Plzeň – První část železniční koridoru z Prahy do Chebu by měla být hotová do dubna 2009. Jedná se o 33 kilometrů dlouhý úsek z Plzně do Stříbra, který se začal stavět na podzim roku 2005. Pro letošní rok jsou zatím plánovány investice v objemu 600 milionů korun. Celý koridor mezi Prahou a Plzní má být dokončen do konce roku 2016 a jeho cena dosáhne 55 miliard Kč.
V současnosti je již dokončen úsek mezi Plzní a Kozolupy včetně zastávky v Plzni Skvrňanech. Cestující by mohli novou zastávku začít využívat od června, kdy město Plzeň dokončí přístupové komunikace. Do začátku příštího roku bude položena druhá kolej a nové trakční vedení z Kozolup přes Plešnice až do Pňovan. Na zbylých deseti kilometrech v úseku Pňovany - Sulislav - Vranov - Stříbro, který bude dokončen do dubna 2009, bude již pouze jedna kolej.
zdroj: Cesty plzeňského kraje
Ono je to tím, že D4 platí pro rychlot 120 km/h. Traťová je ale 160 a pro ni platí zmíněná D3.
Twix: nějak nevim proč mít dva koridory z Kolína do Brna, stačí jeden přes ČT, přes Havlobrod by bylo zvyšování rychlosti záležitostí hodně miliard. Krom toho ta trať je v docela dobrym stavu, neni zas tak zchátralá jako jiný tratě
"BSM - Beroun (VRT tunelem): postupně 200, 250, 300 (350)"
A dožiju se toho ? Je mi totiž už 30 let :)
Praha hlavní - Smíchov: 70 km/h (nová trojkolejka, ale možná i úplně jiná trasa, památkáři nechtějí dalši žel. most přes Vltavu)
Smíchov - Barrand. silniční most: 110
BSM - Beroun (VRT tunelem): postupně 200, 250, 300 (350)
Spojka z VRT do Berouna osobního nádraží: 120
přes Beroun os. n: 100
kolem ranžíru v Berouně: 120
od cementárny do Zdic: 140
oblouk za zdicemi: nevím - přeložka
dále nepřetržitě až do Rokycan všude 140 až 160 (tunel mezi Hořovicemi a Cerhovicemi a další přeložky)
rokycany: 100
Do Ejpovic: 160 (4km tunelem)
Ejpovice - Plzeň Doubravka: 200
Přes plzeň hlavní: 80 (nově konfigurované kolejiště)
Plzeň JPm: 100 (odstranění přesmyku)
Dále až před Domažlice: 160 (hafo přeložek)
Domažlice: 120
Domažlice Babylon: 140
jedna kolej Babylon ¨tunelem až do Furthu i W.: 160 nebo 200
druhá kolej ve stávající trase: 100 až 120
FiW: Cham: 160 (přeložky)
Cham - Řezno (nová jednokolejka): 200
přes Řezno: nejisté zaústění trati, nyní je úvrať
Řezno - Mnichov: 120 až 160 (oblouky a kopce)
Takže nejvyšší rychlost bude v ČR! :-P
Něco málo jsem dal včera na k-report/3.koridor. 11.4. mají začít trhat Kozolupy, tak zas půjdu na lov.
1. Dvoukolejka v celé trase Plzeň - Cheb by asi byla opravdu přepychem s ohledem na to, že se zde neočekává po dokončení optimalizace razantní zvýšení provozu.
2. Vzhledem k tomu, že jsme prakticky ve všech přepravních směrech tranzitní zemí a jsme huntováni kamiony atd., investice do železnice u nás by měla být ještě vyšší, aby se ty tunokilometry z ucpaných měst a zničených dálnic začaly stahovat na železnici, kde ta kapacita je.
3. A že Plzeň-Cheb není pro dálkovou dopravu? To je pravda, ale proto se to taky všechno dělá, aby pro dálkovou dopravu byla. Aby cestující nemusel jet z Chebu do Prahy cca 4 hodiny, ale třeba jen 2 hodiny. A aby byla vhodnější i pro nákladní dopravu, kde je třeba příslušný průj. průřez, traťová třída...jak jste správně poznamenal.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.