..: První úsek koridoru Praha - Cheb bude dokončen za dva roky :..

Ilustrační obrázekPlzeň – První část železniční koridoru z Prahy do Chebu by měla být hotová do dubna 2009. Jedná se o 33 kilometrů dlouhý úsek z Plzně do Stříbra, který se začal stavět na podzim roku 2005. Pro letošní rok jsou zatím plánovány investice v objemu 600 milionů korun. Celý koridor mezi Prahou a Plzní má být dokončen do konce roku 2016 a jeho cena dosáhne 55 miliard Kč.

V současnosti je již dokončen úsek mezi Plzní a Kozolupy včetně zastávky v Plzni Skvrňanech. Cestující by mohli novou zastávku začít využívat od června, kdy město Plzeň dokončí přístupové komunikace. Do začátku příštího roku bude položena druhá kolej a nové trakční vedení z Kozolup přes Plešnice až do Pňovan. Na zbylých deseti kilometrech v úseku Pňovany - Sulislav - Vranov - Stříbro, který bude dokončen do dubna 2009, bude již pouze jedna kolej.

zdroj: Cesty plzeňského kraje


PETR Poslat mail autorovi | 1.4.2007 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.04.2007 (16:47)  
MildaIV:
Ono je to tím, že D4 platí pro rychlot 120 km/h. Traťová je ale 160 a pro ni platí zmíněná D3.
02.04.2007 (21:54)  
crash151: Já netvrdím že s koridorizací tratě přes HB je třeba začít hned zítra, ale dlouhodobě by to chtělo něco provést, hlavně mezi Čáslaví a HB - taková velká přeložka by ušetřila mnoho km i minut a současné řešení, kdy dálkové vlaky do Vídně jezdí přes ČTřeb, by se dalo považovat jako dočasné. Trať 260 je hezky zrekonstruovaná, ale až takový koridor to taky není. Samozřejmě je mi jasné, že jsou i další nekoridorové tratě, kterým by stálo za to se věnovat ve velkém měřítku.
02.04.2007 (19:37)  
z Pňovan až do Brodu nad Tichou,respektivě Plané u M.L. je zvojkolejní tratě podle mě téměř nemožné,nebo řekněme neskutečně finančně nákladné,trať zde vede na vysokých náspech,doslova mezi skálama a v neposlední řadě jak zde již bylo zminěno- vysoké viadukty a tunely... opravdu je zbytečné mít Plzen-Cheb dvojkolejný...
02.04.2007 (12:03)  
Nevím, ale zvýšit rychlost z Brna do HB na 120 by zase tolik nestálo? Oblouky a trasování je podle mne dost velkorysé, a jediné závory v Tišnově!
02.04.2007 (11:49)  
MildaIV: jestli tě nesejme nějakej vlak či gumokol, tak se toho určitě dožiješ :-))). Nemělo byto trvat zas tak dlouho než se začne stavět. Ještě se ale pořád neví na jakou rychlost to bude, prej se zvažuje jestli to bude na 200, 250 nebo na 300 km/h. Bychc řek že to vyhraje zlatá střední cesta.
Twix: nějak nevim proč mít dva koridory z Kolína do Brna, stačí jeden přes ČT, přes Havlobrod by bylo zvyšování rychlosti záležitostí hodně miliard. Krom toho ta trať je v docela dobrym stavu, neni zas tak zchátralá jako jiný tratě
02.04.2007 (10:03)  
čunče: "bohužel některé hotové úseky 1. TŽK už mají jen D3" To jako že zchátraly ?
"BSM - Beroun (VRT tunelem): postupně 200, 250, 300 (350)"
A dožiju se toho ? Je mi totiž už 30 let :)
Registered user čunče  mail  
02.04.2007 (7:16)  
Burgáne, NELŽI! Podle současných plánů bude po dokončení DMB rychlostní profil následující:

Praha hlavní - Smíchov: 70 km/h (nová trojkolejka, ale možná i úplně jiná trasa, památkáři nechtějí dalši žel. most přes Vltavu)
Smíchov - Barrand. silniční most: 110
BSM - Beroun (VRT tunelem): postupně 200, 250, 300 (350)
Spojka z VRT do Berouna osobního nádraží: 120
přes Beroun os. n: 100
kolem ranžíru v Berouně: 120
od cementárny do Zdic: 140
oblouk za zdicemi: nevím - přeložka
dále nepřetržitě až do Rokycan všude 140 až 160 (tunel mezi Hořovicemi a Cerhovicemi a další přeložky)
rokycany: 100
Do Ejpovic: 160 (4km tunelem)
Ejpovice - Plzeň Doubravka: 200
Přes plzeň hlavní: 80 (nově konfigurované kolejiště)
Plzeň JPm: 100 (odstranění přesmyku)
Dále až před Domažlice: 160 (hafo přeložek)
Domažlice: 120
Domažlice Babylon: 140
jedna kolej Babylon ¨tunelem až do Furthu i W.: 160 nebo 200
druhá kolej ve stávající trase: 100 až 120
FiW: Cham: 160 (přeložky)
Cham - Řezno (nová jednokolejka): 200
přes Řezno: nejisté zaústění trati, nyní je úvrať
Řezno - Mnichov: 120 až 160 (oblouky a kopce)

Takže nejvyšší rychlost bude v ČR! :-P
Registered user M 
01.04.2007 (23:07)  
Jim - no asi jo... V jinem threadu jsem srovnal vystavbu dalnic a koridorovych trati za poslednich 20 let. Ono pocity jsou jedna vec, fakta jsou ale trosku neco jineho...
Registered user junkrs 
01.04.2007 (21:09)  
Zdendakw:
Něco málo jsem dal včera na k-report/3.koridor. 11.4. mají začít trhat Kozolupy, tak zas půjdu na lov.
Registered user junkrs 
01.04.2007 (20:56)  
Čunče a spol.:
1. Dvoukolejka v celé trase Plzeň - Cheb by asi byla opravdu přepychem s ohledem na to, že se zde neočekává po dokončení optimalizace razantní zvýšení provozu.
2. Vzhledem k tomu, že jsme prakticky ve všech přepravních směrech tranzitní zemí a jsme huntováni kamiony atd., investice do železnice u nás by měla být ještě vyšší, aby se ty tunokilometry z ucpaných měst a zničených dálnic začaly stahovat na železnici, kde ta kapacita je.
3. A že Plzeň-Cheb není pro dálkovou dopravu? To je pravda, ale proto se to taky všechno dělá, aby pro dálkovou dopravu byla. Aby cestující nemusel jet z Chebu do Prahy cca 4 hodiny, ale třeba jen 2 hodiny. A aby byla vhodnější i pro nákladní dopravu, kde je třeba příslušný průj. průřez, traťová třída...jak jste správně poznamenal.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko