Paříž - V úterý 3.4.2007 ve 13:01 hod. překonal vlak V150 vyráběný firmou Alstom oficiálně svůj 17 let starý rychlostní rekord 515,3 km/h. Nová hodnota rekordu činí 574,8 km/h. Rekord se uskutečnil na trase mezi Paříží s Štrasburkem, kdy nejvyšší rychlost souprava nabrala poblíž malé vesničky Passavant-en-Argonne 190 km od Paříže a udržela ji po dalších 50 kilometrů. Trať byla pro tuto akci speciálně upravena, stejně jako vlak, který kromě kol s větším průměrem a motory o výkonu 19,6 MW byl napájen z troleje napětím 31kV místo obvyklých 25kV. Pro výrobce vlaků TGV, firmu Alstom, jde o prestižní záležitost, která má jednak podpořit prodej souprav do zahraničí a výsledky testů při rekordní jízdě mají zároveň posloužit na vývoj nové generace těchto vlaků. Ty mají v běžném provozu dosahovat rychlostí až 350 km/h.
zdroj: Le Figaro, http://www.record2007.com
Takova srovnani, pokud nejsou ciste informativni a maji nadech porovnavani a hlednai "viteze", jsou proste nesmyslna a svedci o nevzdelanosti autora.
Jinak co se tyce rychlosti, tak 320 uz se snad jezdi standardne, 350 si nejsme jist, ma byt 360. Vzhledem k nakladum na maglev a VRT je opravdu rozdil max okolo 100km/h asi nedostatecny. Vyhoda maglevu je vsak velke zrychleni. Jinak ten by snad teoreticky mohl i okolo 800, alespon jsem to nekde nekdy cetl.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.