..: Ve Zlínském kraji budou nové vlaky i hezčí nádraží :..

Ilustrační obrázekZlínský kraj – České dráhy chtějí v nejbližších letech ve Zlínském kraji zajistit větší komfort cestujícím ve vozech i na nádražích. Revitalizace se dočká vozový park, některá nádraží a trasa mezi Otrokovicemi a Vizovicemi.

Do roku 2013 zde dráhy mají nasadit motorové vozy Regionova a přibudou zřejmě i nové soupravy Desiro. "Mezi Otrokovicemi a Vizovicemi by mělo jezdit sedm takových souprav. Dohromady na všech regionálních tratích v kraji jich plánujeme nasadit jedenadvacet," počítal krajský zástupce generálního ředitele osobní dopravy a přepravy Českých drah Ludvík Urban. Pokud by na tento záměr neměly vyjít peníze, plánuje dopravce alespoň změnu interiéru vozů. Dala by se do nich pohodlná sedadla potažená plyšem.

Dalším zlepšením, kterým by se doprava zrychlila, odhlučnila a také zbavila zplodin je elektrifikace trati z Otrokovic do Vizovic. "Trať by se měla elektrifikovat a mezi Otrokovicemi a Zlínem částečně zdvojkolejnit," přiblížil technický náměstek zlínské Správy železniční dopravní cesty Květoslav Pěcha. Elektrifikace by měla začít v roce 2009.

DesiroZapočatá modernizace nádražních budov je již dokončena ve stanicích Kroměříž či Otrokovice. Na rekonstrukci a oživení také čeká nádraží Zlín-střed, Luhačovice, Staré Město u Uherského Hradiště nebo Valašské Meziříčí. V současnosti hledají České dráhy spoluinvestory, a proto nedokážou odhadnout časový horizont těchto úprav. "Zlínská radnice myšlenku revitalizace podporuje, o finanční podpoře by však muselo rozhodnout zastupitelstvo," komentoval například zlínský tajemník Zdeněk Mikel.

zdroj: Zlin.cz


PETR Poslat mail autorovi | 10.3.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.05.2007 (17:10)  
Zlin nutne nove nadrazi potrebuje stejne jako tu elektrifikaci.Krajske mesto (100 000 obyv.) a nadrzi??Co takove Otrokovice (15 000 obyv.)nadrazi velke,ciste,elektrifikovane.Zato krajske mesto nema ani jedno z toho a nema ani cekarnu,jen halu s vydejnou jizdenek.Meli by na tom zacit pracovat co nejdriv,je to ostuda!
12.03.2007 (15:03)  
To ti nestačila Marfuša? (kde je jí konec) - jinak tak jezdí poměrně slušný vozy - rozhodně je jich víc než jinde.
registrovaný uživatel Huffnagell  mail  
12.03.2007 (9:47)  
A já se pana Ludvíka Urbana táži: Kdy bude jezdit něco solidního na trati Brno - Jihlava? Kdy bude tato trať elektrifikována a zdvoukolejněna?
12.03.2007 (1:46)  
No pokud vím, tak se kdysi na K-Reportu objevila zmínka o tom, že kromě nákupu 7 dalších pendolin dráhy zabývají taky dlouhodobým pronájmem 30 Desir, takže...
12.03.2007 (1:07)  
Všimněte si důležitého slovíčka: ZŘEJMĚ - jinými slovy si to původní autorka článku jen myslí. V žádné následující větě o Desirech není ani zmínky. A to, že jsou Regionovy na trati 331 jen dočasně, snad všichni ví.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.03.2007 (21:03)  
Semík: Ale to je přeci normální vlastnost Čechů - na všechno nadávat a se vším být nespokojený. Buď si jistý, že i kdyby se dráhy rozhodly koupit Desira a třeba i díky tomu zastavit výrobu Regionov, VŽDY se najde dost kritiků (určitě i z řad dřívějších obhájců takového kroku), kteří to odsoudí a zavrhnou a ještě ostatním, co věc obhajují, zanadávají do debilů, protože přeci nic neznají a ničemu nerozumí.
Takový národní folklor.
registrovaný uživatel Mato 
11.03.2007 (19:45)  
860 003: KT8 ne to spíš RT6N1 ta má Vmax 80, ta KT8 pouze Vmax 65
registrovaný uživatel Semík  mail  
11.03.2007 (19:38)  
TAk regionovy tu už jezdí, elektrická desira - to bude super a dráty jsou hlavně k vůli kont. NEx do a z Želechovic. Zvláštní , že napřed všichni řvali, že chcou nové vozidla a teď Desira nechtějí. Něco je shnilého ve státě Dánskem.
registrovaný uživatel Ohys  mail  
11.03.2007 (19:09)  
Ta elektrika tam bude teda proč? Když mluví o pořízení Desir a Regionov... A potom aby ČD mělo na Desira? Od koho že dostanou kapesné? Hm, nebo že by pan ředitel obětoval svůj plat? Té elektrizaci a pořízení Regionov možná trochu věřím, ale...vidím to tak, že ty dráty tam budou na okrasu a pod nima se budou brouzdat pražské 451/452 a třetí či čtvrtá Regionova, která vyjede bude stát na první výhybce - viz. prezentačka in Suchdol n.O.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.03.2007 (18:41)  
Já bych v prvé řadě rád viděl konečně na českých kolejích moderní vozidla a jestli budou made by Siemens, nebo ČKD je podle mě až druhořadé. Důležitější jsou parametry vozidel - výkon, ekonomičnost provozu, praktičnost. Pakliže ve většině bude lepší Desiro, jsem jednoznačně pro něj.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko