..: Otovice 21.4.2007 :..

Ilustrační obrázek Otovice - V sobotu 21.4.2007 v 10:40 hod. vyjel z Meziměstí zvláštní osobní vlak KŽC do Otovic - zastávky. Do Broumova přijel v 10:52 hod., což bylo o 2 minuty dřív oproti plánu a odjel přesně v jedenáct hodin. Ve vlaku cestovalo asi 12 lidí, ale na trati až do Otovic - zastávky byl u každého přejezdu fotograf a na konečné čekalo zhruba 10 místních. Příjezd do Otovic na zastávku byl v 11:10 hod. Zde všichni vystoupili a 9 účastníků výpravy pokračovalo pěšky ke státní hranici. Vlak odjel v 11:16 hod., ale do Meziměstí už jel bez cestujících.

Fotogalerie

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Tomáš Ságner Poslat mail autorovi | 22.4.2007 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from ČR Královéhradecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user lwq  mail  
27.04.2007 (1:12)  
Myslenka noveho spojeni Nachod-Kudowa me dost zaujala.
Uz nyni jezdi myslim v dvou hodinovem taktu bus, dosti obsazen, tak myslim, ze by reginova ci 810+Btax byly v pohode.
Navic, posledni dobou, velka spousta nakladu jezdi smer Nachod-Mezimesti, at jde o auta, drevo, chemii.
Pres Nachod by to jiste bylo rychlejsi.
Co se tyce napojeni - KimiR ma pravdu, jedinou moznosti, jak se vyhnout velmi frekventovane mezinarodni silnici je vyhybka(odbocka) v Nachod-Beloves. V ceste nic, krome reky Metuje nestoji. Jak je na tom polska strana to netusim.
Registered user DJ 
25.04.2007 (11:27)  
Milda IV:

Tak jednoduché to taky není. Znám hodně tratí, kde ještě před tak 10 lety jezdily ty poměrně zaplněné tři vagony a dnes tam jezdí tak ty tři lidi. Samozřejmě to není samo od sebe, za stále vyšší jízdné je zákázníkovi poskytnut stejný "komfort" jako před deseti lety, respektive jezdí stejná vozidla jako před těmi deseti lety.
Jedinou cestou je samozřejmě modernizace (Regionova je podle mne rozumným krokem s ohledem na omezené finanční možnosti) a nebo nákup nových vozidel (ta ovšem stojí poměrně dost peněz a za posledních 10-15 let jenom pořád slyším, jak na železnici nejsou peníze a s tím se dá souhlasit.)
Myslím si, že kdyby se nasadila moderní vozidla, která by jezdila rychleji než ta současná, hned by jezdilo víc lidí.
Registered user KimiR  mail  
24.04.2007 (22:18)  
V Náchodě není kudy to táhnout,jedině že by byla vyhýbka v Náchod-Běloves směr polsko po zcela nově vybodované trati,pokud by čd do toho šli,stará trať je teď zasypána a je tam teď mezinárodní silnice z Náchoda do Polska (lépe řečeno Od italie kolem montace,Kauflandu a hypernovi).Z Otovic zastávka dříve koleje byly,teď jsou vytrhány a zůstalo tam po nich jen náspy.Mosty na české straně od Broumova se myslí asi ten jak tam je rychlost 20 Km/h,myslím ten most u přejezdu silnice z Broumova do Otovic.Já jsem byl v Otovicích v říjnu 2006.Trať byla v celku zarostlém stavu,tráva tam byla vysoká kolem 40-50 cm.Jinak přechod Meziměstí do Miroszów.Tam se dá dojít pěšky,myslím na hraniční přechod.Za kopce je sice další hraniční přechod,to by mohli více využívat Trutnováci.Tam je ale doprava omezená jen na soboty a neděle,jinak nic.Takže co se týče obnova dopravy z Broumova od Otovic zastávka jsem pro,musely by zrušit busy,což P-Transport neudělá.Bus jel zrovna když jsem jel do těch Otovic normální Karosa,ale to jsem jel na kole z Machova,abych si vyfotil staniční cedule a dal je do msts.Lukáš
24.04.2007 (9:04)  
František: "takže k čemu je nakonec železnice"
Železnice dnes patří tam, kde jsou dostatečné přepravní proudy osob a nákladu. Pokud ti tam budou jezdit vlaky o aspoň 3 vozech rozumně zaplněný co hodinu a k tomu několik nákladních vlaků deně, tak máš smysluplnou železnici. 4 šukafony za den, obsazený v průměru třemi pasažéry je lokálka vhodná ke zrušení.
23.04.2007 (23:29)  
Venca Krumpáč: Když už tak ekonom, ne ekonomik. A jak jsem napsal, muselo by se jezdit alespoň v tom rozsahu co jsem psal plus nějaké výhodné jízdné a hlavně možnosti a ochota na obou stranách - kdyby tohle fungovalo, fungovala by snad i ta ekonomika.
23.04.2007 (21:58)  
"Prostě železnice na začátku 21 století je o něčem jiným, než železnice na začátku století dvacáteho. Raději jedna pořádná silnice, než špatná lokálka a hrozná silnice."

No to je, protože zatímco do silnic se investovalo a stále investuje (bohužel zejména tam, kde je to nejméně vhodné, ale to je na jinou debatu), do železnic většinou pramálo. Dovedu si představit i situaci špatná silnice a dobrá lokálka, ale s tím stejně nebudete nikdo souhlasit, protože každý přece má auto a na železnici jezdí jen staré neúsporné a zbytečně kapacitní vozy. Krom toho Poláci dávají už dlouho jasně najevo, že ze svých vlaků bychom na jejich území stejně museli přesednout do aut, tak co. Celá euroamerická civilizace (snad možná částečně s výjimkou Švýcarska, ale až dnes) bere za základ kompletní silniční síť pro všechny druhy cest, takže k čemu je nakonec železnice? Jen doplněk. Hawk.
23.04.2007 (21:35)  
Obnovení trati z Otovic do Polska se mi také jeví jako nesmysl, ale třeba by o spojení Meziměstí - Walbrzych zájem byl - kdyby vlaky jezdily ve 2h taktu (návaznost na vlaky z českého vnitrozemí), stačila by 810 s polstrovanými sedačkami. IDS Iredo by se s nějakým výhodným jízdným rozlezlo za hranice a SoNe by platilo až do Walbrzychu. Vím že to bychom museli (my a Poláci) být někde úplně jinde, ale myslíte že by s tím nikdo nejezdil?
23.04.2007 (20:14)  
"Nezájem" o spojení Meziměstí – Mierszów vyplýval především z toho, že vlaky jezdily ve zcela nesmyslných časových polohách = bez přípoje z vnitrozemí (pochopitelně naopak), takže takové vlaky používali pouze "šotouši", kterým nevadilo dlouhé čekání v Meziměstí, které si dokázali zpříjemnit svými zájmy, třeba návštěvou depa.
Dalším problémem byla vozba. Svého času jezdily na osobních vlacích 810 Č(S)D, které byly ekonomické, pak nějaký blbec objevil, že podle mezistátní smlovy mají vozbu zajišťovat PKP, takže se tam vrátil polský traktor s jedním vozem … takže velmi neekonomicky …

Pokud jde o přechod v Otovicích, kus za státní hranicí je na polském území monumentální konstrukce ocelového (šrotového) mostu, který by se musel komplet obnovit. Výhodou tohoto přechodu by proti "Klodsku" byla snad menší stoupání; trať z Kudowy do vnitrozemí má značná stoupání.
23.04.2007 (19:16)  
MildaIV: Ani ten autobus tady často není třeba - jezdí minibusy P-Transport. V době pravidelné železniční obsluhy do Otovic jsme byli v 810 v dopoledních hodinách 3 cestující a 2 členové posádky
23.04.2007 (20:09)  


3 cestující ??? to já jel občas jen já sám a dva členové ČD
23.04.2007 (17:26)  
Tuhle trať neznám, ale nemyslím, že má smysl zachraňovat každou lokálku. Prostě železnice na začátku 21 století je o něčem jiným, než železnice na začátku století dvacáteho. Raději jedna pořádná silnice, než špatná lokálka a hrozná silnice. Tipuju, že přepravní výkony téhle trati zvládne jeden autobus.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko