Ústí nad Labem - Na konci letošního roku by mohli cestující začít využívat zcela přestavěné hlavní nádraží v Ústí nad Labem. Rekonstrukce celého ústeckého uzlu začala před rokem a čtvrt, stát bude zhruba 2,5 miliardy korun. „Všichni dělníci by měli z nádraží zmizet do doby, než dráhy začnou jezdit podle nového jízdního řádu, který se mění vždy v prosinci,“ sdělil Petr Hinterholzinger z ústeckého krajského centra Českých drah. První nástupiště je již z větší části opraveno, nyní dělníci pracují na třetím. Během letošního jara by již mělo začít sloužit cestujícím, potom se práce přesunou na druhé, poslední nerekonstruované.
Projekt Živé nádraží
Po dokončení prací bude nádraží odpovídat evropským standardům, a to nejen svým vzhledem. „Součástí rekonstrukce je i výměna kolejí v celém ústeckém železničním uzlu, nové zabezpečení nebo rozhlasové a informační zařízení,“ uvedl Hinterholzinger. Ústeckým nádražím projde denně 15 tisíc lidí. Zrekonstruované prostory hlavního nádraží by měly cestujícím nabízet mnohem větší komfort, než tomu bylo dosud. Zastřešená nástupiště budou mít po dokončení prací délku 400 metrů. Lidé k nim budou chodit téměř 30 metrů širokým podchodem, kde vznikne v rámci projektu Živé nádraží obchodní centrum. V budoucnu budou mít k dispozici i parkoviště. Dosud se u ústeckého hlavního nádraží parkovat nedá. Na rekonstrukci nádraží má navázat projekt revitalizace území kolem něj a části centra Ústí nad Labem. „V úterý se bude konat setkání všech zainteresovaných stran, kde se rozhodne, kdy celá akce začne,“ uvedl ústecký primátor Jan Kubata.
zdroj: Mladá fronta DNES
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.