..: Britské železnice budou modernizovat :..

Ilustrační fotoLondýn - V příštích dvou letech bude britská železniční společnost Network Rail (NR) investovat do železniční dopravy 2,44 miliardy liber. Vybudují se nové tratě a nová nástupiště, stávající nástupiště projdou výraznou modernizací. Dále NR plánují zvýšení rychlosti a kapacity vlaků.

Novinkou bude například i nová trať ve Skotsku Edinburgh - Glasgow, která spolkne až 300 milionů liber. Zhruba 400 milionů liber bude také nutné investovat do infrastruktury v souvislosti s pořádáním Olympijských her 2012 v Londýně. Dne 14.11.2007 bude také otevřena první vysokorychlostní trať ve Velké Británii, která bude vést od Eurotunelu do centra Londýna a spoje Eurostar budou zajíždět místo na nádraží Waterloo Station na St. Pancras. Díky tomu se zrychlí cesta mezi Londýnem a Paříží, resp. Bruselem v průměru o 21 minut. Podle slov ředitele NR Johna Armitta železnici ve Velké Británii denně využijí až 3 miliony lidí, což je víc, než za uplynulých 60 let.

Zdroj: Reuters, iDoprava.sk, Eurostar


Payus Poslat mail autorovi | 7.4.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
11.04.2007 (10:03)  
Já sem nechtěl, aby to z Brna do Olomouce jezdilo přes 300, mě by stačilo i 120 :) To broušení oblouků na trati, na kterou se za 150 let co stojí ani nešahlo prostě není konkurence pro silniční dopravu. A odsun nádraží v Brně tomu ještě dává korunu. Jo a když porovnáte ceny s Británií, tak prosím porovnávat vzhledem ke kupní síle.
registrovaný uživatel Semík  mail  
10.04.2007 (20:35)  
To M: Tak pokud vím, tak supermarkety živý regálné a malé obchůdky co jsou v supermárketech. Malý příklad regálné v jistém supermarketě za pouhých 100 000,-. za malý obchůdek 6 000,- měsíčně za reklamu. A to pokud dodáte zboží a neprodá se, tak si ho odvezete zpátky. Běžná praxe aspoň tady na Moravě. No a zpátky k železnicím. Na základě čeho mám porovnávat železniční správy, když to nejde podle počtu cestujících, délky železniční sítě, rychlostí vlaků apod. Prostě někdo má vlajkovou loď TGV, někdo 680 a jiný maglev. Podle zpráv co se tu objevují ve francii nic jiného než VRT s TGV neexistuje. V německu jezdí jen RE a ICE. Proč si teda většina myslí, že ČD jsou špatné, když není podle Vás s čím porovnat. ( Podle výše dotací jsou o proti DB - ČD zlaté). Ale to přece nejde tak porovnávat, že. Před nedávnem se tu psalo, že u DB silně pokulhává nákladní doprava a teď u zprávy s matonkou se zjišťuje, že v podstatě jsme na tom stejně. Neřekl bych. Jinak začal jsem u prvního příspěvku slovy :Napadá mě zajímavé srovnání.
registrovaný uživatel M 
10.04.2007 (19:51)  
Semik - jasne, jsem zapomel, ze v Cine uz zrusili normalni vlaky a uz tam vsechno jezdi jenom Maglev. A ta pekna reportaz z cinskyho silvestru, kde miliony Cinanu spi tyden pred nadrazim, aby sehnali listky byla natocena v dilne Pixaru, ze?:-))

Hrdy prazak a tenzor - taky jsou veci jako koupeschopna poptavka... Pokud elitni produkt (a jakkoliv vam to muze byt proti srsti, tak pendolino na Pha-Ova jim je) stoji 500 one-way a rve se, jak je to moc, tak pochybuji, ze kdyby to vlak dal za 1,5 hodiny za 2000, tak tam bude vic lidi... Proste, abych si vypomohl Vencou Burganem a Miroslavem Zikmundem - kdyz v supermarketu vedle sebe budou stat Evian a Eurovoda, tak Eurovoda se proda a Evian tam bude stat dal. Ano, Evian je sice lepsi (pry:-), ale take 10x drazsi... A tohle byste si meli vy radobyekonomove uvedomit drive, nez zacnete srovnavat zeleznice u nas a v UK...

Ne ze by CD nemely nabizet neco lepsiho, ale pokud chcete pit Evian, tak pocitejte s tim, ze stoji 10x vic nez Eurovoda. Jo a pocitejte s tim, ze vase dva ochutnavkove nakupy jedne flasky Evianu ten supermarket neuzivi...
registrovaný uživatel tenzor 
10.04.2007 (16:10)  
Ha ha za 3 libry se nesveze v Londýně ani metrem na nádraží :)
Jinak ale souhlas s Hrdým Pražákem, pokud někdo cestuje vlakem dráž než autem, musí mít pro to pádné důvody, jako je třeba pohodlí a rychlost (ani jedno ČD zákazníkovi nenabízí :) )
registrovaný uživatel Semík  mail  
10.04.2007 (15:55)  
2 M: A KDE teda kromě Číny jezdí vlaky na mag. polštáři?
10.04.2007 (15:26)  
Venca: Británie má šestkrát víc obyvatel, tj. stejně jako cestujících. Což je řekl bych v porovnání s cenou jízdenek (tam je to dražší než autem) a také tím, že dospělý Brit pokud cestuje, tak má na auto vždy, docela úspěch. Kvalita služeb tam je prostě taková, že dost lidí dá přednost vlaku, i když by mohl jezdit levněji autem, což u nás prakticky reálné neni.
registrovaný uživatel M 
10.04.2007 (15:18)  
Duke123 - :-)))

Milda - a stoji ten London-Paris tri libry jako to Ostrava-Brno?
10.04.2007 (11:10)  
London St Pancras International to mid-morning croissants in Paris in just 2h 15
-- Brno - Ostrava 2:17
Brussels to afternoon tea in London in 1h 51
London St Pancras International to a spot of shopping in Lille in 1h 20
-- Brno - Olomouc 1:32
Zasraný kapitalisti.
registrovaný uživatel js 
09.04.2007 (7:42)  
Preorientovat se jako ridic na levy provoz je otazka par dnu zvysene ostrazitosti; mnohem tezsi je to pro chodce a vedet pri prechazeni ulice, kam se rozhlidnout jako prvni :)

Jinak nechapu, jak ke zprave o modernizaci muze nekdo napsat neco o nejakem ruseni a obnove, ale to je holt Venca :) Chtelo by to nejprve nejake zkusenosti s komentovanym jevem a pak teprve komentovat.
08.04.2007 (21:59)  
Proč jezdí v Británii tolik lidi vlakem? To je jednoduché. Zkuste si někdy chvíli jet autem vlevo, pokud to přežijete, taky raději příště pojedete vlakem. :)))
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko