..: Dokončení prototypu třívozové Regionovy :..

814.201+014.001+814.202 - foto Jan BeránekŠumperk - Dne 9.3.2007 byly předány zástupcům Moravskoslezského kraje poslední motorové jednotky Regionova 814–914.020 a 814–914.021 z první série těchto dvouvozových souprav. V roce 2007 nebude navázáno pouze druhou sérií, ale také odvozenou třívozovou jednotkou. Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, složené ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla na základě zkušeností z provozu dvouvozových 814–914 v náročnějších traťových podmínkách. České dráhy vypsaly v prosinci 2006 veřejnou soutěž na dodávku 26 modernizovaných třívozových motorových jednotek 814–014–814 v průběhu 4 let a jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova.

V současné době probíhají mezi Českými drahami a společností Pars nova jednání směřující k uzavření smlouvy, na jejímž základě by měla společnost Pars nova postupně dodat v průběhu let 2007 – 2010 celkem 26 třívozových jednotek Regionova. V roce 2007 se předpokládá předání prvních sedmi jednotek s termínem do 30.11.2007. První dvě jednotky by měly být dodány Jihomoravskému kraji a nasazeny na trati Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce a zbylých 5 jednotek pak Libereckému kraji, kde je s nimi počítáno s nasazením na trati Liberec – Nová Paka, Liberec – Hrádek nad Nisou a Liberec – Frýdlant v Čechách – Černousy.

814.201+014.001+814.202 - foto Jan Beránek

Nové motorové vozy třívozových souprav se budou značit 814.2., neb budou vybaveny protismykovou soustavou. Ačkoli číselné označení zároveň nastiňuje sounáležitost s třívozovou soupravou, podle požadavků ČD budou motorové vozy 814 z obou typů souprav zaměnitelné. V třívozové Regionově budou uplatněny všechny poznatky (negativní i pozitivní), jenž vyplynuly z provozu sériových dvouvozových jednotek a také všechny dodatečné požadavky ze strany ČD. Zásadní úpravou je jistě dosazení nového motoru Tedom TD 242 RH TA 25, který je vybavený dvěma filtry pevných částic ve výfukovém potrubí, který již splňuje limity plynných emisí. Za zmínku z mnoha úprav stojí moderní poziční světla vybavená na místo žárovek LEDkami (luminiscenční diody) nebo nové polospouštěcí okno v nízkopodlažní části na místo stávajícího pevného.

V současné době je již prototyp "Regionovy" s označením 814.201–014.001–814.202 ve fázi dokončování. V úterý 13.3.2007 jednotka úspěšně zvládla zkušební jízdu na Ramzovou a ve čtvrtek 22.3.2007 odjela na zkušební okruh v Cerhenicích, kde byla podrobena měření hluku, intenzity osvětlení, zkouškám adheze, řízení, brzd včetně protismyku a též zkoušce TBZ. Zbývá již jen zkušební provoz s cestujícími a poté předání ČD.

zdroj: Pars nova


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.4.2007 (19:25)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
26.04.2007 (12:02)  
Glagol: Příspěvky o i/y si piš na servery, který se zabívají českým jazykem a ne na želpage. Dovolím si tvrdit, že tady je to většině lidí úplně jedno.
Registered user Pavel Šturm  mail  
26.04.2007 (11:02)  
happy: do 14dnů by snad měli být v LBC, tedy podle toho co vím... prý je už byly přebrat.
26.04.2007 (10:59)  
Glagol:vyd v tom posledním příspěvku mám samý měkký:D
Registered user Glagol  mail  
26.04.2007 (10:55)  
Bohajeho, Venco. Zaveď si v těch i y nějakej systém. Piš třeba všude tvrdý a jsi z toho venku->každej pak pochopí že je to sranda.
26.04.2007 (10:50)  
Tak toto bude stát rozhodně víc než 30-35 mega.Pod 40 to nebude a za to se dá pořídit daleko lepší věci.
Registered user happy 
26.04.2007 (8:41)  
Co?? a proč jsou ve stavu DKV Brno???To je zase nějaká změna či co???Do Liberce měli jít od čísla 3 .........
Registered user Pavel Šturm  mail  
26.04.2007 (6:40)  
Asi by nebylo marné opravit si tu chybu, že první dvě jdou do Veselí, ale jdou do LIBERCE !!!
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
25.04.2007 (23:21)  
Deadeye: No jasně, z hlediska krásy a dokonalosti jazyka by se to dao formulovat lépe, ale na pochopení stačí. Btw. tady "se budou značit 814.2.," by se ta druhá z teček taky měla vynechat, když budeme pedanti. :-)
25.04.2007 (23:09)  
Docela mě zaujala informace že to má dokonce i filtry pevných částic, nevíte o tom něco bližšího? U gumokolů se to masivnějš rozšířilo teprve nedavno a už to cpou i sem. Tady se FPČ čistí pomocí pomocnýho vstřiku nafty?
25.04.2007 (22:20)  
Ano, take jsem to tak pochopil, nicmene potom tam bud nepatri ackoli, nebo spise to zaroven. Neznelo by lepe: I presto, ze motorove vozy z trivozove soupravy nesou oznaceni 814.2, je mozne je zamenit za vozy 814 z dvouvozovych souprav.

to 240.025: Ta prvni by sice sla, ale nabyla by nizkopodlazni. Ta druha je dost blbost, byla by hnusna (nepruchozi), nebyla by nizkopodlazni a je otazka jak by to zvlad ridici system.

BTW: Proc se protismyk nedava i do dvojitejch? Pripadne: Bude se davat do budoucich dvojitejch?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko