..: Stavba IV. koridoru přinese řadu omezení, ale i novinek :..

Ilustrační obrázekTábor - Výstavba čtvrtého železničního koridoru si od letoška vynutí na trati 220 rozsáhlé výluky a zavádění náhradní autobusové dopravy na Táborsku. Nejvýrazněji zasáhnou do provozu na přelomu března a dubna, zopakují se počátkem května. Traťový úsek Tábor - Doubí u Tábora se totiž během příštích tří let dočká zdvoukolejnění a kompletní rekonstrukce, trať však bude vedena převážně ve stávající stopě.

V Táboře se na jaře začnou dělat nulté a přípravné etapy. „Zbourá se sklad před nádražím v místě bývalého velkoobchodu s nápoji a vytvoří se zde podmínky pro stanoviště náhradní autobusové dopravy. Směrem na Prahu bude vytvořen nový nakládkový a vykládkový prostor pro nákladní dopravu, ale ten se cestujících netýká,“ nastínil tamní vrchní přednosta Pavel Šefčík. Hlavním omezením cestujících bude výluka v době od 27. března do 3. dubna.

„Rychlíky budou nahrazeny autobusy v úseku Veselí – Tábor, osobní vlaky v úseku Soběslav – Tábor. Mimo tato nejzásadnější přerušení provozu budou ještě menší, osmihodinové výluky, v závislosti na postupu prací. Délka zpoždění se nedá přesně určit, záleží, jaký bude provoz ve městě,“ vysvětlil Šefčík. Krom táborského nádraží se tato etapa dotkne i hradla v Sezimově Ústí, stanice Planá nad Lužnicí a zastávky Doubí u Tábora. Sezimovo Ústí plní funkci hradla a zastávky s prodejem jízdenek. Hradlo bude nahrazeno elektronikou, prodej jízdenek však zůstane zachován. „V místě stávajícího přechodu pro chodce na Mládežnické cestě bude podchod pro chodce a cyklisty,“ upřesnil Josef Žahour z táborského nádraží.

V Plané nad Lužnicí vznikne nové ostrovní nástupiště s bezbariérovými přístupy pomocí rampy. Závory směrem od Turovce dolů k Plané budou zrušeny a nahrazeny podchodem pro pěší. Automobily budou na kraji Plané ve směru do Sezimova Ústí najíždět na kruhový objezd, odtud do podjezdu a vyjedou u Madety. Závory směrem na Strkov zůstanou zachovány. Zastávka náhradních busů bude v Plané na silnici E55 v místech zastávek MHD nebo linek Commetu vždy ve směru jízdy a budou označené směrovou tabulí. „V Doubí se přidá jedna kolej, zastávka zůstane. Zároveň by se u Doubí měla trať odklonit a vést souběžně s připravovanou dálnicí.

Další práce včetně totální rekonstrukce celého kolejiště v Táboře jsou naplánovány až na příští rok. Změna čeká nástupiště, přibude protihluková stěna, nový infosystém, výtahy na nástupiště a rekonstrukce podchodu. Nové podoby se dočkají i Černé mosty. Přejezd na Ústeckém předměstí se světelnou signalizací pak nahradí nezbytná lávka pro pěší.

zdroj: Táborský deník


Honza Beránek / JTB | 4.3.2007 (23:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
07.03.2007 (10:38)  
davies: zkuste sledovat diskuzi o 4.koridoru http://www.k-report.net/discus/messages/28/45001.html , většinou se držíme i tématu:
---
Jak jsem zjistil, tak R 206/207 bude při nepřetržitých výlukách jezdit přes Plzeň, akorát někdy v květnu pojede několikrát přes Příbram (kvůli souběhu výluk na 220 a 190).
registrovaný uživatel davies 
06.03.2007 (23:36)  
Poborskiii: Díky moc:)) se vztahem SŽDC k informování už mám zkušenosti - využil jsem pro tenhle dotaz ten jejich formulář, na který mi "rádi odpoví na dotazy" a prd.. Díky za info
06.03.2007 (11:21)  
davies: SUDOP a SŽDC na nějaké informování prdí, viz http://www.sudop.cz/cs/projekty/ipo/veta_1.php , když to srovnáte např. se stavbou Benešov - Strančice, tak tam o Doubí - Tábor je kulový. Seznam protihlukových stěn najdete např. ve stavebním povolení, které je veřejně dostupné na stránkách Drážního úřadu http://www.du-praha.cz/view.php?cisloclanku=2006080022 .
registrovaný uživatel davies 
05.03.2007 (23:28)  
Nevíte náhodou někdo, kde by se dalo dostat k detailnějším informacím ohledně chystaných staveb kolem koridoru v Táboře - konkrétně protihlukové stěny nebo okna atd.??? Všichni tu čekají, až přijde první kopáč a nikdo neví nic:))Díky
05.03.2007 (17:27)  
Přes Příbram to nebude jezdit určitě (pokud nebude Plzeň nesjízdná), přes Plzeň možná ano, ale dost o tom pochybuji.
Prostě se ubytovací vozy povezou jen z Budějc/Veselí a nahoře pojede nějakej klasickej humus, jediná lepší souprava (doplněná hytlákem) jistě nebude protočena víckrát, aby se moc neošoupala.
05.03.2007 (17:20)  
měl bych jen takovou poznámku : prodej však jízdenek zůstane zachován. - nezní to moc česky.... :-)
chybička se vloudila, mrška
05.03.2007 (17:26)  


Breptík, opraveno. Červenám se, moje chyba.
05.03.2007 (17:14)  
206 / 207 mají odklonovou variantu 10006/10007 kvůli ubytovacím vozům.
05.03.2007 (16:46)  
Ad Venca: Z Doubí až do Soběslavi by měla být přeložka tratě, její stavba by neměla mít (vyjma napojování) na provoz vliv.
05.03.2007 (11:35)  
a byl by problém, aby ještě nějaký rychlíky /634- z ČB v 6,02 A 643 Z pHY V 16,14 - jedny z nejvyužívanějších/ přesunuty na přes plzen? A co kdyby ČD uznávali jízdenky Praha - Tábor - ČB přes Plzen nebo Březnici/Protivín - Zdice/?
05.03.2007 (11:24)  
Klasika zas budou výluky jak prase,kvůli takovýmu kousku,kdyby udělali rovnou celej úsek Tábor-Veselí,takhle jsou cestující buzerování autohnusama.Stojí to mnohem víc když celá 220 se bude dělat 10 let,přitom nalejt many tak je za 2-3 roky hotovo.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko