..: Cestování za prací na Rychnovsku je již snazší :..

Ilustrační obrázekHradec Králové - První změna jízdního řádu přinesla několik pozitiv i na východě Čech. Lidé dojíždějící do Vamberku na Rychnovsku tak mají od neděle snazší cestování za prací. České dráhy upravily odjezdy vlaků navazujících na odpolední směny v místních podnicích tak, aby lidé vše bez spěchu stihli. „Změny se týkají trati z Vamberku do Rokytnice v Orlických horách,“ řekl Roman Moravčík z vedení ČD v hradeckém kraji. První změna letošního jízdního řádu se dotkla tratě z Meziměstí na Náchodsku do Týniště nad Orlicí, na níž podvečerní vlak zastavuje i ve stanici Náchod - zastávka. Novou zastávku v Čermné nad Orlicí má také ranní spěšný vlak z Chocně do Hradce Králové a Velkého Oseka.

„O tyto nové zastávky nás požádala tamní samospráva,“ řekl Moravčík. Novinkou je i zavedení specifického způsobu odbavování cestujících na trati Vrchlabí - Trutnov. „Vlaky bez průvodčích jezdily od 10.12.2006 na trati Kunčice - Vrchlabí a nyní se úsek rozšířil,“ řekl Moravčík. Lidé si v těchto vlacích označují jízdenky sami, nebo si je mohou koupit u strojvůdce. Železniční síť v hradeckém kraji čítá na 630 km. Vlaky na ní ročně najedou přes 7 milionů km a přepraví přes 18 milionů lidí.

Vedle ČD se na železniční dopravě v kraji podílí i společnost Viamont, která zajišťuje dopravu na trati Svoboda nad Úpou - Trutnov. Kraj regionální vlakovou dopravu ročně dotuje částkou asi 300 milionů korun.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 6.3.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Královéhradecký


07.03.2007 (8:19)  
ad marek stancl
tusim velke reko prebiehajú na PKP, preto je R 250 vedený len po hranice...
No len dufam, ze tie prace u polakov nebudu likvidacne... :-(
registrovaný uživatel Racek 
07.03.2007 (8:13)  
2 imisa: nebude to třeba tím, že na Rychnovsku mají OREDO, které se stará, aby ty jízdní žády k něčemu vypadaly, zatímco na Zlínsku to kraj nechává tak nějak vyhnít ...? Resp. to lepí vlastními silami, úředníci řeší jednotlivosti a na celek nemají ani kapacitu, ani motivaci.
06.03.2007 (21:22)  
Cestovani za praci na Rychnovsku je jiz snazsi..., ale treba na Zlinsku stoji po kazde dalsi zmene jizdnich radu cimdal vic za ho...
Treba ja jezdim kazdej den blbych 25 km tam a zpet dohromady 3 hodiny.
To je vykon...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
06.03.2007 (21:19)  
Štancl: to je asi kvuli elektrizaci useku Letohrad-Lichkov, ne?
06.03.2007 (20:57)  
Přinesla několik pozitiv ... Ale jedno velké negativum Nebude jezdit nic přímého Praha - Wroclaw a tom se taktně mlčí .......

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko