..: TGV opět boduje: 574,8 km/h :..

foto Alstom, Press-kitPaříž - V úterý 3.4.2007 ve 13:01 hod. překonal vlak V150 vyráběný firmou Alstom oficiálně svůj 17 let starý rychlostní rekord 515,3 km/h. Nová hodnota rekordu činí 574,8 km/h. Rekord se uskutečnil na trase mezi Paříží s Štrasburkem, kdy nejvyšší rychlost souprava nabrala poblíž malé vesničky Passavant-en-Argonne 190 km od Paříže a udržela ji po dalších 50 kilometrů. Trať byla pro tuto akci speciálně upravena, stejně jako vlak, který kromě kol s větším průměrem a motory o výkonu 19,6 MW byl napájen z troleje napětím 31kV místo obvyklých 25kV. Pro výrobce vlaků TGV, firmu Alstom, jde o prestižní záležitost, která má jednak podpořit prodej souprav do zahraničí a výsledky testů při rekordní jízdě mají zároveň posloužit na vývoj nové generace těchto vlaků. Ty mají v běžném provozu dosahovat rychlostí až 350 km/h.

zdroj: Le Figaro, http://www.record2007.com


JiříK. | 3.4.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.04.2007 (8:18)  
TGV MagLeva nikdy nepřekoná. Si myslím, že nemá šanci
05.04.2007 (0:03)  
Jo o tubusech jsem take neco videl. Tusim se bavili o transatlantickych tratich. Jde o to, ze pouzitelne letecke koridory casem dojdou a letadla jsou neekonomicka a neekologicka. Ale zas tak dlouhy tunel, udrzet vakuum, kolik by to stalo. No, mozna za 100let:) Transrapid ma tu vyhodu, ze dosahne velke rychlosti na kratke trase, proto je pouzit treba pro spojeni mezi centrem mesta a letistem, kde by VRT vlak se sotva rozjel. Energeticky je magneticka levitace vyhodnejsi nez VRT, problemem jsou velke pocatecni investice a omezenost pouziti. VRT staci postavit par useku a zbytek se da jet po koridorech ci normalnich tratich, tak jak to delaji v Nemecku a tak postupne zvysovat podil VRT spoju. Magnetickou drahu musite rovnou postavit celou, navic dost drahou.
registrovaný uživatel PZ 
04.04.2007 (19:54)  
padly_andel: Prudký rozjezd stojí mnohem více energie a cestující nemají zájem vyrýt svůj obrys do sedačky...
04.04.2007 (18:55)  
Hawkeye: behem 30 Km zrychli TGV z 0 na 300 ??? jako zrychlení nic moc
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.04.2007 (17:02)  
MildaIV: Technologie je jedna věc a věc druhá je, kolik ta sranda bude stát..
04.04.2007 (15:27)  
Vy máte starosti. Hlavně aby to nezačalo jezdit přes Vraňany.
04.04.2007 (14:46)  
Maglev má hlavně větší potenciál co se týče nových technologií a materiálů. Podle mě není problém ho provozovat na podzvukových rychlostech jako normální letadla (900 - 1000km/h). Snad to TGV překoná rychlost maglev a maglev bude muset přidat :)
registrovaný uživatel Robb 
04.04.2007 (14:34)  
S tou 800 u magleva je to myslim pravda, taky byl nějaký pořed kde ukazovaly vlaky, který by jezdily v tubusech ve kterých by bylo vakuum, a tak by nevznikalo žádné tření, a toby byly vlaky rychlejší i než letadla:-), ale toho se asi jen tak nedočkáme/ a s tim srovnání s autem na Nově, k tomu není co dodat, jsou to holt pitomci
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.04.2007 (13:48)  
Deadeye: S tím zrychlením máš pravdu, Transrapid zrychlí z 0 na 300 km/h na cca 5km, ICE k tomu potřebuje cca 30 km.
04.04.2007 (13:40)  
No Nova je proste Nova. Taky muzu rict, ze to rychle auto je na prd, pac nejrychlejsi letadlo to dalo daleko rychleji a nakonec vse je na prd, pac nektere kosmicke sondy si to hasi opravdu mooc rychle. Aneb ty obycejne nekde kolem 20 az 30 tisic km/h. Nicmene kterasik co mela letet do slunce diky gravitacnim manevrum az milion km/h.

Takova srovnani, pokud nejsou ciste informativni a maji nadech porovnavani a hlednai "viteze", jsou proste nesmyslna a svedci o nevzdelanosti autora.

Jinak co se tyce rychlosti, tak 320 uz se snad jezdi standardne, 350 si nejsme jist, ma byt 360. Vzhledem k nakladum na maglev a VRT je opravdu rozdil max okolo 100km/h asi nedostatecny. Vyhoda maglevu je vsak velke zrychleni. Jinak ten by snad teoreticky mohl i okolo 800, alespon jsem to nekde nekdy cetl.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko