..: ČD rozdávají 1. změnu jízdního řádu s chybou :..

471 pod Karlštejnem, ČDBeroun - Strávit hodiny a hodiny přelepováním údajů na každé druhé stránce jízdního řádu je ve výsledku nanejvýš neuspokojivé, jestliže zjistíme, že něco nesouhlasí. Mezi mnoha tratěmi, kterých se 1. změna jízdního řádu (platí od 4.3.2007) dotkla, figuruje i trať číslo 171 z Prahy do Berouna, resp. v opačném směru, kde byly zavedeny 3 nové vlaky (viz. poslední odstavec).

Přelepí-li šotouš (neočekávám, že "normální" člověk si kupuje celostátní JŘ a přelepuje si v něm změny) tabulky tratě 171 podle návodu, získá tím sice správné údaje o nově zavedených vlacích, ovšem chybička se přeci jen vloudila, a to u stávajících spojů. Ve výsledku je totiž posilový vlak Os 9973 (odj. Řevnice 7:25) uveden v tabulce duplicitně, a co je horší, vytratí se vlak Os 9913 (odj. Beroun 6:48). Tento vlak, který patří do hlavního (myšleno celotýdenního) hodinového taktu, pochopitelně zrušen nebyl.

Bystřejší uživatel jízdního řádu na to zřejmě přijde a akorát si zanadává, protože opravit příslušnou tabulku bez čmárání do ní nelze. Ovšem šotoušovi, který je vnímavý méně a pravidelně zde nejezdí, může nepravdivá informace o chybějícím spoji způsobit zbytečné komplikace. Závěry z této skutečnosti nechť si udělá každý sám, především ten, kdo poslední přelepování jízdního řádu už absolvoval. Podnět pro diskuzi: Našli jste v jízdním řádu, resp. 1. změně, ještě nějaké další nesrovnalosti?

Poznámka k nově zavedeným vlakům na trati 171: Dva z vlaků jsou posilové spoje (jezdí v pracovní dny) jedoucí v trase Praha-Radotín - Praha-Smíchov. Vlak Os 9963 (odj. Praha-Radotín 6:39) je souprava s lokomotivou řady 150, která ze Smíchova ihned pokračuje na rychlíku R 953 do Hradce Králové. Vlak Os 9967 (odj. Praha-Radotín 7:16) je sólo vůz řady 810, který přijede soupravově z Prahy hl.n., poté co přiveze Os 25903 přes "Pražský semmering". Třetím novým vlakem je víkendový Os 9965 (odj. Beroun 6:18, příj. Praha-Smíchov 7:08), vedený soupravou 810+012, což je první nasazení motorových vozů na osobních vlacích na této trati. Je chvályhodné, že soupravu dosud jedoucí jako Sv mohou nyní využít cestující, ovšem je škoda, že vlak končí na Smíchově a kvůli tomuto řazení má delší jízdní doby. Kdyby totiž jel v poloze vlaku, co jede v pracovní dny, stíhaly by se v Praze hl.n. rychlíky směr České Budějovice, Tanvald, Cheb (přes Ústí) a Jirkov, což by bylo ideální pro víkendový výlet. Takto ujedou nejen všechny tyto vlaky, ale zřejmě i EC Jaroslav Hašek.

zdroj: Jízdní řád tratě 171


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 11.3.2007 (14:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.03.2007 (11:14)  
Tento systém je neštastný.
Já bych klidně to udělal jako v Rakousku tam cestující přijde s ústřižkem a nedostává změny nýbrž celou novou bychly,aspon mi to říkal jeden známý.Klidně bych za JŘ dal 150-200 kč a dostal za ústřižek nový JŘ.Pro začátek by stačilo možnost pro pohodlnější cestující si zaplatit 3x60 kč za rok.Já bych toho třeba letos využil.
Nebo prostě změnit formát JŘ.JŘ v deskách a změny nacvakávat.
MZ:chybu jsem ochoten omluvit ovšem tento systém se mi nezajídá,vy sám víte,že na tom ČD prodělává.
Tvix:souhlas.
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
12.03.2007 (0:38)  
zaosai: A co to dokazuje?
Registered user zaosai  mail  
11.03.2007 (22:39)  
Celkem zbytečné plakání na cizím hrobě-Opravy do JŘ je jen neschopnost tvůrců JŘ( grafistů ) pro jednotlivé tratě.Koukněte se kolik oprav je v JŘ u DB,tam je jich hodně málo.Ty nevhodné poznámky, je jen ubohost a neznalost obecenstva.Když si neopraví cestující JŘ,tak se celkem nic nestane.Ovšem když to neopraví průvodčí a nebo nedej bože přehlédne nějakou značku,tak je bez peněz.Takže kdo je víc naštvaný za nekvalitní práci zpracovatelů JŘ ?
Registered user gapa 
11.03.2007 (20:13)  
Našel jsem další chybu... v přelepkách u trati 310 se na straně 635 měl udělat "nepřípoj" mezi vlaky 3526 (příj. Olomouc hl.n. 9:41) a vlakem SC 503... Jenže ať jsem hledal kde se dalo, vlak SC 503 jsem nikde nenašel...
Registered user JOHNZ 
11.03.2007 (19:22)  
A to ste ešte nevideli zmenu slovenskú ... Asi 40 strán prelepovačiek a k tomu materiál ktorý je husto popísaný hláškami "strana EFG, vlak XYZ ide bez zmeny", "strana EFG, vlaky XYZ, ABC a KLM idú bez zmeny", "neprelepujte tabuľku trae XY na strane Z", "zmenu stĺpca s poznámkami na strane K nepoužite", "zo zmeny tabuľky trate FGH použite len stĺpec 4" a pod... a výjde, že sa z celej tej zmeny má použiť snáď 10 vecí ...
Registered user M 
11.03.2007 (19:10)  
Mno, rekl bych, ze system "vem si debile stos papiru, nastrihej ho, alep ho jak mas a jeste si over, jestli to je spravne" neni uplne to prave orechove...
11.03.2007 (16:29)  
Nikdo – patrně s výjimkou kritiků – není dokonalý, prostě stala se chyba, opravdu hloupá chyba.

Nějak postrádám výzvu k odstoupení generálního ředitele, ministra dopravy nebo celé vlády … takový škandál … jakto, že to ještě nezjistila TV N@VA … resp. tištěná bulvární média ?????

Zajímavější je ovšem "skrytá" změna původních tabulek trati 120 platná pouze 31.03.
Od soboty 31.03. totiž jedou vlaky 19700/19701/19702/19703, ty jsou ovšem uvedeny v tabulkách platných od neděle 01.04.2007, kde se začne jezdit z Března u Chomutova do Chomutova "dírou" po nové přeložce.
Na jízdu uvedených vlaků již v sobotu 31.03. je cestující upozorněn pouze v pokynech pro přelepení …
11.03.2007 (18:42)  


Tak to se musím ohradit: Nepovažuji se ani za dokonalého, ani za kritika. Chtěl jsem pouze na chybu upozornit a zároveň informovat o těch nových vlacích. Řekl bych že se tu objevují i články s nicotnějším významem než tenhle.

Když už na to mnozí upozorňovali před třemi týdny (i já už to nějakou dobu vím), přeci jen se něco mohlo udělat, a tím nemyslím poslat opravenou změnu do tisku znovu. Myslím že by nebylo tak náročné informovat (zdejší) pokladní a když už si někdo jako já vyzvedává změnu v pokladně přímo na trati 171, mohla by pokladní říct: "Je v tom chybka, ten osobák v 7 ráno nadále pojede". Takhle mám akorát obavy, že když jsem si všiml chyby na místní trati, kolik dalších chyb může být ve zbytku ČR?
11.03.2007 (16:03)  
Jedna chyba na víc než osmdesáti stranách, to je teda fakt tragédie.
11.03.2007 (18:28)  


Kdyby naopak byl chybně uveden spoj který ve skutečnosti nejezdí a spousta lidí by kvůli tomu zůstala někde viset, už by to nebyla taková prkotina.
Tragédie podle mě je to, že si musíš těch 80 stránek přelepovat s nůžtičkami a lepidýlkem. Kdyby ČD vydaly znovu aktualizovaný celý JŘ, byl bych ochotný zaplatit třeba i plnou cenu 60 Kč. Když takhle najmeš na přelepování nějakého bezdomovce a dáš mu minimální hodinovou mzdu, zaplatíš 10x tolik než za nový JŘ.
A na závěr - doufám, že je tato chyba jediná.
11.03.2007 (15:28)  
Kurna, máte vlak zadarmo a jěště remcáte.....
11.03.2007 (18:20)  


No, já nemyslím že vlakem který není uveden v jízdním řádu se kvůli tomu jezdí zadarmo...
11.03.2007 (15:21)  
Máte režijky tak koukejte přelepovat, škrtat, vpisovat a neremcejte.
11.03.2007 (18:23)  


Kolik procent lidí co si kupuje JŘ má režijku? Pět? My ostatní si za šotoušení podle pofidérního JŘ platíme, tak nevím co chtěl básník říci.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko