..: Trenitalia koupí 150 lokomotiv E464 :..

Ilustrační obrázek Berlín - Bombardier Transportation dnes oznámil, že dodá italským dráhám Trenitalia dalších 150 elektrických lokomotiv řady E464 v celkové hodnotě 368 milionů € (10,3 miliardy Kč). Celkově tak Bombardier dodá do Itálie 584 lokomotiv E464, 350 z nich už je v provozu. Lokomotivy budou kompletovány v italském závodě Vado Ligure, konstrukční celky trakčního ústrojí a hrubé stavby ale dodají továrny Bombardieru ve španělské Trápaze a polské Wroclavi.

Lokomotivy řady E464 jsou u italského dopravce nosnou řadou. S nově dodanými kusy bude Trenitalia disponovat velkou skupinou unifikovaných vozidel, dokonce jednou z největších v Evropě. Tyto univerzální lokomotivy jsou určeny převážně na vozbu osobních vlaků na regionálních a meziregionálních tratích. Disponují výkonem 3.500 kW a mohou jet rychlostí až 160 km/h.

zdroj: Tisková zpráva Bombardier


ANKU | 2.3.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Itálie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
03.03.2007 (9:59)  
No lepší by byli asi ty dluhy, při těch problémech a využití, ale to je spíš problém ČD a SŽDC.
03.03.2007 (9:30)  
Stranger: Žádnou, bohužel.
03.03.2007 (9:12)  
Nechapu jestli jsou lidi, kteri to po letech nedokazou nebo jen nechteji pochopit... Varianty byly dve: Pendolina od Alstomu nebo dluhy po konsorciu s CKD. Tak si vyberte co je vam milejsi.

Mimochodem, jakouze lokomotivu bych si dnes (nebo i tech par let zpet) mohl koupit a jezdit s ni bez problemu v Cesku? RT expresu nehomologuji snad ani kone...
registrovaný uživatel čunče  mail  
03.03.2007 (6:54)  
Miroslav Zikmund:
Váš výpočet je perfektní, až na to, že ty ICE pro OeBB jsou ojetá. Nová ICE by stála víc, než pendolína.

Vezměte si to takto: Jeden jednosystémový vnitrostátní třívozový ešus stojí 220 milionů Kč. Dva tedy 440. Sedmivozový jednopodlažní ešus se třemi hnacími vozy (aby mohl 230 km/h) by stál tak 580 milionů Kč. K tomu naklápěcí technika na podvozky a vlakové zabezpečovače+vysílačky pro cizinu a máme hnedle 650 milionů Kč, protože souprav je jen sedm, tedy malinkatá série, do které se musí rozpustit veškeré náklady na vývoj a zkoušky. No a taky v Itálii mají dělníci v Alstomu Ferovyjáryja o dost vyšší platy, než v ČKD Vagonce.
02.03.2007 (22:41)  
MZ: A poslední věc, Siemens se hlásil do výběrového řízení a nabídl jen 5 jednotek za stejné peníze. Takže ta moje teorie asi bude správná.
02.03.2007 (22:40)  
Miroslav Zikmund: Jak by asi byla cena ceske varianty ICE-T s maximalni rychlosti 200 km/h, prece jen vic je na nase pomery zbytecne. Kolik vubec stoji 471+071+071+071+471?
Projekt Pendolina mi prijde, jako by si nekdo v 90. letech rekl, ze by cesi meli mit sve TGV nebo ICE, ale zbytecne. A taky jsem za ne zaplatili krutou dan.
A na druhou stranu nechapu, proc se spousta lidi boji toho, ze by jsme nakoupili globalne vyrabene lokomotivy, napr. Tauruse.
Ano, vyroba lokomotiv v CR ma velkou tradici, a rekneme si, stoji za to, ale pokud mame jen mozky, co lokomotivy vymysli, ale uz nemame manazery, kteri by je prosadily do vyroby, muzem se jit klouzat...
Jinak myslim, ze se nemusime spojovat s panem Porsche, abychom dali lokomotivam nebo tramvajim tvare...
02.03.2007 (22:38)  
MZ: A ještě jedna věc, ty jednotky co ÖBB koupili od němců nebyly nové, ale mírně ošoupane. Ale to je detail.
02.03.2007 (22:37)  
MZ: Ano, a mohli bychom zase začít s tím, že i Taurus je levnější než 380 a lepší. Podobně je to u 471.
Možna jsem se špatně vyjádřil. 680 byly drahé, ale ČD by za ty peníze nebyly schopny nakoupit něco výrazně lepšího. Jiný dopravce ano, ČD ne.
P.S.: Já pořád od ceny Pendolin odečítám těch 1,2 miliard, které se vytunelovaly v ČKD (protože i kdyby se tehdy koupilo něco jiného, tyto peníze by stejně nikdo už nikdy neviděl). Ale to je můj názor na věc, který nikomu nenutím.
Takže podle mě stojí jedna 680 jen 500M. A pokud by ICE bylo 8 a jedno stojí 567M, tak skutečná cena by byla 567 + 1200/8, tedy 717M.
02.03.2007 (22:31)  
Osobně mě Bmz taky připadá komfortnější, hlavně protože tak jako většina preferuji kupátka.
Při ceně jedné 471, která je 210M (prý pro druhou serii byla velkoryse snížena na převratných 200M) by spojení dvou těchto jednotek při zvýšení rychlosti na 160 (což by si ČKD určitě nechalo zaplatit) znamenalo cenu podobnou Pendolinu. Bylo by jich možna 10, rozhodně né 20.
02.03.2007 (22:29)  
ad DUKE123 – pokračujte prosím ve výpočtech :

dle týdeníku Železničář, tedy oficiálního média ČD zaplatily ÖBB za tři naklápěcí jednotky ICE 50 milionů EURO = při kurzu 1 EURO = 30 Kč se jedná o 1,5 mld Kč, čili jedna jednotka 500 milionů. Při kapacitě o 100 míst vyšší.
ČD zaplatili Alsthomu za 7 x 680 4,7 mld Kč, čili cca 671 milionů Kč za kus, tj. jedna jednotka 680 je o cca 1/3 dražší než ICE-T.
Za cenu 7x680 mohly mít ČD 9xICE-T … s mnohem větším komfortem pro cestující … a možností jezdit do Německa …
Siemens má rovněž v nabídce vícesystémová ICE …
Cena vícesystémového ICE je uváděna 18.9 milionů EURO = cca 567 milionů Kč (o 104 miliony méně než EJ 680), konstrukční rychlost 330 km (o 100 km vyšší než EJ 680). Za tuhle cenu by měly ČD 8xICE …

Cena 1x xmz vyrobeného v Česku je, pokud vím, mezi 40 - 50 miliony, těch 60 milionů odpovídá WL …
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko