Karlovy Vary - Jak informoval Karlovarský kraj ve svých dubnových Hejtmanských listech, Mattoni pravděpodobně obnoví provoz na vlečce z Vojkovic nad Ohří do svého závodu v Kyselce. Původně společnost Karlovarské minerální vody Mattoni uvažovala o přenechání vlečky kraji pro účely zřízení cyklistické stezky.
Vlečku odstavenou po roce 1990 chtěl kraj v rámci budování hlavní páteřní cyklistické trasy regionem využít hlavně kvůli složitému terénu v oblasti mezi Kyselkou a Vojkovicemi. Producenti minerálek kdysi sami vlečku kraji nabízeli, pak ale z dalších jednání sešlo a dlouho se nic nedělo. Až před nedávnem kraj firma opět kontaktovala s tím, že nyní uvažuje o obnovení provozu na vlečce.
Karlovarský kraj iniciativu Karlovarských minerálních vod vítá. Pokud by se minerálky přepravovaly po kolejích, výrazně by klesl provoz kamionů na silnici mezi Karlovými Vary a Kyselkou. Obnova této komunikace přetěžované nákladními automobily si vyžádala v uplynulých 13 letech náklady přesahující 220 milionů korun. Podstatnou část hradil Karlovarský kraj s přispěním Evropské unie.
Stupidita přepravy nápojů s delší dobou spotřeby existuje v této zemi desítky let. Svého času měly JLV, ještě jako součást ČSD exkluzivní smlouvu s budějovickým Budvarem. Myslíte si, že se pivo vozilo po kolejích ? Přitom každý den jezdil cca ve 21.00 z ČB do Prahy osobní vlak, jehož souprava jela na ONJ na čistění. Jakou obtíž by činilo přidat na konec tohoto vlaku (nebo na začátek – to je celkem jedno) vagon s pivem, který by se na ONJ hned ráno vyložil a poslal zpět do ČB. Doba přepravy činila nějakých 6 hodin a lokomotivě bylo jedno, zda veze 6 nebo sedm vozů.
postupne se schyluje k tomu, ze velke firmy budou kaminonem vozit jen posledni mili
Myslim si, že by mohli po železnici odvážet produkci na export. Podle mě Mattoni určitě významnou část produkce exportuje a to už by se podle mě mohlo vyplatit.
A taky by to možná po železnici mohli vozit do nějakých logistických skladů.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.