..: O rekonstrukci a pronájem hlavního nádraží v Olomouci není zájem :..

Olomouc hl. n.Olomouc - Vlastní cestou se pravděpodobně vydají ČD při rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci, budou asi jeho rekonstrukci nakonec platit ze své pokladny. Nepodařilo se totiž najít komerčního partnera, který by se spolu s nimi na oživení a opravách budovy v rámci projektu Živá nádraží podílel. Kdy by mohly úpravy nádražních prostor začít a jak budou postupovat, je ale v tuto chvíli ještě nejasné. Podle oficiálního sdělení ČD se nyní hledá optimální řešení, jak se v Olomouci k dlouho očekávané modernizaci prostor pro cestující dopracovat.

Hana Bednářová z tiskového oddělení ČD uvádí, že s největší pravděpodobností bude probíhat postupná rekonstrukce z vlastních zdrojů ČD. O konkrétní variantě dalšího postupu musí ještě rozhodnout představenstvo ČD. Bližší informace nemohla poskytnout ani Regionální správa majetku, která péči o budovu nádraží nyní přebírá. „Více bych mohl vědět zhruba v polovině května,“ konstatoval ředitel RSM Olomouc Gabriel Jursa.

Podle vrchního přednosty olomoucké Správy dopravní cesty Václava Johna jsou studie na modernizaci a oživení prostor připraveny již zhruba 3 roky. Další postup byl tehdy přerušen v souvislosti s hledáním partnera pro projekt Živá nádraží i výstavbou podchodu. „Pokud by to dráhy financovaly z vlastních zdrojů, jsou přípravy projektu již v pokročilém stadiu. Osobně jsem přesvědčen, že nejpozději příští rok dojde k dalším krokům při opravách celého prostoru,“ odhaduje John.

Nachystané studie zahrnují modernizaci a úpravy interiérů obou křídel budovy. Pokus najít pro oživení olomouckého nádraží komerčního partnera, který by je financoval a pak část prostor využíval, se bohužel nevydařil.

zdroj: Olomoucký deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
29.04.2007 (15:53)  
Deadeye: píšete tu naprosté nesmysly. (před)Nádraží je sice daleko od centra, ale tvoří prakticky takové druhé moderní centrum (to,čemu se důchodci v brně vyhýbají). Rozhodně se nedá stěžovat na nezájem. Je tady terminál MHD, Krajský úřad, RCO a železniční poliklinika. Spojení s centrem je na výborné úrovni. Ale těch obchodů je tu minimum. Na to, kolik lidí denně projde vestibulem hlavního nádraží nebo alespoň kolem něj, je jich tu vážně málo. Pokud si chci na místě koupit něco do vlaku, mám na výběr jenom z Pekárny, předraženého marketu a nebo stánku s hotdogem. Byl sem na pár švýcarských nádražích a to je opravdu špička. Tady nejde o žádné butiky, ale o služby cestujícím. Velké informace, úschovny zavazadel a hodně restaurací,bufetů,fastfoodů, supermarket, pošta atd.
Jistě, v olomouci je sice asi 500m od nádraží Albert, 700m Kaufland (ovšem cestu k němu znají pouze místní) a restaurace v dalekých výšinách RCO, ale myslíte, že když má někdo 15 minut čekat na přestup, že půjde takový kus? Vestibul je sice malý, ale je zde hodně zapomenutých prostor, jako například první patro, kde je teď prodejna "tabáček". Rozhodně je to velká škoda, že se k tomu nikdo nemá. Nechápu proč. Olomoucké hlavní nádraží má určitě vysoký potenciál.

Jinak přednádraží je celkem vkusně udělané, teda až na stále se odkládající poslední etapu a tu příšernou rekamní obrazovku, o který pořád přemýšlím, že na ni udělám noční razií, ptž kolem ní jezdím každé ráno a odpoledne už od tý doby co tam je a ty reklamy vážně lezou na mozek :-/

Opravdu, začalo se pěkně, ale chtělo by to dodělat. Opravit nádraží, dobudovat 6. nástupiště a dokončit tu krásnou myšlenku muzea.

P.S. Nepíšu ze svýho kompu a je tu strašná klávesnice, takže sorry za chyby
24.04.2007 (16:25)  
to Milda: Nikdo nepopiral dobre tramvajove spojeni. O tom jsme se prece nebavili. Nadrazi je daleko od centra, neni to tudiz napriklad jako v Brne, kde je uprostred obchodni zony (z jedne strany Vankovka a Tesco, z druhe centrum mesta), tudiz tam budou nakupovat max. mistni, nebo cast projizdejicich. Mistni maji nakupnich prilezitosti uz ted dost, projizdejici nejake take maji a je otazka kam napasovat dalsi. Obchodak neuzivite pouze cestujicima, byla by potreba mista pro parkoviste apod., coz tam proste neni. A jake male obchudky byste na nadrazi umistil pokud nebude fungovat(diky poloze a "stisnenosti") jako obchodni centrum? Leda restauraci, rychle obcesrveni, trafiku, obchudek s potravinami, okynko dopravniho podniku a snad kvetiny (vse uz na nadrazi je). Dobre spojeni zadny z techto problemu neresi.

Ad prednadrazi: Vzdyt to napojeni ma byt prave reseno posledni etapou (ktera se bohuzel stale odklada). Jinak nevim jak byste jinak chtel resit prostor prednadrazi. Co se tyce klidovosti pro chodce, tak je to tam ted lepsi nez drive (sice tam je komunikace pro tramvaje a busy, ale v trojuhelniku pred nadrazim, kde se nejvice pohybuji pesi (mezi zastvakami MHD a smerek k rozdeleni smeru na Kosmonautu a Masarykovu) ted uz nejezdi IAD, coz dost pomaha. Staci tak prejit jednu komunikaci pro MHD (pomerne klidna) a pak vzdy max jednu normalni. Drive se prechazely dve komunikace a to jedna byla mezi zastavkami MHD.

to Venca B.: Neprotirecim, na obchodni zone by toho muselo byt u mesta velikosti Olomouce petkrat tolik veci. Toto jsou obchody v okruhu 500 metru od nadrazi. Prave protoze to neni obchodni zona (velka cast lidi vyjde z nadrazi a primo pred nim nasedne na MHD), tak ty obchody plne postacuji k obslouzeni daneho uzemi. Obchodnich zon je kolem mesta dost.
24.04.2007 (15:31)  
Deadeye:podle toho co píšeš a vyjmenovaných obchodů to tam vypadá na obchodní zonu,teda na nějakou hlavní třídu v centru města.Trochu si protiřečíš nevim co si mám o tom myslet.Jinak mě to taky zaráží.Nicméně je pravda že vlakem většinou jezdí nůza a tak obchody s značkovýmy hadra a pudry asi smysl nemaj.
registrovaný uživatel Crozz  mail  
24.04.2007 (10:59)  
kde je možný vidět kolik lidí denně projde nadražími v ČR?
24.04.2007 (10:44)  
Deadeye: Nádraží sice je daleko od centra, ale protože tam je už 150 let, tak je k němu aspoň dobrý spojení - jezdí tam úplně všechny Olomoucký tramvaje a dost busů.
Svědek: Do Olomouckého přednádraží se sice investovala spousta peněz, ale výsledek je dost hrozný. Úplně nejhorší je ta budka nad podzemním parkovištěm, na které je jakejsi panel na kterým běží pořád reklama a naprosto neskutečně řve. Investor (město olomouc pod vedením primátora Tesaříka) zcela zjevně preferovalo vytvoření pěší zóny mezi krajským úřadem a výškovou budovou patřící firmě Tesařík company(jaká to náhoda) a samotné nádraží je od této pěší zóny odděleno několika komunikacemi. Samozřejmě můžete využít nový podchod, který je bokem a prakticky nikdo ním nechodí. Co naprosto chybí, je pěší zóna spojující hlavní nádraží s ulicí Masarykovou a Kosmonautů.
24.04.2007 (10:42)  
to Pavel Z: Ale prece nejde o to za je nadrazi treti, ctvrte ci prvni, ale jaky je tam komercni potencial. Investor se sice zajima o pocty lidi, ale take se zajima zda je ma cim zaujmout. Cele okoli olomocukeho nadrazi je zrekonstruovane a neni tam uz zadna plocha na velky obchodak (jak tomu je u jinych nadrazi, kde investor spravi budovu CD, ale vedle ni postavi klasickej obchodak). Proto me zajimaly ty plany. Netusim kam by tam nacpali dalsi vetsi obchod a investor tezko bude cpat desitky ci vice milionu do neceho, co slibi par mist na mensi obchody. Navic v miste, kde uz je jak preobchodovano, tak prehospodovano. Jeste jednou upozornim, ze v novem podchodu jsou uz mesice a mesice prazdne prostory pro nekolik obchodu a neni o ne zajem. V hlavni hale by snad zajem byl, ale tezko z hlavni haly vyhodite pokladny, CD centrum, mestske informacni centrum a kiosek dopravniho podniku.
24.04.2007 (9:44)  
No já nevím, ale pokud je nádraží v Olomouci třetí (nebo někde hodně vysoko) na žebříčku počtu cestujících, jak se někde psalo, tak mě ten nezájem zaráží.
registrovaný uživatel PZ 
24.04.2007 (6:43)  
Ještě jsi zapomněl na Alibabu:o)
24.04.2007 (2:37)  
Tak protoze jsem z Olmiku, tak se vyjadrim:) Vcelku jsem neco podobneho cekal. Olomoucke nadrazi je daleko od centra (nejaky ten km), v jeho blizkosti (cca do 500m zhruba) funguje uz dnes jediny Kaufland v Ol. (v miste byvale tovarny), nedaleko je na dnesni pomery maly (ovsem kdysi v Olomouci jediny) hypermaket s "pridavnymi obchudky", kousicek je i Albert, vecerka, pizzerie, ovoce-zelenina, bary, nekolik (kolem deseti) restauraci apod. Primo na nadrazi je uz dnes prodejna Pont, rychle obcerstveni a jidelna SAM a nekolik dalsich obchodu (pecivo, trafika, kvetiny apod.). V novem podchodu je nekolik nevyuzivanych komercnich prostor. Primo u nadrazi je 19-podlazni adminsitrativni a komercni budova, ktera ma nekolik restauraci, nejake ty obchody (ala kvetiny, trafika), fitko atd. V takto komercne obsazenem a rozdelenem prostredi by dalsi samoska, restaurace, trafika, ci obchod tezko uspel. Leda kdyby bylo nadrazi v centru. Doufam, ze ten neuspech nebude mit vliv na vystavbu muzea apod.

BTW: Nedjai se nekde sehnat podrobnejsi plany ci studie?
registrovaný uživatel JnR 
23.04.2007 (23:06)  
Co jsem viděl nádraží v Rakousku, tak jsou obchody na nádraží typu Spar / Billa, noviny, restaurace apod. Takže ideální na nádraží. Když jede člověk ráno do práce, tak si koupí noviny a svačinu, odpoledne si nakoupí jídlo na doma, aniž by je musel tahat už "z města". Pokud tam čeká delší dobu, tak si dá oběd.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko