Plzeň – První část železniční koridoru z Prahy do Chebu by měla být hotová do dubna 2009. Jedná se o 33 kilometrů dlouhý úsek z Plzně do Stříbra, který se začal stavět na podzim roku 2005. Pro letošní rok jsou zatím plánovány investice v objemu 600 milionů korun. Celý koridor mezi Prahou a Plzní má být dokončen do konce roku 2016 a jeho cena dosáhne 55 miliard Kč.
V současnosti je již dokončen úsek mezi Plzní a Kozolupy včetně zastávky v Plzni Skvrňanech. Cestující by mohli novou zastávku začít využívat od června, kdy město Plzeň dokončí přístupové komunikace. Do začátku příštího roku bude položena druhá kolej a nové trakční vedení z Kozolup přes Plešnice až do Pňovan. Na zbylých deseti kilometrech v úseku Pňovany - Sulislav - Vranov - Stříbro, který bude dokončen do dubna 2009, bude již pouze jedna kolej.
zdroj: Cesty plzeňského kraje
Bobr: Jaký růst nákladní dopravy očekáváš? Myslíš že mezi dvouhodinovým taktem rychlíků a tou nulou nulou nic osobáků tam náklady neprojedou, když je tam jedna výhybna za druhou? A pokud si myslíš že stavba druhé koleje by byla za babku - víš že na trati je v nepřístupném terénu cca 10 vysokých viaduktů a 3 tunely?
Proč by dvoukolejka Pňovany - Lipová u Chebu měla být úplně zbytečná? Pokud se teď bude dělat tento úsek jednokolejný a v budoucnu bude potřeba ho zdvoukolejnit (například pro nákladní dopravu), pak celkové náklady budou vyšší. Vždyť o kolik by byla v současné době druhá kolej dražší.
No podle mě se do železnice skoro neinvestuje.takže asi každej žijem v jiným státě.Do těch koridorů jdou tak směšný částky-výsledek je,že 1.koryto stavíme 30 let.No ty naplánovaný 4.koryta nám budou trvat tímhle tempem půl století.
Celkem souhlasim trat 180 na Mnichov je potřebnější než ta 170 na Cheb náhodou když bude R na Norimberk.A vidíte ten rozdíl trat u DB na 200 u nás opět trapných 160,páč ta 160km/h do budoucna nestačí.Mě když chytne u srdce tak se toho koridoru nemusím dožít.
No a právě proto bychom měli být rádi, že se do železnice investuje tak moc.
Než začnete něco hodnotit, napřed si o tom zjistěte fakta. Koridor může mít libovolný počet kolejí a určuje se to podle očekávaného počtu vlaků a jejich rychlosti. Koridor nemusí být elektrifikovaný. Naopak musí mít průjezdný průřez UIC GC, traťovou třídu D4 a vyšší (bohužel některé hotové úseky 1. TŽK už mají jen D3), a musí nově splňit požadavky na interoperabilitu dle budoucích TSI. Nic dalšího. Všechno ostatní jsou požadavky státu, krajů, dopravců. Moderní zabzař je požadavkem na kvalitnější, bezpečnější a interoperabilní trať (takže by měly být osazeny i odolnější kolejové obvody). Dvojkolejka mezi Pňovany a Lipovou je naprostá zbytečnost. I když chybou je, že nebude dvojkolejka mezi Planou a ML pro letmé křižování a případné spěšňáky KarloVarlo - ML - Tachov.
Investice do železnice v ČR jsou procentuálně MNOHEM VYŠŠÍ, než do silnic vzhledem k tomu, kolik procent tunokilometrů železnice proti silnici převeze.
trať Plzeň - Cheb je pro dálkovou dopravu celkem k ničemu, pro mezistátní dopravu dálkovou je úplně k ničemu a pro místní dopravu taky k ničemu. Tedy kromě několika vnitrostátních rychlíků a tranzitní i vnitrostátní nákladní dopravy nemá žádnou perspektivu, tudíž jí jedna kolej a rychlost kolem 100 km/h stačí. Přeložky by byly vyhozené miliardy, dvojkolejka je totální nesmysl. Pro mezistátní dopravu dálkovou má velký potenciál trať 180 (Mnichov) a pak VRT Plzeň - Tachov - Rozvadov - Norimberk.
Trať 180 a dál do Mnichova (Donau-Moldau Bahn) bude modernizována samostatně a to všude na 140 až 160 km/h s mnoha přeložkami, celá dvojkolejná a v SRN bude nová trať Cham - Regensburg mimo Schwandorf (jednokolejka 200 km/h). Více zde: http://bwb.webgarden.cz/soucasnost/dokonceni-stavby-stankov.html
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.