..: Ve Zlínském kraji budou nové vlaky i hezčí nádraží :..

Ilustrační obrázekZlínský kraj – České dráhy chtějí v nejbližších letech ve Zlínském kraji zajistit větší komfort cestujícím ve vozech i na nádražích. Revitalizace se dočká vozový park, některá nádraží a trasa mezi Otrokovicemi a Vizovicemi.

Do roku 2013 zde dráhy mají nasadit motorové vozy Regionova a přibudou zřejmě i nové soupravy Desiro. "Mezi Otrokovicemi a Vizovicemi by mělo jezdit sedm takových souprav. Dohromady na všech regionálních tratích v kraji jich plánujeme nasadit jedenadvacet," počítal krajský zástupce generálního ředitele osobní dopravy a přepravy Českých drah Ludvík Urban. Pokud by na tento záměr neměly vyjít peníze, plánuje dopravce alespoň změnu interiéru vozů. Dala by se do nich pohodlná sedadla potažená plyšem.

Dalším zlepšením, kterým by se doprava zrychlila, odhlučnila a také zbavila zplodin je elektrifikace trati z Otrokovic do Vizovic. "Trať by se měla elektrifikovat a mezi Otrokovicemi a Zlínem částečně zdvojkolejnit," přiblížil technický náměstek zlínské Správy železniční dopravní cesty Květoslav Pěcha. Elektrifikace by měla začít v roce 2009.

DesiroZapočatá modernizace nádražních budov je již dokončena ve stanicích Kroměříž či Otrokovice. Na rekonstrukci a oživení také čeká nádraží Zlín-střed, Luhačovice, Staré Město u Uherského Hradiště nebo Valašské Meziříčí. V současnosti hledají České dráhy spoluinvestory, a proto nedokážou odhadnout časový horizont těchto úprav. "Zlínská radnice myšlenku revitalizace podporuje, o finanční podpoře by však muselo rozhodnout zastupitelstvo," komentoval například zlínský tajemník Zdeněk Mikel.

zdroj: Zlin.cz


PETR Poslat mail autorovi | 10.3.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.03.2007 (17:32)  
No, osobně než Desira bych raději viděl českou verzi DM 12 s řídícím vozem...
11.03.2007 (15:26)  
Co takhle KT8 na 3000V?
registrovaný uživatel Qaws 
11.03.2007 (14:28)  
Náhodou, určo by se hodil nějakej elektro/diesel hybrid..
11.03.2007 (13:27)  
No Desira to je asi utopije páč bude jezdit stejně jenom ČD a ty Desira nechtěj.Jinak Desira se dělaj i elektrický jezděj třeba ve Slovinsku.Na tu trat by se lépe hodilo kapacitně elektrický Desiro než mohutnej zakulacenej slon 471.Otázka je kdo je koupí to by je musel koupit sám kraj.
Ještě více těchto článků a v parsu začnou dělat šukafon 814 se zběračem.Taky je hezký jak stejně vědí,že na to nemaj tak vyměněj jenom potahy u sedaček.Frk
registrovaný uživatel sersa  mail  
11.03.2007 (13:04)  
Ty desira se mi moc nezdaji, ale treba kdyz kraj prida penize tak budou - napada me i varianta ze desira se delaji i elektricky, takze mozna tahle varianta - precejen to asi kapacitne bude vic odpovidat nez 471 a cenove bych rekl ze to taky bude trosku jinde - bylo by to logicky - otazka jina je jestli cd nekdy vubec jednaly logicky...
payus: treba zacnou delat regiozazraky se smetakem :D
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
11.03.2007 (12:36)  
násoska: Pokud vím, tak trať do Karlovic chce zrušit pouze ňáký zk....ý ČSAD, a za ušetřené peníze chce koupit nový autohnusy..... Naštěstí se proti tomu obce postavily a v nejbližší době se určitě rušit nebude...... Pokud se pletu ... Opravte mě.....
11.03.2007 (9:11)  
To ještě před volbami slibovali (speudo)nový vozy z Kojetína do Rožnova, inu jako obvykle kraj sežere všechno pro sebe. A to ještě chtějí rušit trať do Karlovic!!!!!!!!!!!!!!
11.03.2007 (8:23)  
Proti Desiru nic nemám,ale musí být vyrobeny v ČR!!!
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.03.2007 (1:40)  
Tak zakoupení Desir oproti záměru elektrizovat trať je jednoznačný protimluv, nicméně se mluví o 21 soupravách pro všechny regionální tratě v kraji a z nich jen 7 pro trať Otrokovice - Vizovice. Ale jde skutečně hlavně o to, že dráhy začaly uvažovat konečně o koupi opravdu moderních jednotek a nespoléhají jako doposud na ne zrovna povdené regionovy. Problém je akorát v tom, že to stejně skončí jen u těch sedaček potažených plyšem, protože když se peněz nedostává dnes, velmi pravděpodobně se jich nebude dostávat ani za 5 let.
registrovaný uživatel optus 
11.03.2007 (0:38)  
DESIRO v.r. 2013 asi už pod plánovanýma drátama? Cože? Mikuláš v červenci? Jahody v prosinci?????
Pokud je pravda to o plávované elektrizaci, tak proč by dráhy kupovaly DESIRA pro tuto trať? Asi tam budou lítat s ešusama... no a když bude nějaký neschopný, tak kluci z Masaryčky ochotně zapujčí žabotlam...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko