..: První úsek koridoru Praha - Cheb bude dokončen za dva roky :..

Ilustrační obrázekPlzeň – První část železniční koridoru z Prahy do Chebu by měla být hotová do dubna 2009. Jedná se o 33 kilometrů dlouhý úsek z Plzně do Stříbra, který se začal stavět na podzim roku 2005. Pro letošní rok jsou zatím plánovány investice v objemu 600 milionů korun. Celý koridor mezi Prahou a Plzní má být dokončen do konce roku 2016 a jeho cena dosáhne 55 miliard Kč.

V současnosti je již dokončen úsek mezi Plzní a Kozolupy včetně zastávky v Plzni Skvrňanech. Cestující by mohli novou zastávku začít využívat od června, kdy město Plzeň dokončí přístupové komunikace. Do začátku příštího roku bude položena druhá kolej a nové trakční vedení z Kozolup přes Plešnice až do Pňovan. Na zbylých deseti kilometrech v úseku Pňovany - Sulislav - Vranov - Stříbro, který bude dokončen do dubna 2009, bude již pouze jedna kolej.

zdroj: Cesty plzeňského kraje


PETR Poslat mail autorovi | 1.4.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
01.04.2007 (19:42)  
Souhlas s čunčetem - trať Plzeň - Cheb není žádná mezinárodní hlavní tepna, koridor je to nazvané omylem, jelikož tam kdysi jezdil R do Paříže, a nedávno dva páry nedůstojných IC (a taky noční R do Frankfurtu, který se tam narozdíl od těch předešlých vlaků doufám zase vrátí). Ušetřené peníze by se mohly využít pro rekonstrukci tratě 180, nebo dalších tratí, které jsou odsouzeny k chátrání, protože je nikdo mezi koridory nezařadil (namátkou Kolín - HB - Brno).

Bobr: Jaký růst nákladní dopravy očekáváš? Myslíš že mezi dvouhodinovým taktem rychlíků a tou nulou nulou nic osobáků tam náklady neprojedou, když je tam jedna výhybna za druhou? A pokud si myslíš že stavba druhé koleje by byla za babku - víš že na trati je v nepřístupném terénu cca 10 vysokých viaduktů a 3 tunely?
registrovaný uživatel Bobr 
01.04.2007 (19:28)  
Čunče:
Proč by dvoukolejka Pňovany - Lipová u Chebu měla být úplně zbytečná? Pokud se teď bude dělat tento úsek jednokolejný a v budoucnu bude potřeba ho zdvoukolejnit (například pro nákladní dopravu), pak celkové náklady budou vyšší. Vždyť o kolik by byla v současné době druhá kolej dražší.
01.04.2007 (18:55)  
Jim:souhlas.
No podle mě se do železnice skoro neinvestuje.takže asi každej žijem v jiným státě.Do těch koridorů jdou tak směšný částky-výsledek je,že 1.koryto stavíme 30 let.No ty naplánovaný 4.koryta nám budou trvat tímhle tempem půl století.
Celkem souhlasim trat 180 na Mnichov je potřebnější než ta 170 na Cheb náhodou když bude R na Norimberk.A vidíte ten rozdíl trat u DB na 200 u nás opět trapných 160,páč ta 160km/h do budoucna nestačí.Mě když chytne u srdce tak se toho koridoru nemusím dožít.
01.04.2007 (17:52)  
Nevíte, kde by se dalo podívat na aktualní foto ze stavby III. k.? A taky jestli se bude v nejbližší době alespoň částečně rekonstruovat Pha- Beroun (přes Karlštejn)? Díky
registrovaný uživatel Jim  mail  
01.04.2007 (16:50)  
Aha, tak ono se do zeleznice investuje moc. Tak to asi zijeme kazdy v jinem state
registrovaný uživatel čunče  mail  
01.04.2007 (16:23)  
Poborskiii:

No a právě proto bychom měli být rádi, že se do železnice investuje tak moc.
01.04.2007 (15:46)  
čunče: vzhledem k tomu, jak je železnice podinvestovaná, se není čemu divit, že dostává poměrně víc investic než by odpovídalo objemu přepravy. Jedním z cílů je právě převést přepravu ze silnic na železnici a to bez těch vyšších investic nepůjde, z tohodle pohledu je objem investic ve srovnání se silnicí stále nedostatečný.
registrovaný uživatel čunče  mail  
01.04.2007 (15:35)  
Jim, Petrák, Hovorka, C.M.Burns, Qaws:

Než začnete něco hodnotit, napřed si o tom zjistěte fakta. Koridor může mít libovolný počet kolejí a určuje se to podle očekávaného počtu vlaků a jejich rychlosti. Koridor nemusí být elektrifikovaný. Naopak musí mít průjezdný průřez UIC GC, traťovou třídu D4 a vyšší (bohužel některé hotové úseky 1. TŽK už mají jen D3), a musí nově splňit požadavky na interoperabilitu dle budoucích TSI. Nic dalšího. Všechno ostatní jsou požadavky státu, krajů, dopravců. Moderní zabzař je požadavkem na kvalitnější, bezpečnější a interoperabilní trať (takže by měly být osazeny i odolnější kolejové obvody). Dvojkolejka mezi Pňovany a Lipovou je naprostá zbytečnost. I když chybou je, že nebude dvojkolejka mezi Planou a ML pro letmé křižování a případné spěšňáky KarloVarlo - ML - Tachov.

Investice do železnice v ČR jsou procentuálně MNOHEM VYŠŠÍ, než do silnic vzhledem k tomu, kolik procent tunokilometrů železnice proti silnici převeze.

trať Plzeň - Cheb je pro dálkovou dopravu celkem k ničemu, pro mezistátní dopravu dálkovou je úplně k ničemu a pro místní dopravu taky k ničemu. Tedy kromě několika vnitrostátních rychlíků a tranzitní i vnitrostátní nákladní dopravy nemá žádnou perspektivu, tudíž jí jedna kolej a rychlost kolem 100 km/h stačí. Přeložky by byly vyhozené miliardy, dvojkolejka je totální nesmysl. Pro mezistátní dopravu dálkovou má velký potenciál trať 180 (Mnichov) a pak VRT Plzeň - Tachov - Rozvadov - Norimberk.
Trať 180 a dál do Mnichova (Donau-Moldau Bahn) bude modernizována samostatně a to všude na 140 až 160 km/h s mnoha přeložkami, celá dvojkolejná a v SRN bude nová trať Cham - Regensburg mimo Schwandorf (jednokolejka 200 km/h). Více zde: http://bwb.webgarden.cz/soucasnost/dokonceni-stavby-stankov.html
registrovaný uživatel Qaws 
01.04.2007 (15:00)  
Jednokolejný koridor? to připomíná, že jsem kdysi viděl foto TGV na jednokolejný modernizovaný trati...
01.04.2007 (14:14)  
Podle mě definice koridoru neexistuje. Obvykle se jím označují udržované důlkežité tratě ... ale třeba i v Rakousku jsou jednokolejné koridory ... třeba do Švýcarska, viz. fotografie Transalpinu u Schonweisu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko