..: Lekov Blovice se chlubí nejrychlejším TGV :..

Ilustrační obrázekBlovice - Blovická Lekovka slaví rekord. Francouzké TGV, které je nejrychlejším vlakem na světě, má v sobě totiž součástky od většinového vlastníka Lekovu, společnosti Faiveley transport. Konkrétně jde o brzdový protiskluzový systém, systém měření rychlosti a pantograf. Část těchto zařízení se vyrábí v Blovicích u Plzně.

"Právě přenos proudu byl jeden z nejdůležitějších aspektů, který pozitivně přispěl k překonání posledního rychlostního rekordu 574,8 km/h," uvedl ředitel Lekovu Michal Ovsjannikov. Pantograf společnosti Faiveley byl vybrán pro tento světový rekord díky dlouholetému know-how právě v oblasti vysokorychlostních sběračů proudu. "Náš pantograf je stále jediným funkčním elektronicky řízeným typem na trhu," pochlubil se manažer společnosti Jean Delignieres.

Společnost Lekov se tak v současné době stává světovým kompetenčním centrem pro vývoj a výrobu pantografů. V minulosti se firma specializovala na vývoj a dodávky předevčím tramvajových typů pantografů, výrobky jsou osazeny nejenom na vozidlech v českých městech, ale i Americe. "K našim nejvýznamnějším zákazníkům patří plzeňská Škoda Transportation, pro kterou je určena největší pantografová zakázka společnosti," prozradil Ovsjannikov. Loni se společnosti podařilo prodat zboží za 330 milionů Kč.

zdroj: Plzeňský deník


oliva Poslat mail autorovi | 12.4.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský


13.04.2007 (16:43)  
Co vím tak bohumínská dvojkolí byla na Taurusu, ovšem zda byla i na té že véčku tak to opravdu nevím, ale spíš bych to typl jen na Taurus.
13.04.2007 (10:52)  
Faiveley - to je ta firma, která ze zásady s nikým a o ničem nemluví? Pokud by někdo někdy od nich dostal nějakou rozumnou odpověď na dotaz, tak mi prosím dejte vědět, to bych si poznamenal do deníčku :))
13.04.2007 (8:42)  
Tak to teda potom můžou zajíždět do Prahy z Paříže,případně v první fázi do Plzně.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
12.04.2007 (23:48)  
Nebyla tam náhodou i bohumínská dvojkolí?
registrovaný uživatel lajt 
12.04.2007 (22:24)  
Vím ještě o jedné české společnosti, jejíž výrobek byl součástí rekordního V150. Šlo o primární vypružení od společnosti HŽaP Prostějov.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko