..: Obyvatelé Prešova chtějí více přímých spojů :..

Ilustrační obrázekPrešov - Obyvatelé Prešova připravují petici, jejímž cílem je záměr, aby Železničná spoločnosť Slovensko provozovala více přímých rychlíků do hlavního města Slovenska. Je to ohlas na současný stav, kdy jezdí do Bratislavy pouze dva přímé rychlíky, R 800 "Poľana" a R 802 "Gemeran", přičemž první vyjíždí večer a druhý ráno. Prešovští chtějí, aby k těmto spojům přibyly další, a to pravidelné vlaky severní trasou přes Žilinu.

Tiskový mluvčí ZSSK Miloš Čikovský k petici řekl toto: "Jsme připraveni jednat o změnách v jízdním řádu. Problém však nedokáže řešit jen dopravce, protože stanice v Prešově není vybavena pro dostatečnou údržbu vozů."

Vozy je totiž nutno v cílové stanici vyčistit, doplnit vodu a vyprázdnit uzavřený systém sociálních zařízení. Důležité je také vykonat malou technickou údržbu před opětovným vyjetím vlaku. ZSSK bude tedy muset zvažovat více řešení a dohodnout se i s ŽSR, která stanici rekonstruuje.

zdroj: Markíza, Řazení vlaků


PETR Poslat mail autorovi | 30.3.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Slovensko Prešovský


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.04.2007 (17:27)  
RE:Laborec425 - Tie lôžka su z vlaku R 801 Poľana a idú len Košíc
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
02.04.2007 (8:55)  
Ví někdo, proč jsou na tom denním rychlíku Gemeran řazeny dva lůžkové vozy?
31.03.2007 (15:11)  
Základní problém je v tom, že na Slovensku vládla pravicová vláda řídící se krycím heslem "Trh vyřeší vše". Bohužel se, ale většina "zachránců ekonomiky", řídí heslem rozštěpíme co se dá, pak v tom vznikne zmatek a pak rozkradem, co je lukrativní. A zbytek necháme státu a ještě nám bude platit.
31.03.2007 (11:36)  
Atolix,M: Abych se vyjádřil k tomu, o čem jste v mém příspěvku diskutovali - to že jsou tyto vlaky přeplněné se dá vyložit nejen tak, že jsou neskutečně oblíbené, ale třeba tak, že ZSSK nejsou schopné odvézt tolik lidí, kolik by s nimi rádo jelo, čili uspokojit poptávku. To tarifní znepříjemňování se týká samozřejmě všech tratí, tedy i třeba jižní cesty (Bratislava - Zvolen - Košice - Prešov), kde rychlíky bojují o přežití a Zr vystačí se třemi vozy.
31.03.2007 (11:25)  
M: Těžko odpovědět: řešením určitě není "hurá, zrušme okamžitě všechny monopoly", ale cesta, jíž se lze vydat, by mohla vést například tudy: http://www.zelpage.cz/zpravy/3885
31.03.2007 (11:18)  
M: Ano, to slůvko mi vypadlo - sotva jsem to opravil, už tu vidím reakci;-). Souhlasím s Twixovým příspěvkem a mám velice podobné zkušenosti... A pokud už bych měl sáhnout k nějakému příkladu, tak si zkuste vzpomenout, jak jsme se připojovali k internetu před sedmi lety pomocí úžasné služby vytáčeného připojení SPT Telecomu? Velice nekvalitní, nespolehlivá a předražená služba ... a světě div se, nestačila čelit poptávce = neustále obsazeno... Zkrátka monopol je monopol:-(.
registrovaný uživatel M 
31.03.2007 (11:12)  
Monopol maji v osobni zeleznicni doprave. Ale Presov-Blava se da jezdit i jinak - proto substituty jsou...

Ale je to zase o tom - ma statni firma hrat na zisk nebo vyse zisku/ztraty pro ne neni dulezita a kriteriem uspesnosti je jine meritko?

PS: Pochybuji, ze by se v Horni Dolni uzivili dva pekari:-)
31.03.2007 (11:01)  
M: Tento příklad je docela zavádějící: ZSSK
mají v osobní železniční dopravě de facto monopolní
postavení, což se o pekárně Franty z Horní
Dolní říct nedá;-).
registrovaný uživatel M 
31.03.2007 (10:56)  
Twix - pises, ze vlaky jezdi preplnene a soucasne, ze ZSSK zneprijemnuje cestujicim atd.

Nemuzes prece napsat o pekarne, ze pece otresny rohliky, kdyz maji pred dverma pred otevirackou frontu...
31.03.2007 (1:46)  
Jedna utopická myšlenka: Jelikož rychlíky z Bratislavy do Košic jezdí jen po 2 hodinách, jsou hodně dlouhé, přeplněné (a často zpožděné), hodilo by se proložit jejich takt novými rychlíky Bratislava - Prešov (mimo Kysak). Cestování by potom bylo každopádně komfortnější.

Ovšem tohle se zřejmě nikdy nestane, a pochybuji že vůbec alespoň 2 páry přímých R Bratislava - Prešov přibudou. Až mě někdy udivuje optimismus některých Slováků (ačkoliv ne že by tomu u nás bylo jinak), kteří očekávají že každou chvíli už nastane na jejich dráze obrat k lepšímu, zatímco další a další vlaky se ruší a ZSSK svými tarify cestování více a více znepříjemňují - ať jezdí vlakem jen ten, kdo opravdu, ale opravdu musí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko