Tábor - Výstavba čtvrtého železničního koridoru si od letoška vynutí na trati 220 rozsáhlé výluky a zavádění náhradní autobusové dopravy na Táborsku. Nejvýrazněji zasáhnou do provozu na přelomu března a dubna, zopakují se počátkem května. Traťový úsek Tábor - Doubí u Tábora se totiž během příštích tří let dočká zdvoukolejnění a kompletní rekonstrukce, trať však bude vedena převážně ve stávající stopě.
V Táboře se na jaře začnou dělat nulté a přípravné etapy. „Zbourá se sklad před nádražím v místě bývalého velkoobchodu s nápoji a vytvoří se zde podmínky pro stanoviště náhradní autobusové dopravy. Směrem na Prahu bude vytvořen nový nakládkový a vykládkový prostor pro nákladní dopravu, ale ten se cestujících netýká,“ nastínil tamní vrchní přednosta Pavel Šefčík. Hlavním omezením cestujících bude výluka v době od 27. března do 3. dubna.
„Rychlíky budou nahrazeny autobusy v úseku Veselí – Tábor, osobní vlaky v úseku Soběslav – Tábor. Mimo tato nejzásadnější přerušení provozu budou ještě menší, osmihodinové výluky, v závislosti na postupu prací. Délka zpoždění se nedá přesně určit, záleží, jaký bude provoz ve městě,“ vysvětlil Šefčík. Krom táborského nádraží se tato etapa dotkne i hradla v Sezimově Ústí, stanice Planá nad Lužnicí a zastávky Doubí u Tábora. Sezimovo Ústí plní funkci hradla a zastávky s prodejem jízdenek. Hradlo bude nahrazeno elektronikou, prodej jízdenek však zůstane zachován. „V místě stávajícího přechodu pro chodce na Mládežnické cestě bude podchod pro chodce a cyklisty,“ upřesnil Josef Žahour z táborského nádraží.
V Plané nad Lužnicí vznikne nové ostrovní nástupiště s bezbariérovými přístupy pomocí rampy. Závory směrem od Turovce dolů k Plané budou zrušeny a nahrazeny podchodem pro pěší. Automobily budou na kraji Plané ve směru do Sezimova Ústí najíždět na kruhový objezd, odtud do podjezdu a vyjedou u Madety. Závory směrem na Strkov zůstanou zachovány. Zastávka náhradních busů bude v Plané na silnici E55 v místech zastávek MHD nebo linek Commetu vždy ve směru jízdy a budou označené směrovou tabulí. „V Doubí se přidá jedna kolej, zastávka zůstane. Zároveň by se u Doubí měla trať odklonit a vést souběžně s připravovanou dálnicí.
Další práce včetně totální rekonstrukce celého kolejiště v Táboře jsou naplánovány až na příští rok. Změna čeká nástupiště, přibude protihluková stěna, nový infosystém, výtahy na nástupiště a rekonstrukce podchodu. Nové podoby se dočkají i Černé mosty. Přejezd na Ústeckém předměstí se světelnou signalizací pak nahradí nezbytná lávka pro pěší.
zdroj: Táborský deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
---
Jak jsem zjistil, tak R 206/207 bude při nepřetržitých výlukách jezdit přes Plzeň, akorát někdy v květnu pojede několikrát přes Příbram (kvůli souběhu výluk na 220 a 190).
Prostě se ubytovací vozy povezou jen z Budějc/Veselí a nahoře pojede nějakej klasickej humus, jediná lepší souprava (doplněná hytlákem) jistě nebude protočena víckrát, aby se moc neošoupala.
chybička se vloudila, mrška
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.