..: Vlečka do závodu Mattoni v Kyselce bude možná zprovozněna :..

Ilustrační obrázekKarlovy Vary - Jak informoval Karlovarský kraj ve svých dubnových Hejtmanských listech, Mattoni pravděpodobně obnoví provoz na vlečce z Vojkovic nad Ohří do svého závodu v Kyselce. Původně společnost Karlovarské minerální vody Mattoni uvažovala o přenechání vlečky kraji pro účely zřízení cyklistické stezky.

Vlečku odstavenou po roce 1990 chtěl kraj v rámci budování hlavní páteřní cyklistické trasy regionem využít hlavně kvůli složitému terénu v oblasti mezi Kyselkou a Vojkovicemi. Producenti minerálek kdysi sami vlečku kraji nabízeli, pak ale z dalších jednání sešlo a dlouho se nic nedělo. Až před nedávnem kraj firma opět kontaktovala s tím, že nyní uvažuje o obnovení provozu na vlečce.

Karlovarský kraj iniciativu Karlovarských minerálních vod vítá. Pokud by se minerálky přepravovaly po kolejích, výrazně by klesl provoz kamionů na silnici mezi Karlovými Vary a Kyselkou. Obnova této komunikace přetěžované nákladními automobily si vyžádala v uplynulých 13 letech náklady přesahující 220 milionů korun. Podstatnou část hradil Karlovarský kraj s přispěním Evropské unie.

zdroj: Hejtmanské listy Karlovarského kraje


JRtrain Poslat mail autorovi | 8.4.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PZ 
09.04.2007 (22:51)  
Protože by ho na ONJ vyžahli :-D
09.04.2007 (22:24)  
Balená voda Evian z Francie, o níž říkám, že to je voda ze Ženevského jezera, neb stáčírna není daleko od jezera, se vozí jak po silnici, tak vlakem. Nákladní vagony přivezou po kolejích obalový materiál a zpět odvážení hotové výrobky. U této komodity dost těžko může někdo spekulovat o tom, že jde o zkáze podléhající produkt, který je třeba urychleně dopravit k zákazníkovi.
Stupidita přepravy nápojů s delší dobou spotřeby existuje v této zemi desítky let. Svého času měly JLV, ještě jako součást ČSD exkluzivní smlouvu s budějovickým Budvarem. Myslíte si, že se pivo vozilo po kolejích ? Přitom každý den jezdil cca ve 21.00 z ČB do Prahy osobní vlak, jehož souprava jela na ONJ na čistění. Jakou obtíž by činilo přidat na konec tohoto vlaku (nebo na začátek – to je celkem jedno) vagon s pivem, který by se na ONJ hned ráno vyložil a poslal zpět do ČB. Doba přepravy činila nějakých 6 hodin a lokomotivě bylo jedno, zda veze 6 nebo sedm vozů.
registrovaný uživatel JiS 
09.04.2007 (19:52)  
Záleží na tom, kolik by se toho tahalo po kolejích. Stejně se těch Mattonek bude většina dál přepravovat po silnici. Jednalo by se asi jen o pár vagónů týdně a obnova té vlečky taky nebude zadarmo. Takže já obnově moc nevěřím.
registrovaný uživatel Frava  mail  
09.04.2007 (18:24)  
Jištěže platí, ale silně pochybuji, že kdybych začal podnikat, tak by mi stát zaplatil opravu silnice před firmou.
registrovaný uživatel mah 
09.04.2007 (18:07)  
do zpoplatneni silnic I.tridy zbyva uz jen malo a kdo bude pripraven ziska konkurencin vyhodu
postupne se schyluje k tomu, ze velke firmy budou kaminonem vozit jen posledni mili
registrovaný uživatel Martin 
09.04.2007 (17:55)  
Kde je třeba na severní Moravě nějaký logistický sklad napojený na vlečku?Nemám samozdřejmě na mysli rozpadající se sladiště se zarostlou kolejí stávající se koloritem vedlejších tratí.
registrovaný uživatel peca 
09.04.2007 (17:06)  
to žabotlam:
Myslim si, že by mohli po železnici odvážet produkci na export. Podle mě Mattoni určitě významnou část produkce exportuje a to už by se podle mě mohlo vyplatit.
A taky by to možná po železnici mohli vozit do nějakých logistických skladů.
09.04.2007 (13:07)  
Leda, že by tu vodu čerpali do cisteren. :-)
09.04.2007 (13:06)  
Jeden příklad za všechny: Makro spotřebuje jeden kamion týdně to je jeden Gags. V Praze jsou Makra tři, to jsou tři Gags za týden. Je jasné, že se v Praze nevypijou jen tři kamiony týdně, ale kamionu to trvá z Varů do Prahy 2 hodiny. Když to pojede po kolejích tak se to musí ještě přeložit. Takže jediným řešením jsou kombinované nástavby a to jsou dalši investice nebo velká délka trasy. A ta překládka tam stejně je. Takže jestli dojde k oživení provozu na té trati, tak to budu považovat za zázrak.
09.04.2007 (12:54)  
Je dobře, že se uvažuje o zprovoznění té trati, ale nevěřím tomu. Do logistiky té firmy se to moc nehodí. Neumím si představit odvoz z Vojkovic manipulákem a nějaké ucelené soupravy asi taky moc ne. Hlavně těch míst, kde to vyložit třeba v Praze, taky moc není. V tom bylo dobré Nákladové nádraží na Žižkově. A myslím, že tento problém nemá jen Mattonka, ale celá naše železniční síť, která je už jen schopná uspokojit ucelené soupravy.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko