Beroun - Strávit hodiny a hodiny přelepováním údajů na každé druhé stránce jízdního řádu je ve výsledku nanejvýš neuspokojivé, jestliže zjistíme, že něco nesouhlasí. Mezi mnoha tratěmi, kterých se 1. změna jízdního řádu (platí od 4.3.2007) dotkla, figuruje i trať číslo 171 z Prahy do Berouna, resp. v opačném směru, kde byly zavedeny 3 nové vlaky (viz. poslední odstavec).
Přelepí-li šotouš (neočekávám, že "normální" člověk si kupuje celostátní JŘ a přelepuje si v něm změny) tabulky tratě 171 podle návodu, získá tím sice správné údaje o nově zavedených vlacích, ovšem chybička se přeci jen vloudila, a to u stávajících spojů. Ve výsledku je totiž posilový vlak Os 9973 (odj. Řevnice 7:25) uveden v tabulce duplicitně, a co je horší, vytratí se vlak Os 9913 (odj. Beroun 6:48). Tento vlak, který patří do hlavního (myšleno celotýdenního) hodinového taktu, pochopitelně zrušen nebyl.
Bystřejší uživatel jízdního řádu na to zřejmě přijde a akorát si zanadává, protože opravit příslušnou tabulku bez čmárání do ní nelze. Ovšem šotoušovi, který je vnímavý méně a pravidelně zde nejezdí, může nepravdivá informace o chybějícím spoji způsobit zbytečné komplikace. Závěry z této skutečnosti nechť si udělá každý sám, především ten, kdo poslední přelepování jízdního řádu už absolvoval. Podnět pro diskuzi: Našli jste v jízdním řádu, resp. 1. změně, ještě nějaké další nesrovnalosti?
Poznámka k nově zavedeným vlakům na trati 171: Dva z vlaků jsou posilové spoje (jezdí v pracovní dny) jedoucí v trase Praha-Radotín - Praha-Smíchov. Vlak Os 9963 (odj. Praha-Radotín 6:39) je souprava s lokomotivou řady 150, která ze Smíchova ihned pokračuje na rychlíku R 953 do Hradce Králové. Vlak Os 9967 (odj. Praha-Radotín 7:16) je sólo vůz řady 810, který přijede soupravově z Prahy hl.n., poté co přiveze Os 25903 přes "Pražský semmering". Třetím novým vlakem je víkendový Os 9965 (odj. Beroun 6:18, příj. Praha-Smíchov 7:08), vedený soupravou 810+012, což je první nasazení motorových vozů na osobních vlacích na této trati. Je chvályhodné, že soupravu dosud jedoucí jako Sv mohou nyní využít cestující, ovšem je škoda, že vlak končí na Smíchově a kvůli tomuto řazení má delší jízdní doby. Kdyby totiž jel v poloze vlaku, co jede v pracovní dny, stíhaly by se v Praze hl.n. rychlíky směr České Budějovice, Tanvald, Cheb (přes Ústí) a Jirkov, což by bylo ideální pro víkendový výlet. Takto ujedou nejen všechny tyto vlaky, ale zřejmě i EC Jaroslav Hašek.
zdroj: Jízdní řád tratě 171
| 11.3.2007 (14:00)
Já bych klidně to udělal jako v Rakousku tam cestující přijde s ústřižkem a nedostává změny nýbrž celou novou bychly,aspon mi to říkal jeden známý.Klidně bych za JŘ dal 150-200 kč a dostal za ústřižek nový JŘ.Pro začátek by stačilo možnost pro pohodlnější cestující si zaplatit 3x60 kč za rok.Já bych toho třeba letos využil.
Nebo prostě změnit formát JŘ.JŘ v deskách a změny nacvakávat.
MZ:chybu jsem ochoten omluvit ovšem tento systém se mi nezajídá,vy sám víte,že na tom ČD prodělává.
Tvix:souhlas.
Nějak postrádám výzvu k odstoupení generálního ředitele, ministra dopravy nebo celé vlády … takový škandál … jakto, že to ještě nezjistila TV N@VA … resp. tištěná bulvární média ?????
Zajímavější je ovšem "skrytá" změna původních tabulek trati 120 platná pouze 31.03.
Od soboty 31.03. totiž jedou vlaky 19700/19701/19702/19703, ty jsou ovšem uvedeny v tabulkách platných od neděle 01.04.2007, kde se začne jezdit z Března u Chomutova do Chomutova "dírou" po nové přeložce.
Na jízdu uvedených vlaků již v sobotu 31.03. je cestující upozorněn pouze v pokynech pro přelepení …
Když už na to mnozí upozorňovali před třemi týdny (i já už to nějakou dobu vím), přeci jen se něco mohlo udělat, a tím nemyslím poslat opravenou změnu do tisku znovu. Myslím že by nebylo tak náročné informovat (zdejší) pokladní a když už si někdo jako já vyzvedává změnu v pokladně přímo na trati 171, mohla by pokladní říct: "Je v tom chybka, ten osobák v 7 ráno nadále pojede". Takhle mám akorát obavy, že když jsem si všiml chyby na místní trati, kolik dalších chyb může být ve zbytku ČR?
Tragédie podle mě je to, že si musíš těch 80 stránek přelepovat s nůžtičkami a lepidýlkem. Kdyby ČD vydaly znovu aktualizovaný celý JŘ, byl bych ochotný zaplatit třeba i plnou cenu 60 Kč. Když takhle najmeš na přelepování nějakého bezdomovce a dáš mu minimální hodinovou mzdu, zaplatíš 10x tolik než za nový JŘ.
A na závěr - doufám, že je tato chyba jediná.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










