Olomouc - Vlastní cestou se pravděpodobně vydají ČD při rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci, budou asi jeho rekonstrukci nakonec platit ze své pokladny. Nepodařilo se totiž najít komerčního partnera, který by se spolu s nimi na oživení a opravách budovy v rámci projektu Živá nádraží podílel. Kdy by mohly úpravy nádražních prostor začít a jak budou postupovat, je ale v tuto chvíli ještě nejasné. Podle oficiálního sdělení ČD se nyní hledá optimální řešení, jak se v Olomouci k dlouho očekávané modernizaci prostor pro cestující dopracovat.
Hana Bednářová z tiskového oddělení ČD uvádí, že s největší pravděpodobností bude probíhat postupná rekonstrukce z vlastních zdrojů ČD. O konkrétní variantě dalšího postupu musí ještě rozhodnout představenstvo ČD. Bližší informace nemohla poskytnout ani Regionální správa majetku, která péči o budovu nádraží nyní přebírá. „Více bych mohl vědět zhruba v polovině května,“ konstatoval ředitel RSM Olomouc Gabriel Jursa.
Podle vrchního přednosty olomoucké Správy dopravní cesty Václava Johna jsou studie na modernizaci a oživení prostor připraveny již zhruba 3 roky. Další postup byl tehdy přerušen v souvislosti s hledáním partnera pro projekt Živá nádraží i výstavbou podchodu. „Pokud by to dráhy financovaly z vlastních zdrojů, jsou přípravy projektu již v pokročilém stadiu. Osobně jsem přesvědčen, že nejpozději příští rok dojde k dalším krokům při opravách celého prostoru,“ odhaduje John.
Nachystané studie zahrnují modernizaci a úpravy interiérů obou křídel budovy. Pokus najít pro oživení olomouckého nádraží komerčního partnera, který by je financoval a pak část prostor využíval, se bohužel nevydařil.
zdroj: Olomoucký deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jistě, v olomouci je sice asi 500m od nádraží Albert, 700m Kaufland (ovšem cestu k němu znají pouze místní) a restaurace v dalekých výšinách RCO, ale myslíte, že když má někdo 15 minut čekat na přestup, že půjde takový kus? Vestibul je sice malý, ale je zde hodně zapomenutých prostor, jako například první patro, kde je teď prodejna "tabáček". Rozhodně je to velká škoda, že se k tomu nikdo nemá. Nechápu proč. Olomoucké hlavní nádraží má určitě vysoký potenciál.
Jinak přednádraží je celkem vkusně udělané, teda až na stále se odkládající poslední etapu a tu příšernou rekamní obrazovku, o který pořád přemýšlím, že na ni udělám noční razií, ptž kolem ní jezdím každé ráno a odpoledne už od tý doby co tam je a ty reklamy vážně lezou na mozek :-/
Opravdu, začalo se pěkně, ale chtělo by to dodělat. Opravit nádraží, dobudovat 6. nástupiště a dokončit tu krásnou myšlenku muzea.
P.S. Nepíšu ze svýho kompu a je tu strašná klávesnice, takže sorry za chyby
Ad prednadrazi: Vzdyt to napojeni ma byt prave reseno posledni etapou (ktera se bohuzel stale odklada). Jinak nevim jak byste jinak chtel resit prostor prednadrazi. Co se tyce klidovosti pro chodce, tak je to tam ted lepsi nez drive (sice tam je komunikace pro tramvaje a busy, ale v trojuhelniku pred nadrazim, kde se nejvice pohybuji pesi (mezi zastvakami MHD a smerek k rozdeleni smeru na Kosmonautu a Masarykovu) ted uz nejezdi IAD, coz dost pomaha. Staci tak prejit jednu komunikaci pro MHD (pomerne klidna) a pak vzdy max jednu normalni. Drive se prechazely dve komunikace a to jedna byla mezi zastavkami MHD.
to Venca B.: Neprotirecim, na obchodni zone by toho muselo byt u mesta velikosti Olomouce petkrat tolik veci. Toto jsou obchody v okruhu 500 metru od nadrazi. Prave protoze to neni obchodni zona (velka cast lidi vyjde z nadrazi a primo pred nim nasedne na MHD), tak ty obchody plne postacuji k obslouzeni daneho uzemi. Obchodnich zon je kolem mesta dost.
Svědek: Do Olomouckého přednádraží se sice investovala spousta peněz, ale výsledek je dost hrozný. Úplně nejhorší je ta budka nad podzemním parkovištěm, na které je jakejsi panel na kterým běží pořád reklama a naprosto neskutečně řve. Investor (město olomouc pod vedením primátora Tesaříka) zcela zjevně preferovalo vytvoření pěší zóny mezi krajským úřadem a výškovou budovou patřící firmě Tesařík company(jaká to náhoda) a samotné nádraží je od této pěší zóny odděleno několika komunikacemi. Samozřejmě můžete využít nový podchod, který je bokem a prakticky nikdo ním nechodí. Co naprosto chybí, je pěší zóna spojující hlavní nádraží s ulicí Masarykovou a Kosmonautů.
BTW: Nedjai se nekde sehnat podrobnejsi plany ci studie?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.