..: Skládka ohrožuje trať :..

Ilustrační obrázekVarnsdorf - Frekventovaná trať z německé Žitavy do Varnsdorfu je v ohrožení. Její technický stav není dobrý, nad ní ležící svah se sesouvá a bere s sebou i koleje. Pokud by dospěla situace až k zastavení provozu, byla by to pro Českou republiku mezinárodní ostuda. Celou situaci navíc komplikuje nebezpečná skládka v těsné blízkosti. Na ní je podle některých odhadů až půl milionu tun odpadu, hýbe se a podloží ujíždí. Trať využívá německý dopravce, každých 30 minut tudy jezdí takzvaný Mandava expres. Motorové vlaky musí v tomto místě snížit rychlost na minimum. „Je to obrovský problém. Provoz se snažíme udržet, ale je to těžké, koleje se neustále hýbají,“ říká vrchní přednosta Správy dopravní cesty Ústí nad Labem Josef Kalivoda. „Nechtěl jsem tomu věřit, když jsem viděl, s jakou silou tlačí spodní jílovitá vrstva svahu na trať. Masivní odvodňovací betonové koryto zvedla o 150 cm,“ říká Kalivoda.

Dopravce může chtít odškodné

Cestující se zatím vykolejení vlaku bát nemusejí. Pohyb svahu pravidelně kontrolují geodeti, ČD i majitel pozemku provádějí monitorovací vrty. V okamžiku, kdy by hrozilo nebezpečí, dopravu ihned zastaví. V takovém případě by však mohl nastat mezinárodní skandál. „Byl by to malér. Nedivil bych se, kdyby dopravce žádal odškodnění. To bychom pak my museli vymáhat na majiteli pozemku,“ dodává Kalivoda.

Za pohybem svahu je skládka, jež leží v bezprostřední blízkosti trati z Varnsdorfu směrem na Studánku. Město Varnsdorf sem více než 10 let vyváželo komunální odpad. Úředníci z odboru životního prostředí již majiteli nařídili, aby skládku zabezpečil, jíl s odpadky u trati odtěžil a celou ji odsunul dále od kolejí. „Skládka je jednou časovanou bombou. Vedení města zde totiž celou dobu nic nedělalo. Není zde žádné odvětrávání, takže se tu mohou kumulovat plyny a kdykoli vybuchnout. Chybí tu také odvodňovací kanály, záchytné jímky, nikdo zde neprovedl vrty, aby zjistil, co vůbec na dně skládky leží. Vozily se sem třeba pozinkované sudy, ale nikdo neví, co se v nich ukrývá,“ tvrdí Markvart, současný vlastník pozemku se skládkou. „Když jsme to tehdy ještě se Stavokombinátem Liberec kupovali, město slibovalo, že část pozemku se skládkou od nás zpětně odkoupí. Nestalo se,“ dodal.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 25.2.2007 (23:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mato 
26.02.2007 (6:56)  
Pokud bude tento článek číst osoba jménen "hyvrysák", nehcť si laskavě pozorně přečte poslední větu pana Kalivody v odstavci "Dopravce může chtít odškodné." Potom mě klidně může napadnout jako v jiném příspěvku na ŽP (týkající se Káranic), že tomu vůbec nerozumím. Ale pokud si myslí, že tomu nerozumí ani přednosta SŽDC ÚnL pan Kalivoda, tak pak se panu "hyvrysákovi" vůbec nedivím. Zřejmě tím chtěl opětovně dokázat, že prostě tomu nerozumí on sám a chtěl vypadat jako inteligent. No povedlo se mu to :-D
25.02.2007 (23:28)  
Trošku jsme do toho kopli...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
25.02.2007 (23:07)  
Kdo je Markvart? A tento úsek "Koleje zde sune svah tlačící nad tratí. Opravu ale komplikuje nebezpečná skládka, na níž je podle některých odhadů až půl milionu tun odpadu, ta se hýbe a podloží ujíždí." by zasloužil přeformulovat tak, aby jej průměrně inteligentní člověk pochopil po jednom přečtění. Děkuji.
registrovaný uživatel happy 
25.02.2007 (23:07)  
tenhle článek je celkem zmatený.Namá to ani hlavu ani patu....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko