních dob a tím pádem je možnost otočit trať vícekrát.
registrovaný uživatel happy 
25.04.2007 (22:45)  
ježiš,nemyslím to dělit takto do podrobna,ale v zásadě bych čd rozdělil na skupinu dotovanou a nedotovanou.jestli mluvíte o prohazování souprav z důvodu neschopnosti,potom nikdy snad nenastalo to,že by Bmz jezdily na R a stejně tak nevím,proč by rekonstruované vozy za státní prachy měly jezdit v režiiji čd??!!!Ať si čd opraví svoje Bmz I.serie,ale za své a ne za státní!!!Stát a kraje mají platit obnovu vozidel na spojích,které si objednají a ne dotovat něčí soukromé aktivity!!
25.04.2007 (22:32)  
to MZ: Ale ja myslim, ze to tak zas mysleno neni. Ale nemuzu za ne mluvit. Spis jde o to, ze jsou lokalky, primestske, osobaky a pak vlaky vyssi kavlity. No a dotace by meli jit predevsim do tech lokalek, otazka jsou primestske jednotky. Nejde o deleni na SC, IC, EC, ale o deleni podle urceni.
25.04.2007 (20:59)  
Co to je za uvažování dělit vozy na R, Sp, Ex, EC, IC , SC ? Úředníci v Bruselu takové dělení "vzor ČD" neznají. Třídit vagony podle kategorií vlaků, na nichž by měly jezdit činí v konečném důsledku provozní potíže, protože pro každou kategorii vozů se musí vytvářet samostatná provozní záloha a případné nasazení vozů "jiného" typu pak dělá potíže. Smysl má vozový park pro "evropské" vlaky pro rychlost 200 km/h (pro názornost DB mají v této kategorii i vozy s "klikovými" dveřmi) a vedle toho vozový standard pro rychlost 160 km/h, takže provoz nemá problémy s náhradou vozů, případně vozový standard pro příměstskou dopravu jezdící v ucelených soupravách.
České dráhy si mohou dovolit postupně vybudovat vozový park pro evropské vlaky, ale "luxus" vytvářet další četné samostatné skupiny si dovolit nemohou.
Modernizaci interiéru spojednou s dosazením uzavřeného okruhu WC si zaslouží i vozy Beer, které byly jedním z produktů modernizačního programu ČD na začátku 90.let minulého století.
Modernizaci potřebují i Ampz a Bmz "první série" od Siemense, dosazením rozvodů 230 V pro PC.
registrovaný uživatel happy 
25.04.2007 (16:37)  
tak tak!! ještě by se u čd měla rozdělit ta dotovaná část,od té nedotované!!Přece není možné,aby stát či Eu platila někomu soukromou přepravu.to by pak mohla rozdávat peníze kde komu na soukromé aktivity.Navíc nechápu mistra gisse,jak pak chce obnovit park regionálních vozidel??!!Ty jeho schody jsou pěkný nesmysl a takhle se to z části dělalo za komanču.prvně vagony na rychlíky a až se opotřeběj,pak snima šup na osobáky.nevím,proč by věčně měly osobáky vypadat jako humus přeprava ???? navíc vozidlo,které dnes jezdí na EC/Ic můžu z části použít na Rychlík,ale v žádném případě ho nelze dát na Osobák!!Prostě klasiky na Osobáky NE!!!S tímto přežitkem je potřeba jednou pro vždy skoncovat.Je to drahé a neúčelné.
25.04.2007 (14:58)  
gissi:
Podle čeho usuzuješ, že když se na trať nasadí modernější vozidlo, že se počet cestujících nezvýší? Naopak osobně si myslím, že nová vozidla zvyšují atraktivitu železnice mnohem více než modernizace tratí. Je třeba si přiznat, že až na koridory se nikde výrazně rychlost nezvyšuje a proto je třeba se zaměřit především na nákup nových vozidel.
A zde souhlasím s Deadeyem, že ze státních peněz by se měli pořizovat vozy především na Ex, R, Sp a Os. Vozy na IC, EC a SC ať si zařizují ČD sami. Přece nemůžeme chtít, aby všechny vozy, které po českých železnicích jezdí, kupoval stát.
Ona je vůbec chyba v systému. ČD si dlouhodobě účtuje nízké ceny a přitom si nechává od státu kupovat nové vozy. Tím pak znemožňuje příchod konkurenci. Je třeba v tomto udělat pořádek.
A peníze z EU jdou dnes v první řadě do staveb a modernizací tratí. Nelze chtít, aby EU zaplatila vše. Přece je tu ještě stát a v neposlední řadě i ČD, kteří chtějí přilákat lidi do vlaků. Nejde pořád brečet, že peněz je málo, ale je třeba s nimi umět hospodařit...
25.04.2007 (13:48)  
to gissi: Jenze mezinarodni doprava neni dotovana, je to vec kazde spolecnosti co si tam zaradi a kde na to vezme. Kdezto regionalni doprava je dotovana a to vcetne dotaci na nova vozidla. I podle Vasi logiky by totiz drahy samy o sobe jen zlepsovaly stav u mezinarodnich a dalkovych spoju (vydelecne) a na regionalnich by jezdily jen stare sunty. To, ze je dotace z EU neznamena, ze je urcena na mezinaroni dopravu. EU ve sve podstate dotuje regiony a par celoevropskych projektu. Celonarodni ci mezistani projekty jsou veci danych statu (opet vyjna napriklad mezistatnich regionalnich projektu ala lavka pres potok na hranicich apod.). Vyplyva to z toho, ze, krom dopravni infrastruktury a par dalsich vyjimek) jsou kohezni fondy a fondy regionalniho rozvoje urceny k tomu, aby se penize necpaly jen do aglomeraci, ale take na venkov a do zaostalejsich oblasti a tim byla do jiste miry srovnan stav (kvality infrastruktury apod.).
registrovaný uživatel gissi 
25.04.2007 (13:17)  
Já si myslím, že schody se odjakživa zametaly odshora. Takže pokud jezdí ve vlacích sítě Eurocity vozy typu Bmee, Apee, měly by ČD peníze z dotací EU směřovat především do vlaků těchto kategorií. A až následně (a především z peněz krajů, tedy objednavatele regionální dopravy!) modernizovat vozový park na tratích regionálních. Oni totiž regionální železniční dopravu využívají cestující téměř ve stejné míře, ať jsou tam řaděné regionovy, nebo 850. Ale pokud stojí mezinárodní jízdenka stejně jako benzín do auta nebo jako letecká doprava, pokud nebude cestující spokojený, použije příště jiný způsob své přepravy.
25.04.2007 (12:19)  
Venca Motyka:
Nevím co po mě chces. Ano přiznávám zmýlil jsem se, vlaky Liberec-Dresden jezdí pod taktovkou ČD. Tečka...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko